Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstellen Kjet op B21ET
#81
Ik was gisteren wat aan t opruimen en vond een kopie van "leergang k-jetronic". Een vrij uitgebreide beschrijving van plm 30 blz over het k-jetronis systeem, in het Nederlands. Ik denk uitgegeven door Bosch. Ik heb er geen belang meer bij. Iets voor jou?

Zou wel leuk zijn als iemand t inscant zodat anderen er ook wat aan hebben..
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#82
Hi Ticcie, dat zou geweldig zijn, kan het op de zaak wel inscannen !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#83
'k heb 'm ook .
Geweldig naslagwerk...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#84
Als je me je adres even per pb stuurt, dan zorg ik dat t zsm bij je is!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#85
Heb inmiddels nieuw brandstofrelais binnen om alles uit te sluiten.

Heb ook nieuwe bougie's en daar heb ik een vraag over:

Er zou in moeten:
Bougie B200E+B19ET+B21E+B21ET+B23E+B230E Volvo part 1276514 (R0)

Heb gekregen:
Bougieset 300/200/700/900 serie Motor.B19E/B200/EA/EE/EO/ES/F,B1 Volvo part 272464 (R6)

Wie helpt mij ff verder of genoemde bougie's er in kunnen ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#86
Ticcie, je hebt pb !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#87
Ben vandaag toch weer een beetje verder gekomen: accu en ik zijn sinds vandaag geen vriendjes meer. Een aantal dagen onder lading. Na montage een spanning van 13,6 volt. Na een keertje starten wil de startmotor eigenlijk niet meer, gevolgd door een enorme knal. De complete zijkant ligt uit de accu. Gelukkig niets geraakt maar accu is teneinde.... Vervolgens maar met de startkabels aan de auto van mijn vrouw geknoopt. Vervolgens contact aan: geen relais wat inschakelt........ Pffffffff, zal toch niet waar zijn? Draad van het kontaktslot doorverbonden en jawel pomp draait voor een paar seconden. Vlug naar de motorruimte om de druk af te lezen en warempel: 1,5 bar druk. Tot nu toe goed. Motor gestart, staat te hoesten en te proesten en wil niet stationair lopen. Grrrr, wat nu weer. Druk loopt razendsnel op naar 4,5 bar ? Juist de geteste warmloopregelaar gemonteerd. Hoe kan dat nou, zou de retourleiding naar de tank dan dicht zitten? Gauw naar de zaak en 8 mm luchtleiding gehaald een retourleiding buitenom gemaakt. Druk zakt naar 4,3 bar. Niet goed!! In uiterste wanhoop de ander warmloopregelaar gehaald en deze gemonteerd. De tester zal ze toch niet verwisseld hebben? De verkeerde in het zakje met het goede testrapport? Afijn, andere WLR gemonteerd en gestart: druk loopt langzaam naar de 3 bar! Goed? Super !! Alleen stationair wil de motor niet blijven lopen: CO te hoog of te laag? CO langzaam (met draaiende motor) dichtgedraaid en motor blijft nu in ieder geval stationair lopen. Wat een weelde zeg, zo heeft ie in maanden niet gelopen! Morgen eerst maar een op een nieuwe accu uit en een nieuwe draad van het kontaktslot naar het brandstofrelais. Verder ga ik binnenkort maar een testbankje maken om die verschrikkelijke WLR te kunnen testen en afstellen los van de motor.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#88
Vanavond maar eens de nieuwe accu gemonteerd.Moet toch wat doen, ondanks de regen.......
Verder heb ik ws. het raadsel rond mijn brandstofrelais opgelost: kontaktslot geeft dan wel / dan niet spanning op de voeding van het relais.
Ff kijken of dat ding uit elkaar kan.......
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#89
Hans,
Achter op kontaktslot zit een bruine schijf met veel pinnetjes. Die kun je van een latere types ook monteren. Achterzijde heeft 2 schroefjes. Beetje moeilijk om erachter te komen met de handen maar gaat net met een korte schroevendraaier!
Ik had hetzelfde fenomeen. Daarbij viel de kachel zelfs uit maar omdat ik op LPG reed merkte ik niet veel tijdens het rijden.

Succes..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#90
Vanavond maar eens geprobeerd te starten: geloof het of niet, de turbo draait gelijk mooi, begin er weer een beetje in te geloven. Morgen maar eens een rondje rijden !!
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.667 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Drijfstangen B21ET aRjen.T 0 1.858 22 July 2019, 11:01
Laatste bericht: aRjen.T
  LPG afstellen, Pulsair afdoppen? Arjan. 7 8.611 24 January 2018, 19:00
Laatste bericht: Marc1970
  Moeite B21a afstellen Nivek 18 16.655 21 April 2017, 22:32
Laatste bericht: Nivek
  Afstellen Volvo 66 b13 A_A 1 3.410 13 March 2017, 23:09
Laatste bericht: Marc1970
  Vraag bij probleem Kjet motor Yezzz 6 6.188 9 November 2016, 13:24
Laatste bericht: RM
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 17.997 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 3.968 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen van de motor martien van moorten 5 5.421 23 March 2016, 09:31
Laatste bericht: Marc1970
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.290 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)