Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb een 240 MY 1991 met dakrails en koplampruitenwissers. Ik zou met dit weer wel eens een wasstraat willen uitproberen in plaats van kou te lijden met een emmertje, maar ik vraag me af of dat kan met die tere wissertjes en die dakrails? Wie heeft er goede ervaring mee?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik had dakrails en koplampruitenwissers op mijn 745tic en die ging zonder problemen door de wasstraat.
Met mijn 145 durf ik het niet, ik vind die opbouw richtingaanwijzers en achterlichten nogal breekbaar.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Ik heb aan mijn 240 allerhande tupperware: koplampwissers, koplampbeschermers. sneeuwkappen, winddeflectors, dakrails en sneeuwspoiler. Kan allemaal geen kwaad in de wasstraat. Wel even de antenne afschroeven.
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
OK, dank voor de reacties én de antennetip! Had ik nog niet over nagedacht!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 473
Topics: 20
Lid sinds: Jun 2014
Je zou de koplampwissers ook nog kunnen fixeren door ze onder de aanslagnokken te zetten. Dat deed ik bij mijn 850 altijd en dat ging goed. Ik denk eerlijk gezegd niet of het de vraag is of alle onderdelen er nog aan zitten na het wassen maar meer of je nog droge voeten hebt... In een wasstraat wordt er iets meer water over de 240 uitgestort dan bij een handwasje en ik moet de eerste waterdichte 240 nog tegenkomen
. Alleen al om die reden ziet die van mij nooit een wasstraat.
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Ik durf te zeggen dat mijn 240 waterdicht is.
Berichten: 473
Topics: 20
Lid sinds: Jun 2014
Heel zuinig op zijn, die is zeldzaam
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik ga het gewoon eens proberen. Nattigheid kan weer opdrogen, toch?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 680
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2012
Maar dat wil je niet overal b.v. bij elektra, en iedereen hier weet denk ik wel dat ze roestgevoelig zijn...
Slechte plekken (roestplekjes) en vocht dat is een slechte combi.
Krijg je een lekker krokant carrosserietje van.
740's hebben er ook een handje van 850's en V70's zie je het stukken minder.
Vaak roesten hier de voorschermen dan weer door of de ophangbeugeltjes van de achterbumper.
Maar die wissertjes op de koplampen zal het laatste zijn waar ik druk om zou maken eerlijk gezegd haha.
Ze hebben nauwelijks een functie en het maakt ook geen ene moer uit voor apk of wat dan ook of ze nou doen of niet.
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Mijn 245 is meermaals door de wasstraat geweest. Geen water binnen gekrgen, geen electrische afwijkingen bemerkt.
Het zou normaal gesproken dus moeten kunnen hoor. Als dat niet meer kan wegens roestvorming, dan moet je er ook de weg niet meer mee op.
Op de weg is er ook altijd wat vocht (en dus roestvorming) en dat is nog buiten het risico van opgeworpen zand, steenslag of groter schade.
Daarbij wil ik ook weer niet beweren dat de 245 volledg water dicht is.
Na bijna 42 jaar zijn enkele rubbers niet meer zo soepel als ze origineel ooit waren.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005