Berichten: 145
Topics: 33
Lid sinds: Oct 2012
afgelopen week helaas niet veel tijd gehad, maar de carburateur ligt al klaar op tafen om aangepakt te worden.
het is me nu duidelijk dat de ontsteking te laat is en die zal ik moeten afstellen. nu zat ik te denken om een stroboscooplamp te bestellen.
graag heb ik wat advies nodig waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een stroboscooplamp en een compresie meter.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Statisch afstellen is altijd een goed begin en je hebt er niks voor nodig:
Sluit een proeflampje aan tussen contactpunten en massa (dat uitstekende schroefje waar de condensor opzit)
Zet de merktekens van het ontstekingstijdstip op poelie en blok tegenover elkaar
Zet het contact aan
Draai klembout stroomverdeler los
Verdraai stroomverdeler zodanig dat het lampje net uit gaat
Zet klembout stroomverdeler weer vast
Draai krukas een hele slag rond (rechtsom) en controleer afstelling
Zet contact weer uit
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Qua stroboscoop,
gewoon eentje bestellen. is niet zoveel aan.
zo'n lamp heeft een lamp, 12v stekker voor op de accu en de klem die je op de bougiekabel van de eerste cilinder zet. en meer is het niet.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 145
Topics: 33
Lid sinds: Oct 2012
ik heb een lamp kunne lenen maar het was me niet helemaal gelukt. ik kreeg de motor niet goed stasionair lopend. asl ik gas gaf drijgde hij uit te valen en de caburateur lekte ook nog.
ik heb de carburateur mee genomen en als het goed is lekt die nu niet meer. van de week weer een poging wagen.
toen ik de carburateur er af hield toen kwam er een 5 mm plastic opvulplaatje af in meerdere stukken (zoals op de foto) op internet kan ik geen andere vinden. is deze nodig?
van mijn 244 was de sleutel kapot gegaan en die heb leuk gefixt al zeg ik het zelf.
Berichten: 49
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2015
hoe worden die velgen genoemd? Ik wil ze ook!
Berichten: 145
Topics: 33
Lid sinds: Oct 2012
als je die 5 spaak bedoeld? dat zijn polaris velgen. succes met zoeken ze zijn vrij zeldzaam.
Berichten: 145
Topics: 33
Lid sinds: Oct 2012
het is al weer een tijdje geleden dat ik iets gepoost heb.
ik ben nu momenteel met de 142 bezig, ik ga stap gewijs de roest aan pakken en hem weer een verse laag verf geven
ik heb de voor en achter ruit er uit gehaald en de sponning ontroest, deze was nog vrij goed. voor lekte de ruit en daar zat geen las werk. achter zaten 2 plekken in die gelast moesten worden dus de schade viel mee
daarna heb ik de raam lijsten in de primer gezet en ben ik het dak gaan schuren.
vorge week heb ik het dak gerolt en eergisteren de 2de laag gedaan. en het resultaat is mooier dan verwacht.
ik hoop in december er weer mee te rijden omdat de 245 de winterstalling in moet.
en na de winter ga ik de achter kand van de auto aan pakken
![[Afbeelding: 2mg46ir.jpg]](http://i64.tinypic.com/2mg46ir.jpg)
het gerolde dak
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
27 October 2017, 21:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 October 2017, 21:23 door Marc1970.)
Mooi gerold. Die originele gleufjes voor de sierstrips zijn erg roestgevoelig, zeker met gewone verf die niet zo hard is als autolak steek je de strips zo door de laklaag heen.
Het zwarte plaatje bij de carb is een voorloper van de 'phenolic spacer' een warmte-isolator. Houdt het mengsel koel, zogenaamd.
http://volvoonderdelen.com/PV544/Brandst...88-601455/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 145
Topics: 33
Lid sinds: Oct 2012
ik heb voor het rollen industrielak van wijzonol gebruikt, scheen een goede lak te zijn voor het rollen.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Heb ik ook een paar keer gebruikt, prima. Blijft zeker 3 jaar glimmen als nieuw, ook het rood, en daarna blijft het acceptabel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969