Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
19 November 2015, 01:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2015, 01:58 door henqui.)
Ik ben toch weer aan het denken om een M47 onder mijn 144 te hangen.
Heb er een op het oog maar dat is volgens mij eentje die achter een dieselmotor heeft gehangen.
Zijn deze bakken hetzelfde als de benzineuitvoeringen? Behalve dat het belhuis verschilt.
Maar die wordt toch vervangen voor eentje die op een B20 past.
Ik heb gehoord dat een dieselbak veel sneller moet opschakelen en dat dat niet fijn rijdt achter een benzinemotor...
---
Ik heb ook een M47 op het oog die een afgedopte mechanische telleraansluiting heeft. Een tandwieltje van een M46 past er net niet in.
Ik zie dat de tandwieltjes nog nieuw te bestellen zijn, maar ik zoek dus een busje die in de M47 past.
Heeft iemand die toevallig over? Liefst inclusief tandwieltje?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Kan er niks over vinden. Er was wel een iets langere en kortere 1 in de M46.
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...mpared.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
fabeltje waarschijnlijk?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik heb net een b230K met de heron kop in mijn 145 gehangen met een m47 erachter.
De eerste versnelling hoef ik niet te gebruiken want die is erg kort.
Dat zal ook komen doordat de achteras van de 100 serie ergens rond de 1 op 4 zit geloof ik.
Ik ga de achteras dus nog vervangen voor de achteras uit de 242GT die ik nog in de garage ligt.
Wel fijn om gewoon door te schakelen naar de 5de versnelling ipv de od in de pook.
Ik dacht niet dat er zoveel verschil zat in de od verhouding van de m47 of de m46 en volgens mijn zit er geen verschil in de benzine of diesel bakken op het kopp huis na.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
okay, dat is mooi
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Jerry schreef:Ik heb net een b230K met de heron kop in mijn 145 gehangen met een m47 erachter.
De eerste versnelling hoef ik niet te gebruiken want die is erg kort.
Dat zal ook komen doordat de achteras van de 100 serie ergens rond de 1 op 4 zit geloof ik.
Ik ga de achteras dus nog vervangen voor de achteras uit de 242GT die ik nog in de garage ligt.
Wel fijn om gewoon door te schakelen naar de 5de versnelling ipv de od in de pook.
Ik dacht niet dat er zoveel verschil zat in de od verhouding van de m47 of de m46 en volgens mijn zit er geen verschil in de benzine of diesel bakken op het kopp huis na.
M46 maakt ongeveer 120 rpm minder bij 120 bv.. en idd, zelfs met een beetje meer puf gebruik ik de 1e ook nauwelijks.. heb je toch nog een 4-bak..:wink:
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Weer een 4 bak ja , volgende week eens kijken naar de achteras overbrenging van de 242GT
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Jerry schreef:Weer een 4 bak ja , volgende week eens kijken naar de achteras overbrenging van de 242GT
..ben benieuwd, eigenlijk wordt daardoor de opvolgende versnelling weer benadeeld.. de verhouding in de bak zou moeten worden aangepast.. maar daar is gaan beginnen aan.. Ik heb ooit een M40 met een langere 1e gehad, mogelijk ligt dat ding nog ergens.. maar, niet veel verschil..
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik denk dat dat wel mee valt aangezien ik in zijn 5 nu een 6de versnelling mis.
Die B230K is geen toeren draaier maar heeft genoeg koppel voor een langere eind overbrenging.
Vanmorgen met de aanhanger (tandemas met huif) en een kleine 700 kg erin had ik nog het gevoel dat ik over wilde schakelen naar de 6de versnelling.
Dus op mijn gemak de 240 as maar eens zover aanpassen dat hij onder de 140 past.
Heb ik meteen een fijne sper in de 145
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Jerry schreef:De eerste versnelling hoef ik niet te gebruiken want die is erg kort.
Dat zal ook komen doordat de achteras van de 100 serie ergens rond de 1 op 4 zit geloof ik.
Ik ga de achteras dus nog vervangen voor de achteras uit de 242GT die ik nog in de garage ligt.
Ik denk dat onder de 242GT ook een 3,91 of misschien zelfs een 4.10 zit.