Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Bedankt NiKondoo, is inmiddels besteld..
Wat betreft de 242:
Voor sinterklaas hebben we loodjes getrokken, ik moet voor mijn broer en mijn broer voor mij.. dus dat wordt veel onderdelen voor de 242 met sinterklaas
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Vandaag de turbo even naar z'n favoriete plek gereden.. Kom ik veel te vaak tegenwoordig
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Mooie foto!
Rij je nog met de plastidip- velgen? Hoe heeft het zich gehouden?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
De plastidip zit indd nog op de velgen.
Het houdt opzichte best goed, maar het mooie is er wel vanaf.
Ik heb nogal laat van veel remstof, was door oude remblokken in mijn wilwoods, en dat "brand" zich in de hoeken van de plasridip.
Dat krijg ik er ook niet meer uit(tenzij ik de dip er af haal).
Ook Zitten er veel krassen in van het vele poetsen van de velgen. Dat doe ik elke 2 weken ongeveer.
Ik weet nog geen leuke kleur, maar miss laat ik de polarissen wel eerst opknappen(rechtsvoor is iets bekrast)
Vanaf een afstandje ziet het er nog steeds goed uit:
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Bronskleur...
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
dat is inderdaag geen gek idee.. sowieso zijn die velgen wel gaaf onder een volvo:
vind ook Compomotives wel gaaf voor onder m'n 245
Alleen denk ik niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om de polarissen in de hoek te leggen..
en op de 242 schroeven doe ik m'n polarissen ook niet..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Ik had het laatst met mijn broer meter in het interieur voor turbodruk en oliedruk. Toch wel belangrijk en handig als we zometeen 5000km met de 242 naar Zweden gaan.
Omdat we in het interieur geen ruimte hebben voor meters(oud type Dash). Dachten we aan het volgende.
http://link.marktplaats.nl/860509984
Als we zon teller uit een 480 turbo in het dashboardkastje maken, dan kunnen we alles in de gaten houden. Maar het interieur toch origineel houden.
Werkt een turbodrukmeter van een 480 het zelfde als een 240?
(Of heeft iemand een R-sport cluster liggen die hij kwijt wil voor een mooi prijsje)
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
je kunt ook een dashpod op de centerspeaker zetten die op je dashboard zit... word ook veel gedaan... komen mn aanvullende meters in te zitten (lpg,turbo en olietempratuur)
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Dat is eigenlijk niet mogelijk. We hebben slechts 1 speaker in de auto. en dat is die speaker. dus die wil ik graag houden en zo "optimaal" mogelijk

..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
ahhh ja dan word het lastig...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]