5 June 2006, 08:48
o,4 is precies goed hoor en inderdaad als je de contactpunten vervangt moet je altijd je timing weer afstellen
Volvo S70R B5234T4 M59
onsteking verkeerd om - nieuw probleem
|
5 June 2006, 08:48
o,4 is precies goed hoor en inderdaad als je de contactpunten vervangt moet je altijd je timing weer afstellen
Volvo S70R B5234T4 M59
5 June 2006, 21:15
inbranding van je contactpunten komt van een slechte condensator.
altijd de condensator + contactpuntjes te gelijkertijd vervangen. heb je het draadje van de condensator wel op je nieuwe contactpuntjes aangesloten???. 0.4 is ok maar daarna wel de contacthoek afstellen met een lamp.
6 June 2006, 13:10
Bedankt voor de goede tips allemaal ! ik ga de condensator van de week vervangen en de contacthoek opnieuw afstellen. 12 graden was het toch ? (ik rij op lpg). Ik hoop dat ik dan geen problemen meer heb !
Bedankt !!!!
7 June 2006, 12:08
12 graden lijkt me weer wat weinig.....
![]() Maare.... Ik haal dat soort dingen allemaal uit een boekje als ik ze nodig heb. En tegenwoordig wil ik niets meer te doen hebben met contactpunten. Vandaag een EDIS4 unit met een DIS bobine gehaald. Dat wordt dus afstellen met de laptop. Geen verdeler meer.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
14 June 2006, 08:03
Zeer Intressant die edis4 unit !
wat ik nu allemaal heb vervangen, -contactpuntjes ( 0.4 mm afstand) -condensator -ontsteking op 12 graden -kabel en bobine en bougies zijn OK en nog steeds hetzelfde probleem, starten, prima lopen, en daarna minder en minder... dan is het contactpunt weer vol met aanslag, en doet ie niks meer....dan schuur ik het contactpunt wat op op (aanslag eraf) en doet ie het weer even prima, en dan weer minder, en zo steeds hetzelfde verhaal. binnen 40 seconden is het afgelopen, en zit de aanslag er weer op..... Ik weet het echt niet meer nu..... dat wordt anders maar naar de garage brengen, bah ! :roll:
14 June 2006, 21:32
Raar genoeg heb ik met mijn computer muis hetzelfde probleem, de 2 contactpuntjes van de muis (voor het opladen) zijn na het schoonmaken binnen een halve dag helemaal groen, en laadt de muis niet meer op.
Misschien ligt het aan de kwaliteit van het koper? Ik weet niet hoe duur die contactpuntjes zijn, maar als ze niet al te duur zijn kan je een ander merk proberen.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
21 June 2006, 07:52
De auto is naar de garage geweest, en het probleem is opgelost. Ze zijn daar aan het zoeken geweest, en wisten het ook niet. toen zijn ze het bij de buren (jaguar restauratie) gaan vragen, en die wist misschien wel wat, een beetje vet op de as die het contactpunt laat verbreken...want het liep schijnbaar zo stroef dat het nokje wat tegen de as zat heel snel afsleet....in ieder geval loopt de motor nu prachtig, en weet ik voor de volgende keer hoe stom en simpel het kan zijn.... het was duur vet nu haha :roll:
22 June 2006, 09:38
soms kan het raar lopen :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|