Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
4 December 2018, 21:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 December 2018, 08:42 door henqui.
Edit Reason: onnodige info
)
Ik heb nog wat dingen nagezocht op internet maar ik kom jou uitleg niet tegen dat dit de juiste manier is.
Bron VKV forum
De stelschroef in de slang is een maximumschroef. Als je maar 100 kunt op gas moet je hem flink verder opendraaien. Als je nu 150 kunt moet je eraf blijven.
Bron landrover site
Laat de motor versneld stationair draaien ( ong 1400 toeren)
draai nu aan het schroefje op de verdamper tot de motor sneller wil gaan lopen.
Nu niet meer aan dit schroefje komen!!
draai nu bij stationair draaiende motor de grote stelschroef helemaal open (tot ie er uitvalt en dan een kwart slag dicht.
Laat de motor nu 3000 toeren maken en draai de grote schroef nu langzaam verder dicht, tot de motor langzamer wil gaan draaien. Stop dan!!!
Berichten: 203
Topics: 43
Lid sinds: Jun 2013
4 December 2018, 22:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 December 2018, 22:37 door 245GLE1981.)
heren, in ieder geval bedankt voor de reacties zover.
ik heb gister avond de in-slang scheef 1,5 slag open gedraaid, en vanmorgen haperde hij maar 2 tellen. gaat al beter dus! loopt wel minder zuinig denk ik, maar ik heb liever dat hij beter start! misschien nog een kwartslag verder open en proberen of hij dan helemaal niet meer hapert..
Zou de 'winter mix' van LPG ook nog met de afstellingen te maken hebben?
ik heb een paar weken terug de OMVL verdamper gereviseerd (met de hele handige How-to op het forum), hierbij heb ik de stel schroeven niet aangepast. Eigenlijk moet ik het hele ding eens afstellen met alle drie de stel knoppen: de 2 op de verdamper en die in de lpg slang.
maar voor nu ik ben in blij met het resultaat tot dusver.
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
Berichten: 130
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
4 December 2018, 23:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 December 2018, 08:42 door henqui.
Edit Reason: onnodige info
)
https://www.vogelsautogas.nl/uploads/58/...versie.pdf
In deze pdf staat precies hoe je alles af moet stellen.
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Is het een idee dat beide kemphanen e-mailadressen uitwisselen en de discussie verder via de mail voeren?
Of nog beter: naar Dopski luisteren?
; )
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
5 December 2018, 01:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 December 2018, 02:03 door Dopski.)
Denk dat de ts met de pdf van vogels goed uit de voeten kan.
Bedankt voor de aanvulling.
Mooi moment om de boel hier af te sluiten en zand erover.
Slotje
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Inderdaad, zo gaan we niet met elkaar om op het forum.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68