Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vlotte motor voor 144
#11
Ik had een lange pook auto, nu niet meer Smile

Marc? De stelschoef uit je drooggasslang halen.....
Hoe doe je dat met afstellen dan?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#12
Marc1970 schreef:De versnellingsbak, dat kan alleen maar de M40 zijn. Schakelt beter dan alle 240 bakken bij elkaar. Tot 4, altijd in het optimale toerengebied op de snelweg.

Ik heb nu een M47 en ik moet toegeven dat ik ook soms terug denk aan de tijd dat ik nog die lekere M40 klakbak had. Die schakelde eecht veel lekkerder. Maar die 5e versnelling is toch ook wel lekker.

Marc1970 schreef:Met je raam open vlak langs de linkervangrail scheuren, daar wordt je auto ook een stuk sneller van.

En was is het toch lekker om zo'n oude bak tot het naadje te trappen op de snelweg. Ik merk bij mezelf dat als ik rij met oordopjes in (met muziek) dat de auto dat ook een stuk sneller gaat. hahaha.

On topic: IK zou inderdaad ook de B20 houden. Ik heb zelf een B20B en die echt zijn 100pk niet meer heeft maar daar heb ik echt zat aan. Rijdt lekker door, veel koppel.
De kosten en tijd die je kwijt bent aan het ombouwen naar een andere motor kan je ook steken in een vlotte B20. En dat laatste lijkt me een stuk makkelijker. Je hoeft niet te lassen en kan je alles met boutjes en moertjes doen.
Antwoord
#13
Yeah, de klakbak zo zal-ie voortaan heten. @Jerry, die stelschroef is om de gashoeveelheid bij volgas te knijpen, dat doen ze bij 3000 rpm, dat is natuurlijk een volkomen onrealistisch toerental voor de 140 daarmee begrens je de auto tot 90 km/h (nou ja in elk geval begin je het mengsel kunstmatig te verarmen daarboven). Mijn beide B20's doen het helemaal zonder die schroef, eigenlijk omdat de motoren begonnen te pingelen bij volgas en optimale LPG voorontsteking, dus ik dacht weg met die schroef en de pingelgrens is veel beter beheersbaar. Snelwegverbruik is nog steeds 1:9 of zoiets, bijna gratis met deze LPG prijzen.

Het pingelgeluid was op zich ook wel leuk via de vangrail maar je gaat toch een beetje zorgen maken over het ontstaan van gaten waar ze niet horen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Ik heb nu met de b230k met heron kop en m47 de bolle kant van de stelschoef geslepen dus in principe kan hij er net zo goed tussen uit.
Het precieze verbruik weet ik nog niet omdat mijn tellerbak geen aandrijving meer heeft maar ik geloof niet dat ik nu vaker moet tanken.
En ja lpg kost mij gemiddeld 45 cent de liter Wink
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#15
Jerry schreef:Het precieze verbruik weet ik nog niet omdat mijn tellerbak geen aandrijving meer heeft
Het raakt een beetje off-topic, maar wat voor snelheidsmeter heb je nu dan?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#16
en een Simons er onder, meer doorlaat en gratis extra koppel..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#17
Mijn snelheidsmeter is nu even een navigatie van de action, zit een grote km teller in het programma.
En de uitlaat word 2.5 inch met alleen een einddemper rechtsachter.
Heb ik meteen meer ruimte voor de 122 liter of zoiets ringtank Smile
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#18
Marc1970 schreef:Met je raam open vlak langs de linkervangrail scheuren, daar wordt je auto ook een stuk sneller van.


Haahahaha
Groeten van Frans
Antwoord
#19
Jambon schreef:en een Simons er onder, meer doorlaat en gratis extra koppel..

Ik heb ongeveer 2 jaar gereden zonder achterste demper van de standaard uitlaat i.v.m. roest. In plaats van de demper de uitlaat recht naar achter door getrokken.
Daarna heb ik een 2,5" Simons gemonteerd en eigenlijk is het er qua koppel en geluid alleen op achteruit gegaan.
Antwoord
#20
frox schreef:Ik heb ongeveer 2 jaar gereden zonder achterste demper van de standaard uitlaat i.v.m. roest. In plaats van de demper de uitlaat recht naar achter door getrokken.
Daarna heb ik een 2,5" Simons gemonteerd en eigenlijk is het er qua koppel en geluid alleen op achteruit gegaan.
2,5 is ws veel te dik voor een relatief standaard motor. Ik heb 2" en dat voldoet prima in mijn geval. (grotere kleppen, 9.nogwat compressie volgens de berekening, en andere naalden..) Ja hij verbruikt wat meer, maar trekt ook prima door, iets waar je snel aan went overigens.. Een dikkere pijp heb je pas nodig met nog meer inhoud en dito toeren, en dan maakt verbruik niks meer uit, anders doe je zoiets niet.. Een 2" systeem en dan net als de Amazon rechtdoor scheelt weer 2 bochten, en dát merk je wel (enigzins..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Betere radiator voor 145 Jerry 14 16.828 13 June 2016, 13:56
Laatste bericht: Jerry
  Gezocht; passende remklauwen voor rem upgrade volvo 144 paulenschede 2 6.457 14 January 2016, 23:30
Laatste bericht: Boele
  Startproblemen nadat de motor warm is gedraaid Margot144 10 13.500 8 May 2015, 16:16
Laatste bericht: Margot144
  Moderne motor in Volvo 144 fvz144 2 6.386 11 March 2015, 21:26
Laatste bericht: Amazon 16v
  Vulling voor leren zittingen. Madman 1 3.626 21 February 2015, 00:27
Laatste bericht: Jambon
  145 met B20 motor, neemt veel olie op "overrun" ? -wj- 16 31.006 6 July 2014, 23:52
Laatste bericht: Dopski
  Schroefdraad bovenste remslang voor henqui 10 10.492 19 March 2014, 10:23
Laatste bericht: Jambon
  volvo 140 alu grill vervangen voor plastic grill Knuif 8 5.124 14 August 2013, 23:29
Laatste bericht: Jambon
  andere motor geplaatst, gek probleem met koppeling? -wj- 9 5.775 23 April 2013, 11:56
Laatste bericht: -wj-
  alternator: vraagje voor de specialisten ovlov2 2 2.827 21 March 2013, 20:30
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)