Berichten: 2.451
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
2 January 2015, 23:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 January 2015, 23:45 door skidje.)
Ik heb grofweg eens het verschil in lengte proberen te bepalen tussen de 70L bakken en de 70 bak die onder de 245 zit. Maar zo op het eerste oog zijn ze in lengte identiek.
Kan iemand dit bevestigen?
ik heb alleen de as van een 740 erbij en dien er een voor een 240 te vinden. Dat zal gemakkelijker zijn als de lente van beiden bakken met of zonder lockup hetzelfde is.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Bak is uitwendig gelijk, verschil zit volgens mij binnenin (oa koppelomvormer).
Berichten: 2.451
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ok. Dus bij montage in 240-ers kan ik gewoon de Lockup versies gebruiken. Volgens mij zijn deze alleen in e laatste 1-2 jr van de 240 gebruikt.
Zag wel dat de staartstukke bij alle 3 van elkaar verschilde. Zijn allemaal 03-70 bakken. Echter 2 met L
Neem aan dat de er een lockup versie bestaat waaraan het staartstuk van de BW55 past? Of is dat uitgesloten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
De AW71L is alleen uit de 240 uit 1992 bruikbaar. Daarna kwam het lager ipv de lagerbus en is het staartstuk van een BW55 dus niet over te zetten. In een 1992-er 240 is een AW met lockup echter vrij schaars dus kun je beter uitkijken naar een van een 740 of 940.
Zie ook
mijn pagina met ombouw info mechanische teller op viertraps automaat.
Die AW71L's zijn er wel met lagerbus, ik had er op een gegeven moment twee.