Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekkage, maar waar?
Sinds een kleine maand heb ik een Volvo 244DL uit 1975. Om hem van APK te krijgen heb ik de complete remmerij vervagen en de Combined Kachelunit omdat de afsluiter lekte.
Nu heb ik gisteren door een aardige stortbui gereden en toen ik vanochtend in de auto stapte merkte ik dat de bijrijders vloer zeik nat was. Ik heb meteen het zijpaneel van de middenconsole en de boven bekleding verwijdert en jawel er stond echt water in m;n Volvo.

Er liggen nu kranten in en het raam staat op een keer zodat het kan verdampen maar heeft iemand enig idee waar deze lekkage zich kan bevinden.
Oh ja, ik heb gisteren ochtend de ruit afgekit dus daar kan het (volgens mij) niet aan liggen
Antwoord
Welkom op dit forum! :-*
Maar om een oorzaak van je probleem te geven is de info te beperkt.
Begin eens met een foto van je baksteen te plaatsen, dan kan iedereen zien wat er allemaal op en aan zit.
Lekkages worden voornamelijk veroorzaakt door slechte rubbers en inderdaad de kit die je al gedeeltelijk hebt vervangen.
De kachel unit kan nog steeds de oorzaak zijn, bijv. een lekkende of niet aangedraaide slang, koppeling of de radiator, want ook de leveranciers zijn bij oude auto's soms niet 100% safe.
Kijk ook in de deuren of het water daar niet onderin verzameld wordt en daarna naar binnen sijpelt al zal het meestal naar buiten lopen.
Helaas heb je een grote auto aangeschaft, dus een hoop plaatsen om te gaan zoeken.
En als je dat doet bij een auto van meer dan 30 jaar oud, kom je vaak ook een heleboel andere plekken tegen die aandacht vragen. :'( :'(
Maar als je die eerste hobbels genomen hebt, zul je merken dat je een heel bijzondere auto bezit die je nog jaren hobby Wink en rijplezier geeft ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
ruikt het naar water of naar koelvloeistof?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Het is water. Ik heb de combined unit nagekeken en deze lekt nergens (ook niet met warme motor)
Het viel me op dat het bij de stoel van de bijrijder het natst was. Volgens mij komt het dan dus niet van het tussenschot want dan zou de complete vloer drijfnat zijn.
Wellicht dat het dan toch via de deur naar binnen komt.

Hierbij trouwens ook een foto van de baksteen zoals ik hem kocht. Inmiddels zitten er originele Zweedse verstralers op (toevallig 1,5 geleden meegenomen uit Zweden)

[Afbeelding: MP2.jpg]
Antwoord
het komt niet zo vaak via de deur binnen maar wel via het zijschot waar de deurscharnieren in vast zijn geschroefd.Zie het bruin geverfde gedeelte op de foto.

Als je de bekleding op de vloer aan die kant verwijdert of opzij vouwt en de vloer bloot maakt(dus ook de ijzeren plaat verwijderen), de vloer droog maakt en vervolgens iemand met een waterslang op de auto laat sproeien dan kun je zien waarlangs het naar binnen sijpelt.
Als het van bovenaf langs het schutboord naar beneden sijpelt zit misschien het afwateringsgat onder de motorkap dicht (in de hoek achter het motorkapscharnier).

[Afbeelding: m7rm1z.jpg]
Antwoord
Ik zal mrogen eens de bekleding voorzichtig lostrekken en vragen of iemand ff de tuinslang op de auto zet
Antwoord
dat klepje voor de ventilatie zat nog niet op modeljaar 1975 als ik me niet vergis.

Bovenaan het bruin geschilderde gedeelte, daar waar het dashboard nu voor zit, zit ook een naad die nog wel eens wil lekken. Anders wellicht toch je voorruit.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ik heb ook lekkage langs de vooruit :-[ :-[ ??? >Sad >Sad maar goed er wordt gesproken over afwaterings gaatjes achter de motorkap schanier. Ik kan die niet vinden, althans daar is het droog. Ook als het regent. Zijn er nog meer afwateringkanaaltjes daar.

Het lekt aan de bestuurders kant.

Groeten sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
Dank van de reactie, de rand is nieuw, niet eens nieuw gemaakt, maar was gewoon goed.
Vorig jaar is de auto uit elkaar geweest en gespoten en de ruit opnieuw er in gezet door een ander. Of hij lekt omdat hij niet goed sluit of het is toch ergens een afwateringspunt dat niet goed doorloopt en ik geen weet van heb.

Sander

245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen tegen beslagen ruiten:

Om maar effe terug te komen op het onderwerp ontwasemen...
Ik had er in mijn vorige panda ook veel last van, en moest inderdaad ook aan de binnenkant krabben. Tot ik bij de bouwmarkt een 'Vochtvreter' zag staan. Meegenomen en geprobeerd, en weg alle vocht in de auto, en geen beslagen ramen meer!
Wel zorgen dat ie vast staat, anders rolt ie een keer door de auto heen, en dat geeft een rotzooi... Ik had 'm op de vloer achter de achterbank geplakt met montage kit, werkte prima!
Bij de Action verkopen ze vochtvreters die in je deurvak passen, ze zijn alleen niet hervulbaar maar wel spotgoedkoop: 80 cent.

Dit helpt uiteraard alleen bij lichte vochtproblemen en niet bij hevige lekkage in het interieur ;D

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Demontage spiegel, maar hoe? Nicolaas H 4 2.599 27 August 2020, 16:34
Laatste bericht: Nicolaas H
  Lekkage via dorpels 240 polar estate 1993 BD92 4 4.398 29 May 2019, 12:36
Laatste bericht: BD92
  Lekkage ventilatieluikjes Volvo 240 CK070 14 11.411 1 May 2019, 23:11
Laatste bericht: simon
  Verchroomd dakrek mooi maar ik heb lekkage!!!!!!! peter54 34 21.829 22 June 2018, 12:52
Laatste bericht: Marc1970
  Waar komen deze lijsten/sierstrippen vanaf? jos evers 6 5.082 11 October 2015, 13:08
Laatste bericht: jos evers
  Waar deze kleur te krijgen (spuitbus)? lenlux 6 4.650 1 October 2015, 22:40
Laatste bericht: lenlux
  [240] waar hoor de ECU te hangen? Dopski 3 4.286 4 May 2015, 22:03
Laatste bericht: Dopski
  Lekkage achteruit. Kitten een optie? Bavadi 3 4.232 25 April 2015, 13:46
Laatste bericht: Jambon
  waar krijg je de sierlijsten weer mee op kleur?? Jaap SHREK 6 5.167 9 November 2014, 19:27
Laatste bericht: Kogelman
  Lekkage linker zij-achterraam Boet 1 2.144 1 December 2012, 21:34
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)