Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Met pijn in het hart heb ik besloten mijn 244 voorlopig te gaan ophokken (op stal zetten).... Ik was bezig met een nieuwe baan, maar dat wordt voorlopig niets. Dat betekent 700 km. per week blijven rijden (werk en priv?). In een Volvo 244 die 1 op 10 op benzine rijdt en bij een reiskostenvergoeding van 0 (overheid...) wordt dat een bijzonder dure hobby. Natuurlijk heb ik LPG overwogen, maar dat is toch lastig met een k-jetronic (en geen sleutelkennis ? la Funs...). Bovendien vind ik het jammer voor de Volvo om er zo veel mee te rijden; hij heeft nog maar 110.000 gereden en nu telt het hard op....
Goed, ik koop m'n oude dieseltje terug (!) en ga daar voorlopig (een jaar, twee jaar) in rijden. Scheelt me 200 euro in de maand....
De Volvo gaat natuurlijk NIET de deur uit ! Dus ik wil 'm gaan ophokken, in afwachting van betere tijden (lees: minder woon-werkkilometers). Voor de zondagse ritjes houd ik mijn Dafje.
Hoe nu de auto langdurig (??n tot twee jaar) te stallen ? Ik heb een vrij goed ventilerende garage bij huis, dus dat is geen probleem. Welke voorzorgsmaatregelen moet ik gaan nemen ? Ik neem aan zo schoon en droog mogelijk weg zetten en de accu er uit, maar moet er nog meer gebeuren ? Op bokken zetten ? Hoe de motor, remmen e.d. in goede conditie te houden ? Af en toe (stiekem) rijden / motor laten draaien of juist niet ?
Wie weet raadt ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Gerben, wat is dit nou?!?!?! :evil:
Nee hoor, duidelijk verhaal maar wel jammer. Goed dat je m gewoon houdt!
Succes ermee!
8)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
Jammer dat ie nog niet belastingvrij is. Anders had je hem voor weekenduitstapjes kunnen gebruiken.
Een auto wordt er in het algemeen niet beter op als je hem voor langere tijd stil zet.
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
jos schreef:Jammer dat ie nog niet belastingvrij is. Anders had je hem voor weekenduitstapjes kunnen gebruiken.
Een auto wordt er in het algemeen niet beter op als je hem voor langere tijd stil zet.
Nee, maar 35.000 km per jaar in weer en wind is ook jammer....
Als in 2008 nog steeds belastingvrij gereden mag worden gaat-ie zeker weer van stal. Ik hoop eigenlijk voor die tijd een baan dichter bij huis gevonden te hebben. Zo'n 10 ? 15.000 per jaar is nog goed te doen, vind ik (al kan hij met 23 jaar en 110.000 km op de teller nog heeeel lang mee !)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Waarom is dat eigenlijk jammer?! Daar zijn ze voor gemaakt. Stilstand is achteruitgang en bij goed onderhoud en preventieve zorg (zie ook verhaal Dinitrol) moet het prima kunnen. Zonde vind ik het van auto's die extreem zeldzaam zijn of belachelijk weinig km's hebben gereden.
Begrijp me goed, ik dacht er zelf ook zo over, met als resultaat dat de 264 7 maanden per jaar in de schuur stond. En dan heb ik er toch een stuk minder lol aan dan wanneer ik er ook mee door de sneeuw cruise...
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Sander, helemaal eens! En na de laatste opknapbeurt van mijn auto is wel duidelijk dat alles te repareren is aan onze auto's. (Krijg wel veel commentaar trouwens dat ik ermee rijd in deze tijd, net als jij waarschijnlijk. Maar als ze mijn :lol: zien als ik achter het stuur zit is dat vlug verdwenen.)
Gerben; uiteraard ieder zijn keuze! Als je hem eventjes wegzet gewoon ook rekening houden dat je daarna nog wel eens wat aan de auto krijgt in het begin. Had ik ook na 9 jaar, maar ook dat is allemaal te verhelpen met een beetje geduld. Succes ermee (en is dat dieseltje nog het vermelden waard, offe...?)
79-er 242 GT B23e
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Heb je wel gelijk in. In dit geval is het uiteindelijk vooral een kostenkwestie.... het genot van Volvo-rijden is me op dit moment geen 200 euro per maand extra waard.... Komt wel weer !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
GT Jan-Willem schreef:(en is dat dieseltje nog het vermelden waard, offe...?)
Nou, dat moet ik nog even zien.... heb m'n trouwe ZX'je vorig jaar aan een vage kennis verkocht, maar die schijnt te weinig te rijden voor een diesel en wil wel een benzine-bakje. Vanavond 'ns proberen of ik 'm terug kan kopen.... Voordeel: zij heeft totaal 0 verstand en interesse in auto's (als het maar rijdt), dus ik wil haar aanbieden de ZX terug te kopen en voor haar, op haar kosten, een fijne Swift, Starlet of AX op te sporen
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
Sander van Buiten schreef:Waarom is dat eigenlijk jammer?! Daar zijn ze voor gemaakt. Stilstand is achteruitgang en bij goed onderhoud en preventieve zorg (zie ook verhaal Dinitrol) moet het prima kunnen. Zonde vind ik het van auto's die extreem zeldzaam zijn of belachelijk weinig km's hebben gereden.
Dat ben ik met je eens:ik bedoelde in dit verband eigenlijk dat het jammer is dat Gerben de auto moet schorsen en stallen vanwege de dure werk-reistijd-kilometers en er zodoende helemaal niet meer mee kan rijden.
Als de auto belastingvrij was geweest had ie de auto gewoon in de oldtimerverzekering kunnen doen en er dan toch in het weekend mee kunnen rijden.
gas erin en karren maar zeg ik - kost je e1250.
Funs heeft gewoon pech, mijne heeft nauwelijk lpg-problemen.
Zonde om al die km's in een zx te maken! en je zou maar een ongeluk krijgen.....