Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[240] waar hoor de ECU te hangen?
Ik ben bezig met het ophangen van de LH2.4 elektronica in de 240 (contstekings- en brandstofcomputer). In het zwarte schutbordpaneel heb ik de beugel voor de ontstekingscomputer gemaakt op de standaard plek.
De ECU zit volgens mij aan de zijkant, maar ik heb die niet zelf uit de auto geschroefd en kan aan de hand van de beugeltjes niet vinden waar die zou moeten. Volvo kennende zal er wel gebruik gemaakt worden van bestaande bevestigingspunten, maar ik zie ze niet.
Ik heb overigens 2 beugeltjes, waarschijnlijk is er een van een 740.

Welke hoort er in de 240 en waar zit die aan de carrosserie gemonteerd?
Een foto van deze schematische weergave zou heel handig zijn:
[Afbeelding: conn.JPG]

Ik heb nu overigens een "tochtluikje" en een kunststof afdekpaneel wat vrij strak tegen de carrosserie zit. Zijn beiden nog wel te gebruiken of moet ik het luikje laten vervallen en een paneel met uitstulping hebben? (of gewoon een willekeurige andere plek nemen?).
Antwoord
De ecu zit inderdaad aan de zijkant.
Je mist waarschijnlijk de dunne metalen plaat die op de carrosserie geschroefd wordt en waarop dan weer de ecu wordt geschroefd.
Het kunststof afdekpaneel van de injectiemodellen staat boller. Je hebt er dus zo een nodig die de huidige vervangt.
Misschien zit dat luikje ver genoeg naar achter maar daar ben ik niet zeker van .
In ieder geval heeft het bolle afdekpaneel geen sleuf waarlangs je het haakje van 't het luikje kan bedienen, dus het makkelijkst is om het luikje te sluiten en de bedieningshendel ervan te verwijderen, zodat de bolle afdekkap past.
Antwoord
Ik heb er zelfs 2 bevestigingsbeugeltjes, maar kon zo snel niet uitvinden welke van de 240 is. Maar aangezien je de het hebt over een plaat, heb ik wel een idee welke het moet zijn.
Er zit inderdaad niet genoeg ruimte om hem voor of achter het luikje te monteren.

Het originele afdekplaatje van het tochtgat heb ik nog ergens denk ik (er zat oorspronkelijk geen luikje). Dus als ik geen handige plek kan vinden kan die weer dicht. De afdekplaat met bolling heb ik dan weer niet geloof ik...
Antwoord
De linker van de twee dan toch?
[Afbeelding: 20150504_215144_zpsbvjjoez8.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar komen deze lijsten/sierstrippen vanaf? jos evers 6 5.774 11 October 2015, 13:08
Laatste bericht: jos evers
  Waar deze kleur te krijgen (spuitbus)? lenlux 6 5.184 1 October 2015, 22:40
Laatste bericht: lenlux
  waar krijg je de sierlijsten weer mee op kleur?? Jaap SHREK 6 5.765 9 November 2014, 19:27
Laatste bericht: Kogelman
  check op omkatten, waar VIN nummer ingeslagen? Stevves 14 10.713 4 September 2012, 15:33
Laatste bericht: Arjan.
  Bedrading achterklep: waar is geel en wit? SaddieN 3 4.220 25 May 2012, 22:42
Laatste bericht: SaddieN
  Chrome trips 245, waar haal je die? p245 1 2.220 4 June 2010, 09:47
Laatste bericht: FLA
  Lekkage, maar waar? 244DL1975 36 23.445 7 March 2010, 15:40
Laatste bericht: Jambon
  Plaatwerk vervangen en waar bestellen aRjen.T 10 8.739 28 June 2009, 22:07
Laatste bericht: a.huis
  De kunstof strips op de zijkant bestellen waar ? jafd 0 1.768 17 November 2008, 12:21
Laatste bericht: jafd
  Waar op letten bij het vervangen van een geplakte voorruit Jaap van der Sluis 15 13.024 1 October 2008, 14:33
Laatste bericht: hugo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)