Topics: 1
Hallo mijn 240 met b200f loopt sinds ik de stationair klep schoon heb gemaakt zeer onregelmatig stationair
Soms valt hij net niet stil
En daarna staat ie van 1500 naar 2000 op en neer te gaan iemand ideeën?
Arjan
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Topics: 82
Ja, ik denk dat je eerst de gasklep en de gasklepsensor af moet stellen volgens dit 5 stappen plan:
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineF...Adjustment en dan verder kijken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 7
Ik had exact hetzelfde. Stappenmotor schoongemaakt. Was jaar geleden ook al gedaan door garage. Daarna verergerd. Nieuwe gekocht bij Scandix. â¬145,- Opgelost!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb gemeten en ik heb wel spanning op de klep als ik m recht op de accu aansluit gaat ie open en als ik hem op de stekker aansluit gebeurd er niks
Topics: 7
staat er spanning op de stekker bij contact aan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30 November 2016, 23:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 November 2016, 23:30 door Marc1970.)
Das gek ik had een heel verhaal geschreven en weg is het. Maar goed. Ik zou geen 12V accuspanning op willekeurige onderdelen vd injectie zetten, die zijn bedoelt om aangestuurd te worden door de ECU en dat kunnen allerlei voltages zijn. De stationair regelklep gaat toevallig van 5-11 volt. Andere onderdelen kunnen niet zonder weerstand aangesloten worden omdat ze anders gebraden worden. Je wordt ook niet veel wijzer van dit soort testjes.
Je kan de ECU de onderdelen laten testen, dat gaat met DTM3, hier staat de hele procedure:
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineO...sticCodesi
Je kan die klep nog wel een keer schoonmaken, met wasbenzine en een wattenstaafje, de draaiende klep iets verdraaien dat je hem helemaal schoon kan poetsen. De hele klep vullen met wasbenzine en rondschudden mag ook.
Er staat spanning op de stekker bij contact aan zelf als ik het gas een beetje open doet blijft hij spanning geven
De kleppen, regelaars, sensoren en dergelijke onderdelen van deze motor mankeren zelden iets, het ligt meest aan schoonmaken, vervuilde contacten en afstelling.
Stel de gasklep af, en de gasklepsensor, loop nog eens alle vacuum- en luchtinlaatslangen langs.
Hoi bedankt voor alle tips
Ik heb alles nog eens afgesteld schoon gemaakt en zelfs getest (zit een testprogramma in voor de stationair klep) alles goed
Probleem was nog niet opgelost dus toch maar nieuw klepje besteld
Met nieuw klepje alles weer ok