11 August 2013, 21:36
Super idee Maup, zal eens kijken of ik hem te pakken kan krijgen !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Afstellen Kjet op B21ET
|
11 August 2013, 21:36
Super idee Maup, zal eens kijken of ik hem te pakken kan krijgen !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
12 August 2013, 23:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 August 2013, 23:16 door HansDAF.)
Ik hem me vandaag aangemeld op het Porsche forum, eens kijken of ik wat kan leren van die mannen !
De cilinderkop is inmiddels weg om afgeperst en gevlakt te worden !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
13 August 2013, 23:19
Cilinderkop is inmiddels weer terug. Kosten vielen mee. 140 euro afpersen en vlakken, dat viel mee. Klepsteelrubbers besteld bij de dealer.
Nu nokkenas gedemonteerd: ik kom op elke klep een vreemd soort plastic dopje tegen (zit boven de spietjes en klepschotel) Iemand enig idee waar het voor is? Kan iemand even in Vadis kijken wat het nummer is ? ![]()
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
14 August 2013, 11:37
Is een klepstoter rubbertje zit standaard in een koppakkingset.
Is bedoeld om het geluid van de tikkende kleppen tegen te gaan, soort dempertjes. Zijn de klepgeleiders en klepstelen ook nog goed?
17 August 2013, 22:03
Vanavond maar eens aan de slag, klepveerrubbertjes en nokkenas had ik gisteren in de kop gemonteerd dus vanavond maar eens naar buiten. Wategate gecontroleerd en afgesteld,slangetje van wastegate vervangen, was keihard geworden.... Spruitstuk netje ontdaan van roest. Met de tap en snij-ijzer kopbouten en schroefdraad in blok schoongemaakt. Koppakking ertussen, aanhalen met momentsleutel, en hij zit ! Morgen na de regenbuien eens flink doorsleutelen, wellicht draait ie morgenavond
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
19 September 2013, 23:01
Motr draait inmiddels weer. alles gelukt. Toch vindt ik de motor bij deellast niet mooi lopen. inhouden/licht stotteren. CO vandaag bij de dealer latrn controleren. 1,5 - 2 %. Heb voor de zekerheid een aansluiting voor een lambdasonde gemaakt. Bij wie o wie kan ik terecht om AFR te meten tijdens rijden ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
8 January 2014, 01:21
Pffffffffff, wordt toch gek van die Kjet. Probleem was na het vervangen van de koppakking toch niet weg...... Inmiddels weer slecht aanslaan. Heb de stoute schoenen maar aangetrokken en spinnenkop, warmdraairegelaar en alle injectors (incl. koudstart) gedemonteerd. Donderdagavond alles maar wegbrengen naar Kjet specialist. Die kan alles op een speciale bak controleren en zonodig repareren. Ben benieuwd of hier iets uitkomt........
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
8 January 2014, 07:59
Heb je je drukaccumulator al 's bekeken?
Er mag geen benzine uit het slangetje komen . Terugslagklep pomp lek?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
8 January 2014, 09:28
Drukaccumulator nieuw evenals de terugslagklep. Drukken ook nagemeten.Motor blijft "verzuipen".
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
11 January 2014, 00:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 January 2014, 00:51 door HansDAF.)
Heb deze week alle injectie onderdelen weggebracht naar een specialist:
Hallo Hans Hierbij de uitkomsten 1. luchtschuif (werk prima) 2. koude start injectoren (3 stuks) werken allen prima 3. 4 injectors uit huidige motor: Zijn gesloten bij 3 bar, gaan open bij 3,5 bar en hebben mooi sproeipatroon bij 4 bar. Wel gaven ze enkele druppen na maar waren niet echt aan het lekken. Dit testresultaat ontstond pas na een paar keer testen. Waarschijnlijk waren ze een tijdje niet gebuikt. 4. injectoren reserve in zakje (3 stuk) een voldeed wel aan de norm zoals boven 5. warmloopregelaar. Bij een systeemdruk van 5,5 bar was hij koud 0,8 bar en warm 2,5 bar. Beide waarden zijn te laag. Hierdoor krijgt de motor een te rijk mengsel omdat hij eigenlijk continue in vollast verrijking draait. 6. Spinnekop. Gaf prima resultaat. De systeemdruk was te hoog (tegen de 6 bar aan bij een pompdruk van 6,7 bar.) Ik heb de systeemdruk teruggebracht naar 5,5 bar. (zal leiden tot een armer mengsel) 7 thermotijd schakelaar had een weerstand van 29Ohm kon hier geen ohm tabel van ontdekken. Advies is de warmloopregelaar te vervangen of reviseren. Deze heeft geen goede instelling De andere onderdelen zijn in orde. ![]() ![]() ![]() ![]() Nou, hier kan ik verder mee ! Edit: foto's toegevoegd.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
B20A - carburateur afstellen | Latten | 7 | 3.667 |
6 November 2022, 16:33 Laatste bericht: Jambon |
|
Drijfstangen B21ET | aRjen.T | 0 | 1.858 |
22 July 2019, 11:01 Laatste bericht: aRjen.T |
|
LPG afstellen, Pulsair afdoppen? | Arjan. | 7 | 8.611 |
24 January 2018, 19:00 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Moeite B21a afstellen | Nivek | 18 | 16.655 |
21 April 2017, 22:32 Laatste bericht: Nivek |
|
Afstellen Volvo 66 b13 | A_A | 1 | 3.410 |
13 March 2017, 23:09 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Vraag bij probleem Kjet motor | Yezzz | 6 | 6.188 |
9 November 2016, 13:24 Laatste bericht: RM |
|
kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen | paulusb | 22 | 17.997 |
30 August 2016, 19:31 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Afstellen ontsteking B21ET | b.b. | 2 | 3.968 |
20 May 2016, 22:32 Laatste bericht: b.b. |
|
Afstellen van de motor | martien van moorten | 5 | 5.421 |
23 March 2016, 09:31 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Brandstofleiding voor B21ET | b.b. | 5 | 5.290 |
11 March 2016, 16:18 Laatste bericht: b.b. |