Topics: 125
Lpg laten inbouwen. Blijkt er geen plek te zijn voor de laatste demper ivm trekhaak. Heeft iemand ervaring met bv een platte demper in het midden te plaatsen? Welk type demper is hiervoor het beste te gebruiken? Of zijn er nog andere oplossingen?
Vanwege het type (orgineel) trekhaak blijkt er geen plaats te zijn voor de laatste demper. Hoe wordt dit het beste opgelost? Nu zonder, geeft best een heftige brom. Ik denk aan een platte demper in het midden. Maar, welk type van welke auto kan het beste gebruikt ? Of zijn er betere oplossingen?
Vanwege de originele trekhaak is er geen plek meer voor de einddemper. De lpg tank zit nu door de vloer. Nu loopt de pijp gewoon zonder pot rechtdoor, wat een flinke brom maakt. Ik denk aan een platte demper in het midden. Is dit de beste oplossing? En, welke demper heeft de juiste weerstand?
Topics: 16
Er zijn trekhaken voor gasonderbouw, deze komen verder na achter dan past de originele demper wel.
Mocht je een demper en een trekhaak zoeken, moet je maar even een pbtje doen.
Topics: 107
Ik ken iemand die een platte demper in het midden liet plaatsen maar hij had naderhand spijt van die relatief dure ingreep omdat het geluid toch wat irritant was.
Hij heeft naderhand alsnog een lpg trekhaak geplaatst zodat de originele achterste pot behouden kon blijven.
Topics: 163
Dat er 3 vraagtekens in je topicstart staan hoeft niet te betekenen dat je 3 topics moet openen.
Daarom even samengevoegd tot eentje.
De verbinding bleek wat traag. Per abuis 3x topic geschreven. Sorry!
Topics: 27
Pot in het midden niet doen! Is een draak,ik wil er weer vanaf, loop overal aan op drempels.
Er zijn mogelijkheden om je Einddemper iets verder naar achteren te hangen, komt ie achter de auto, vind ik persoonlijk niet mooi, maar het kan wel... dan moet je er een stuk tussenin lassen. Langs je achterwiel.
Andere optie is eventueel een universele demper van bijvoorbeeld Simons in een kleine diameter als Einddemper op de originele plek installeren, zal minder kabaal maken als je nu hebt, maar nog wel een brom/rocheltje... succes iig!
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Topics: 43
ik heb ook een platte middendemper halverwege en een 'gewone' trekhaak. wel t mooist. ik raak nooit de onderkant op drempels.. wel iets lastiger met nieuwe onderdelen bestellen als de boel aan vervanging toe is. Of er nu meer herrie vanaf komt kan ik niet zeggen omdat ik het nooit anders heb gehad
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***