Was meer ook een "shot in the dark" wat het eerste in me op kwam.
Heb je er hier in jouw topic al ergens over geschreven ?
Heb je er hier in jouw topic al ergens over geschreven ?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
|
Was meer ook een "shot in the dark" wat het eerste in me op kwam.
Heb je er hier in jouw topic al ergens over geschreven ?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
28 July 2015, 21:33
FF update, ik kom net thuis, blijk ik jarig te zijn! (Nou, Niet echt, zo voelde het wel
![]() Cadeautje! ![]() En de inhoud: ![]() Ja, de Zweedse vlag ook gekocht. Weet niet waarom, maar moest er ÃÃntje hebben ![]() Tevens heeft mijn broer afgelopen weekend de 242 wat tammer gemaakt. Ik had namelijk een Cherrybomb demper besteld, en hij heeft deze er tussen gezet. We kunnen nu dus eindelijk 3 uur in de ochtend thuis komen, zonder dat de buren wakker worden. En het klinkt nog best lekker ook. ![]() edwin schreef:Was meer ook een "shot in the dark" wat het eerste in me op kwam.Oh zo, Geen idee of ik het al ooit hier neergezet heb, maar ik heb het idee van Turbobricks. Daar zijn ze enthousiast over de walbro's(maken alleen veel lawaai zeggen ze, maar dat doet mijn Ferrita ook wel ![]() Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
28 July 2015, 21:42
Volvo 142 B23 schreef:Zou je dat een beetje willen documenteren hier. Speel met dezelfde gedachte om de in-tank pomp te vervangen voor een pomp met genoeg vermogen en de pomp eronder te laten vervallen. Ding hangt daar ook maar een beetje te rotten en zo. Ja doe ik, Ik heb een Walbro 255lph intank pomp gekocht en een los installatie pakket. In dat pakket zit een filter, stekker, rubber en bevestigingsmiddelen. Morgen komt dat pakketje binnen, dus dan post ik wel weer een foto van alles. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
28 July 2015, 23:08
Waar heb je dat ding besteld en hoeveel lichter heeft het je gemaak? Ik heb nu de in-tank pomp van een 940 lpt in m'n project hangen, zonder die hoofdpomp onder de auto. Maar dat ding is niet de jongste en ik weet niet of ie genoeg opvoert.
29 July 2015, 00:50
Turbozentrum Berlin. Heb hem daar besteld omdat ik, in Nederland geen webshop kom vinden die ook dealer was van Walbro. Er zijn imitaties in omloop, en ik wil zeker een echte Walbro.
JapPerformance heeft ze, maar die waren net zo duur (135 zonder verzendkosten), maar die hebben geen webshop. Hier mijn factuur: ![]() Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
30 July 2015, 14:00
En de pomp is binnen:
![]() Ziet er op het eerste opzicht qua grootte bijna het zelfde uit als een 940 pomp. Aansluitingen zijn solide, en er zit een papier bij waarin uitgelegd staat hoe je hem moet aansluiten. ![]() ![]() Verder moet je de rubberen dop(links boven op de foto) onderaan de pomp plaatsen. Deze schuift over het filter er zorgt ervoor dat je de pomp niet laag hangt en geen connectie maakt met de tank. Even iets anders, gisteren mijn zusje die zelf fan is van Classic Mini Coopers, even rijles gegeven in de 242. Ze heeft al een tijdje haar rijbewijs, maar haar mini is momenteel in de restauratiefase, en ze had nog nooit met mijn 245 of de 242 gereden, dus gisteren maar even uitgelegd hoe je een Volvo moet rijden. ![]() Enkele routes binnendoor, snelweg en een paar zandpaden later zag de 242 er zo uit: ![]() ![]() Zij blij, ik blij en mijn broer wat minder, want die is er mee naar z'n werk vandaag ![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 August 2015, 19:56
Vandaag gestart om mijn complete achteras in de PU te hangen.
Ik heb mijn 245 nog niet op de brug staan, dus heb de draagarmen van mijn sper-as gehaald en daar de bussen uitgebrand. ![]() De draagarmen voorzien van zwarte hamerite. Ze happen toch voornamelijk stenen en zand, dus heel mooi en glad hoeven ze niet. ![]() De reacties stangen en panhardstang heb ik ooit meegenomen uit het magazijn van Nordicar, zodat ik dat allemaal al kan spuiten en van PU voorzien, en zo de tijd dat de 245 op de brug moet te minimaliseren. Nadat ik de rubbers eruit gebrand had, bleef er nog een metalen bus in de stangen zitten, die er nog uit moest. Ook na het werk even de stangen gestraald. ![]() Even inzagen ![]() En voila! ![]() Morgen spuiten en de bussen er in persen. Donderdag de auto op de brug om de laatste 2 bussen eruit te halen en te wisselen en dan moet ik eindelijk af zijn van die geluiden. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 August 2015, 23:24
Als je dan toch bezig bent waarom dan niet meteen je panhardstang instelbaar maken? Als je je wagen dan verlaagd kun je de achteras weer goed onder de auto krijgen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
5 August 2015, 00:18
De panhardstang die onder de 245 vandaan komt, die ga ik verstelbaar maken. Evenals de reactiestangen om mijn as weer recht te zetten.
Vanwege het korte tijdsbestek, doe ik het nu zo (wat ik vandaag heb gedaan was ongeveer 4 uurtjes werk). Instelbaar maken vergt iets meer tijd(ik wil het wel in 1x goed doen). Maar ik zit ook te kijken naar het gebruik van Unibolts. Is wat gaver in mijn ogen. Waarom ik dan toch de moeite neem om de reactiestangen etc te spuiten? die gaan wanneer de 242 verlaagd is, daar dan zo weer onder. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
5 August 2015, 22:22
De draagarmen zijn inmiddels klaar voor montage.
PU bussen erin gedraaid met een lange M10 bout ![]() ![]() En dan draaien tot hij er in floept. Best leuk spul om mee te werken. En beide klaar: ![]() Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|