Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stoelframe bestuurders kant vervangen
Het was dus wel tijd om het zetel schuim te vervangen.. Big Grin

[Afbeelding: datum1hd.jpg]
Antwoord
is dat niet gewoon een stuk oude kaas?? :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Onze bestuurders stoel is ook helemaal weggezakt naar rechts, zou dit ook zo makkelijk te repareren zijn? Smile :?: ( 240 GL Estate )
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
En wat kost zo'n stuk schuim nou?

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ik had voor 25 euro een onderkant van een stoel (dus het gedeelte waar men op zit, is met 4 bouten los van de rugleining te halen) gekocht uit een jonge 240 en heb ik het spulletje over gezet. Het kan ook zo zijn dat die veren onder het schuim los liggen oid. Dan wordt het wat lastiger, want die veren zijn zo stug als de neten.. Je moet gewoon een goede zetel te pakken zien te krijgen van een zeer jonge 240 en dan moet je meteen even kijken of de veren allemaal goed op de plaats zitten. De rest is hel eenvoudig over te zetten. Je moet ook even op http://home.no.net/ebrox/ kijken. Daar staat het duidelijk in beschreven.
Antwoord
lj_dekker schreef:Ik had voor 25 euro een onderkant van een stoel (dus het gedeelte waar men op zit, is met 4 bouten los van de rugleining te halen) gekocht uit een jonge 240 en heb ik het spulletje over gezet. Het kan ook zo zijn dat die veren onder het schuim los liggen oid. Dan wordt het wat lastiger, want die veren zijn zo stug als de neten.. Je moet gewoon een goede zetel te pakken zien te krijgen van een zeer jonge 240 en dan moet je meteen even kijken of de veren allemaal goed op de plaats zitten. De rest is hel eenvoudig over te zetten. Je moet ook even op http://home.no.net/ebrox/ kijken. Daar staat het duidelijk in beschreven.

Ik heb inmiddels 2 complete 245 interieurs uit elkaar gehaald dus ik ken de methode ja :lol:

Helaas heb ik van alle stoelen de zitting kussen kapot.

[Afbeelding: O%20before%20patchesSmall.jpg]

Dat stervormige blauw/grijzige op bovenstaande foto is hard plastic en zit erin gegoten. Dat is bij mij doormidden gebroken Cry

Voegt dat veel toe aan de stevigheid?

Is het de moeite waard om op de sloop te kijken voor een gaaf exemplaar, of gewoon nieuw bestellen?

Gr :?
Antwoord
enne, is het dan ook mogelijk je eigen hoofdsteunen over te zetten?
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Robbert242DL schreef:De stoelverwarming deed het niet meer, dus het leer eraf en kijken naar de oorzaak, matje defect...

Ik heb er nog 6 liggen voor de liefhebber....de meeste kapotte themostaatjes maar wel genoeg draad ! Zelf ophalen...
[img][/img]
Antwoord
thuur schreef:
lj_dekker schreef:Ik had voor 25 euro een onderkant van een stoel (dus het gedeelte waar men op zit, is met 4 bouten los van de rugleining te halen) gekocht uit een jonge 240 en heb ik het spulletje over gezet. Het kan ook zo zijn dat die veren onder het schuim los liggen oid. Dan wordt het wat lastiger, want die veren zijn zo stug als de neten.. Je moet gewoon een goede zetel te pakken zien te krijgen van een zeer jonge 240 en dan moet je meteen even kijken of de veren allemaal goed op de plaats zitten. De rest is hel eenvoudig over te zetten. Je moet ook even op http://home.no.net/ebrox/ kijken. Daar staat het duidelijk in beschreven.

Ik heb inmiddels 2 complete 245 interieurs uit elkaar gehaald dus ik ken de methode ja :lol:

Dat stervormige blauw/grijzige op bovenstaande foto is hard plastic en zit erin gegoten. Dat is bij mij doormidden gebroken Cry

Is het de moeite waard om op de sloop te kijken voor een gaaf exemplaar, of gewoon nieuw bestellen?

Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt of dat gegoten gedeelte stuk is. Het gaat er meer om of het schuim niet teveel gescheurd of ingezakt is o.i.d. en zorgen dat die veren en staaldraden op hun plek zitten waar ze behoren te zitten. Ik zou een 2e hands zoeken tenzij je geld genoeg hebt, want nieuw schuim is schofterig duur..
Antwoord
lj_dekker schreef:
thuur schreef:

Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt of dat gegoten gedeelte stuk is. Het gaat er meer om of het schuim niet teveel gescheurd of ingezakt is o.i.d. en zorgen dat die veren en staaldraden op hun plek zitten waar ze behoren te zitten. Ik zou een 2e hands zoeken tenzij je geld genoeg hebt, want nieuw schuim is schofterig duur..

Inmiddels heb ik 2 2e handsjes op de kop getikt, maar ook hier is het plastic gebroken... Cry :oops:

Weet iemand toevallig wat het nieuw kost??

Gr Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Portier rubber vervangen 240 (1991) chrisvhout 9 1.628 27 September 2023, 17:14
Laatste bericht: chrisvhout
  Bekleding vervangen achterbank gydomatra 0 682 26 September 2023, 11:00
Laatste bericht: gydomatra
  kofferbak dempers vervangen Kogelman 16 5.866 24 April 2023, 08:46
Laatste bericht: Kogelman
  145 express dak vervangen gydomatra 9 2.376 1 October 2022, 16:54
Laatste bericht: Marc1970
  vervangen achterkant 265 welk plaatwerk nodig pepijnwk 4 4.108 12 August 2022, 16:48
Laatste bericht: pepijnwk
  mechanische teller kabel vervangen HSGHOR 9 4.102 4 December 2021, 15:19
Laatste bericht: Rin
  Elektrische zijspiegel vervangen 240. Hoe te doen??? Lucca076 1 1.671 27 July 2021, 20:32
Laatste bericht: Wijnand
  Raamlikker vervangen Biopowerenschede 3 2.539 7 July 2021, 17:16
Laatste bericht: Raymond_63
  Vervangen binnenspiegel 240 Biopowerenschede 2 2.407 7 July 2021, 15:49
Laatste bericht: Biopowerenschede
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.438 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)