Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
of het gaat helpen weet ik niet, maar goed niet getekend is zeker geen stem.

http://petities.nl/petitie/overgangsrege...eling-2014
Gerald schreef:of het gaat helpen weet ik niet, maar goed niet getekend is zeker geen stem.

http://petities.nl/petitie/overgangsrege...eling-2014
Vreemd, ze willen de benzine overgangsregeling met kwarttarief maar ook in de winter naar auto meetingen (meetings?) Dat gaat niet samen.
Lijkt me geen kansrijke opzet.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
done
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Leuk dat iedereen die petitie ook totaal verkeerd invult, dan is die petitie bij voorbaat al kansloos. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Enne .. Een 26 -39 jarige op CNG laten rijden? Ik begreep dat een LPG-installatie veel overeenkomsten heeft met een aardgas-installatie.... Hier zit een tankstation om de hoek... Sowieso heb ik het uit principe al wel eens eerder overwogen. CNG is immers zo milieubelastend niet.. (iets minder dan de rest) Misschien de moeite van het bekijken waard...
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Hoi,

Op het Citroen forum plaatste iemand onderstaande mail van het SP kamerlid Bashir:

Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.
...
Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!
Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.
Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.
LPG-motie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
Dieselmotie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf
De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.
Fractievoorzitters:
D.Samsom@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; h.krol@tweedekamer.nl; b.vojik@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; e.roemer@tweedekamer.nl
Fractiewoordvoerders:
e.groot@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; P.omtzigt@tweedekamer.nl; r.vvliet@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; j.klaver@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; f.bashir@tweedekamer.nl
Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.
Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.
Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.
Met vriendelijke groet,
Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)
Volg mij op twitter: http://twitter.com/FarshadBashirMeer weergeven
Enkele antwoorden:

Dank voor uw mail aan D66. Ik begrijp uw zorgen met betrekking tot het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting (hierna: mrb) vrijstelling voor oldtimers en de financiële gevolgen die dit meebrengt.

Het klopt dat D66 de mrb-vrijstelling voor oldtimers wil afschaffen. D66 is voorstander van het principe de gebruiker/vervuiler betaalt. In die zin is het vreemd dat er door oldtimers wel van de weg gebruik wordt gemaakt, maar geen mrb wordt betaald. Wel wil D66 dat de hoogte van de mrb wordt bepaald op basis van het aantal gereden kilometers. Wij zijn ons er van bewust dat oldtimers een geheel ander rijgedrag hebben dan de gemiddelde auto: veel minder kilometers en buiten de spits. In ons voorstel zouden deze oldtimers dan ook minder mrb betalen.

We vinden het jammer dat het overleg tussen Weekers, ANWB, Bovag en andere verenigingen is mislukt. De staatssecretaris gaat nu een brief schrijven met zeven varianten waarin mensen die een klein aantal dagen per jaar rijden worden ontzien. Voor D66 is het belangrijk dat die groep wel wordt uitgezonderd.

Ik zal uw punten doorsturen naar de beleidsmedewerker, zodat dat meegenomen kan worden.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Tweede Kamerfractie D66

============================

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u uw zorgen uit over de aanpassing van de MRB-belasting voor oldtimers.

De maatregel om oude, weinig energiezuinige en soms zeer vervuilende auto?s niet langer te faciliteren met een belastingvrijstelling maakt deel uit van het regeerakkoord. Dit mede om de import van dergelijke auto?s te ontmoedigen. Het zou niet getuigen van goed beleid als aan de ene kant vele honderden miljoenen euro?s worden vrijgemaakt om het Nederlandse autopark te vergroenen, als tegelijkertijd die milieuwinst weer wordt teniet gedaan door een algemene belastingvrijstelling voor auto?s ouder dan 26 jaar.

De regering en de fracties van PvdA en VVD hebben vorig jaar al ingezien dat het echte rijdende culturele erfgoed te zwaar getroffen zou worden. Vandaar dat in overleg met de oldtimerbranche het afschaffen van de MRB-vrijstelling is verzacht. Auto?s ouder dan 40 jaar behouden de volledige belastingvrijstelling en voor benzineauto?s ouder dan 26 jaar komt er een overgangsregeling. Wij begrijpen dat deze oplossing niet iedereen tevreden kan stellen. Een ruimere vrijstelling zou echter haaks staan op de vergroeningsagenda en een te groot gat slaan in de begroting. Er zijn miljoenen Nederlanders die ook een beperkt aantal kilometers rijden en die toch het volledige bedrag aan MRB betalen. Wij vinden het bereikte compromis billijk en verdedigbaar.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Voorlichting PvdA
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Stevves schreef:Enne .. Een 26 -39 jarige op CNG laten rijden? Ik begreep dat een LPG-installatie veel overeenkomsten heeft met een aardgas-installatie.... Hier zit een tankstation om de hoek... Sowieso heb ik het uit principe al wel eens eerder overwogen. CNG is immers zo milieubelastend niet.. (iets minder dan de rest) Misschien de moeite van het bekijken waard...

Dat plan is mij ook al eens in gedachte geschoten. Cng is hetzelfde tarief als benzine voor de mrb. Maar grote nadeel is dat cng een gas is bij lagere drukken. Lpg is vloeibaar in de tank en daardoor relatief veilig. Cng is een rijdende brandbom in de handen van onwetende hobbyisten. MAAR als et juist word aangepakt is het wel een optie inderdaad.
EN cng kan in een dieselvoertuig ingebouwd worden :-)

Interessante info: http://www.mijnvolvo.nl/?p=1411

Kan dus niet zomaar op alle auto's.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
er bestaat ook een thuistap, kost wel wat, maar een volle tank is enkele euri's.. gaat ook niet zo snel, dus tanken terwijl je slaapt zeg maar..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
voor gas?
koken wij op lpg?

wel leuk voor bij mn ouders, ik woon in een flat dus dat is neit echt een optie

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.841 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.241 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.374 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.267 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.633 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 87.024 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.120 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.247 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 177.262 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.429 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)