24 September 2015, 19:06
Ziet er erg goed uit, Ben ook benieuwd hoe het bij mij staat. Hoe ga je de auto 10cm verlagen schroefsetje?
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
|
24 September 2015, 19:06
Ziet er erg goed uit, Ben ook benieuwd hoe het bij mij staat. Hoe ga je de auto 10cm verlagen schroefsetje?
25 September 2015, 07:01
:censored: nieuwe type bumper op ouwe 240!
![]()
25 September 2015, 11:46
nick740 schreef:Ziet er erg goed uit, Ben ook benieuwd hoe het bij mij staat. Hoe ga je de auto 10cm verlagen schroefsetje? http://www.classicswede.co.uk/Only__945_...82055.aspx Dit setje gaan we binnenkort aanschaffen. Ik loop nu stage, dus geld is wat moeilijker aan te komen dan het afgelopen half jaar (half jaar vertraging en zo'n 2 maand lang bijna 10+ uur per dag gewerkt, 6 dagen per week). Ik ken niemand met dat setje coilover(coilovers in NL zijn sowieso schaars) en dat setje lijkt mij en mijn broer gewoon perfect voor onze toepassing. Kunnen we de 242 mooi uitwegen en dan laag leggen. In de toekomst komen dan ook nog Camber-adjustment topmounts en volledig PU onderstel erbij, dan moet het (in combinatie met de G80 locker die we hebben liggen) behoorlijk leuk de bocht om willen. we hopen dit jaar nog dat setje gemonteerd te hebben. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
26 September 2015, 17:53
Estoque schreef:http://www.classicswede.co.uk/Only__945_...82055.aspx kun je dan niet beter van Kaplhenke een setje aanschaffen vele malen goedkoper. http://www.kaplhenke.com/collections/ind...ents-parts Ik kwam ooit op ongeveer de helft kwa kosten voor een setje rondom.
26 September 2015, 19:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 September 2015, 19:59 door pieterveenstra.)
Sjezus kriebel. Dat is wel serieus veel geld.
Gewoon coiloverbussen halen en Saab 900 dempers er in. Die kaplhenke bussen zijn overigens ook behoorlijk overpriced... net als de rest wat ze daar hebben. A.s. winter ga ik ook beginnen met zelf een set maken ![]() Deze sleeves bijvoorbeeld: http://www.rallydesign.co.uk/product_inf...ts_id=3450
26 September 2015, 19:31
Ik heb hier goeie ervaringen: http://heliosracing.com/
27 September 2015, 23:24
Ja ik serieus veel geld en ook direct het duurste "onderdeel" ooit dat ik en mijn broer gekocht hebben voor een auto.
Maar we hebben bewust voor dit setje gekozen. De dempers zijn volledig instelbaar en kunnen hoger dan standaard en lager dan 80mm die met veren te bereiken zijn. Met onze plannen om ook rallyritten te gaan doen en veel offroad te rijden is investeren in een goed onderstel gewoon noodzakelijk. Kaplhenke is leuk, en ik wil zeker onderdelen hebben van hem(camberplaten etc). Maar zijn coilovers vind ik gewoon te simpel voor de prijs die je ervoor betaald. Ik wil ze voor mijn 245 ook zelf gaan maken. Maar omdat de 242 wel echt drastisch omlaag moet(alle dempers zijn gewoon op en staat veel te hoog). Willen we geen weken aan het bouwen zijn (tijd is schaars). Ik denk, afgaand op het research dat ik en mijn broer hebben gedaan, dat dit setje(we hebben het besteld nu) het beste is dat we kunnen kopen. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
28 September 2015, 09:44
je kaart aan om rally ritten te gaan rijden met deze auto verlagen is dan echt 100% funest. ik heb zelf een keer een rally gereden met een auto op normale hoogte en zelfs toen raakte ie soms de bodem! bedenk je goed voor je 80mm naar beneden gaat!!!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
28 September 2015, 12:54
Daarom willen wij ook coilovers. Die kunnen hoog en laag. Laag voor de ritten over asfalt / circuit en de vakanties. Hoog voor de zandritten.
We hebben al best veel zand kilometers gemaakt met de Kadett en Jeep. dus we weten wat we wel en niet moeten doen qua aanpassingen. Ben sinds gisteren ook lid van het VKV en het jongeren register, dus de zandritten gaan wel komen. Ook de 8 uur van Hellendoorn staan op het verlanglijstje om te rijden. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
28 September 2015, 18:32
Nice.
Ben benieuwd naar de nieuwe spulletjes. Leuk om de autos zondag even in het echt gezien te hebben. Zitten er ook correcties voor camber op die veerpoten/draagarmen? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|