Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuurbekrachtiging defect op vakantie
Ik weet zo niet uit mijn hoofd of de snaar van de aircopomp makkelijk strakker te stellen is.

Er is overigens speciale spray (plakkerig spul) op de markt die je op de poelie kunt spuiten tegen een slippende v-riem. Maar ik weet niet of dat spul verkrijgbaar is waar je nu bent.

Er is een foefje om toch met de auto te rijden zonder dat de riem slipt: als je wegrijdt zal de riem in alle versnellingen herrie maken. Als je in de hoogste versnelling rijdt en de riem gilt nog neem dan iets gas los totdat je hem niet meer hoort en geef vervolgens heel voorzichtig weer iets meer gas bij.
Je zult merken dat door wat met het gaspedaal te "spelen" je kunt voorkomen dat de riem continue doorslipt/jankt.
Antwoord
Ik zal 's gaan kijken of die spray hier in Denemarken te krijgen is. Hartstikke bedankt!!!
Antwoord
Dit spul dus. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar het schijnt als noodoplossing best goed te werken.

http://www.stationaryengineparts.com/Ant...ssing.html

http://www.ebay.co.uk/itm/HYCOTE-BELT-SL...0912905221

http://www.crc.co.nz/Automotive-Lubrican...a-6551.htm
Antwoord
Ik zal zo hier de camping even wakker gieren en op zoek gaan naar dat spul. Ben een stuk geruster nu, waarvoor enorm bedankt!
Ik laat vanmiddag even weten of het gelukt is,

Eddie
Antwoord
Denemarken is het land van de V snaren. Roulunds (te Odense) maakte ze voor Volvo. Ik zou een snaar zoeken die van de krukas naar de stuurbekr. gaat, vast wel een Deen te vinden die met z'n ogen dicht kan zeggen welke snaar daarop past (de lengte is ook te bereken in geval je die Deen net mis loopt).
Het strak zetten gaat dan via het boutje 10 wat op je eerste foto net boven de rode rechthoek uitsteekt, eerst de 13 moer iets verderop wat lossen. De pomp draait om die 2 rubber bussen rechts.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Geen benzinepomp in de buurt die het spul had, verder alles dicht op zondeag. Morgen maar weer op zoek naar belt-grip of een snaar.
Antwoord
Wat een gedoe op je vakantie!
Ik zou langs een garage rijden en vragen of ze de riem even spannen.
Heb je geen Wegenwacht Buitenlandhulp?
Succes!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Vanmorgen startte de auto heel erg slecht, uiteindelijk wel aan de praat gekregen. Op weg naar een auto-onderdelenshop in de buurt knapte de snaar(van de aircopomp). Positief is dat ik nu van het gegier af ben! Zonder stuurbekrachtiging rijdt ie eigenlijk prima dus ik rijd er maar gewoon in door.

Maar gelijk weer een nieuw probleem, de zekering (8A) van de richtingaanwijzers knalt er steeds uit als ik een beetje gas geef. Zal zo 's checken of er dan nog meer uitvalt....
Antwoord
Marc1970 schreef:Denemarken is het land van de V snaren. Roulunds (te Odense) maakte ze voor Volvo. Ik zou een snaar zoeken die van de krukas naar de stuurbekr. gaat, vast wel een Deen te vinden die met z'n ogen dicht kan zeggen welke snaar daarop past (de lengte is ook te bereken in geval je die Deen net mis loopt).
Het strak zetten gaat dan via het boutje 10 wat op je eerste foto net boven de rode rechthoek uitsteekt, eerst de 13 moer iets verderop wat lossen. De pomp draait om die 2 rubber bussen rechts.

Niet gelukt om iemand te vinden in Denemarken(zelfs de Volvo-garage niet). Inmiddels weer thuis.
Is het zelf te doen om de lengte van de V-snaar te berekenen en deze te monteren?
Antwoord
De kapotte snaar is die er nog? Vaak kun je op de buitenzijde de getallen nog lezen.Er staat bijvoorbeeld AV 9,5 x 910 op.
De 910 is dan de lengte 91 cm. het andere getal is de breedte van de snaar.

Zelf de lengte opmeten met behulp van een touwtje om de poelies te spannen valt niet mee is mijn ervaring; ik heb al eens twee keer naar de automaterialenzaak terug moeten rijden en de riem omruilen voordat ik de goede te pakken had.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  oliedrukgever defect? koen303114 3 3.082 30 October 2014, 12:04
Laatste bericht: Marc1970
  Verlies van koelvoeistof. Koppakking defect? Kwekkel 9 15.741 10 November 2012, 18:27
Laatste bericht: Kwekkel
  B20 defect? Zoektocht keter 6 5.308 6 June 2012, 21:03
Laatste bericht: keter
  Volvo 940 Turbo defect wasbeer 4 5.336 18 December 2011, 17:19
Laatste bericht: Cojones
  dynamo defect martinson 5 5.064 17 October 2011, 23:21
Laatste bericht: Black Moose
  Benzinepomp B19A defect? 345GLS 11 7.031 21 February 2010, 20:06
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)