Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
onsteking verkeerd om - nieuw probleem
o,4 is precies goed hoor en inderdaad als je de contactpunten vervangt moet je altijd je timing weer afstellen
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
inbranding van je contactpunten komt van een slechte condensator.

altijd de condensator + contactpuntjes te gelijkertijd vervangen.

heb je het draadje van de condensator wel op je nieuwe contactpuntjes aangesloten???.

0.4 is ok maar daarna wel de contacthoek afstellen met een lamp.
Antwoord
Bedankt voor de goede tips allemaal ! ik ga de condensator van de week vervangen en de contacthoek opnieuw afstellen. 12 graden was het toch ? (ik rij op lpg). Ik hoop dat ik dan geen problemen meer heb !

Bedankt !!!!
Antwoord
12 graden lijkt me weer wat weinig.....

Big Grin

Maare....

Ik haal dat soort dingen allemaal uit een boekje als ik ze nodig heb. En tegenwoordig wil ik niets meer te doen hebben met contactpunten.

Vandaag een EDIS4 unit met een DIS bobine gehaald. Dat wordt dus afstellen met de laptop. Geen verdeler meer.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Zeer Intressant die edis4 unit !

wat ik nu allemaal heb vervangen,
-contactpuntjes ( 0.4 mm afstand)
-condensator
-ontsteking op 12 graden
-kabel en bobine en bougies zijn OK

en nog steeds hetzelfde probleem, starten, prima lopen, en daarna minder en minder... dan is het contactpunt weer vol met aanslag, en doet ie niks meer....dan schuur ik het contactpunt wat op op (aanslag eraf) en doet ie het weer even prima, en dan weer minder, en zo steeds hetzelfde verhaal. binnen 40 seconden is het afgelopen, en zit de aanslag er weer op..... Ik weet het echt niet meer nu..... dat wordt anders maar naar de garage brengen, bah ! :roll:
Antwoord
waar heb je de condensator op aan gesloten??
Antwoord
Raar genoeg heb ik met mijn computer muis hetzelfde probleem, de 2 contactpuntjes van de muis (voor het opladen) zijn na het schoonmaken binnen een halve dag helemaal groen, en laadt de muis niet meer op.

Misschien ligt het aan de kwaliteit van het koper?

Ik weet niet hoe duur die contactpuntjes zijn, maar als ze niet al te duur zijn kan je een ander merk proberen.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
De auto is naar de garage geweest, en het probleem is opgelost. Ze zijn daar aan het zoeken geweest, en wisten het ook niet. toen zijn ze het bij de buren (jaguar restauratie) gaan vragen, en die wist misschien wel wat, een beetje vet op de as die het contactpunt laat verbreken...want het liep schijnbaar zo stroef dat het nokje wat tegen de as zat heel snel afsleet....in ieder geval loopt de motor nu prachtig, en weet ik voor de volgende keer hoe stom en simpel het kan zijn.... het was duur vet nu haha :roll:
Antwoord
nou , dan heeft hij wel heel erg vast gezeten.
Antwoord
soms kan het raar lopen :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 1.653 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 590 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 1.035 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  B200 k jettronic start probleem Ruben240 4 3.217 7 October 2020, 20:46
Laatste bericht: Werkhovense
  Weer zo’n stotter probleem Loenatik 9 5.952 16 February 2019, 18:40
Laatste bericht: Loenatik
  240 1976 B21 probleem met injectie Kogelman 6 5.120 28 December 2018, 12:27
Laatste bericht: ChielWel
  Probleem met CO-gehalte / lambdasonde brandt Kuypie 7 8.716 23 July 2018, 14:05
Laatste bericht: Kuypie
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.568 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  Probleem met lpg decl00ne 12 11.698 16 May 2017, 15:06
Laatste bericht: A_A
  Start probleem daanweijer 2 3.213 11 March 2017, 19:22
Laatste bericht: daanweijer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)