Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grote steden verboden voor 'oude' auto's
#1
AMSTERDAM - Personenauto's van voor 1992 op benzine en lpg, en dieselwagens zonder roetfilter mogen vanaf medio volgend jaar niet meer binnen de Amsterdamse ring A10 komen.

Nu niet dat ik hier als Vlaming veel last van ga hebben maar zijn ze daar bij jullie int Noorden niet een beetje aan het overdrijven????
Antwoord
#2
Was ik zowieso al niet van plan >)
Antwoord
#3
Kunnen ze daar geen 1993 van maken? Dan heb ik ook een goed excuus. (Wat is je bron eigenlijk, Belg?)

EDIT: ik weet al wat de bron is. Niets om je zorgen over te maken...
Antwoord
#4
hahaha,


trouwens de bron is de televaag dus betrouwbaarheid...?


Antwoord
#5
Tja, waar er rook is is er vuur zeggen ze meestal. In de huidige tijden is alles goed om de stads of staatskas te vullen, althans in Belgie toch.
En is de telegraaf zo onbetrouwbaar wat betreft berichtgeving. Ik lees ze soms wel eens om wat op de hoogte te blijven over ons gehele taalgebied. Geef me eens een betere tip wat betreft berichtgeving dan?
Antwoord
#6
in DE moet je voor diverse steden al een plakkaat (voor de fijnstofklasse) op je auto hebben om erin te mogen, sommige oudere wagens krijgen dat niet... zo onlogisch is het niet dus. niet dat het echt zin heeft om oudere auto's te weren, zeker 50% van het fijnstof komt van remmen en koppeling etc... :Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#7
Maar waar zit de logica dan, zowel in Belgie alsook in Nederland bestaat er een soort van jaarlijkse controle. Ik dacht dat dat bij jullie apk ofzoiets noemt. Dus als je daar goedgekeurd wordt ben je niet meer voor overal of iedereen ok. Langs de andere kant moeten we wel de zelfde taxen en lasten betalen.
Sorry hoor maar als dit een trend wordt dan is de eerlijkheid toch wel ver zoek. En dan heb ik nog niet over pesterijen naar een brave hobbyist toe die eens een uitstapje in zijn oldtimertje doet.
Antwoord
#8
geestschrijver schreef:(Wat is je bron eigenlijk, Belg?)

Maakt niet uit: ik geloof hem gelijk. Smile
Antwoord
#9
Belg schreef:Langs de andere kant moeten we wel de zelfde taxen en lasten betalen.

Ho Ho, volgens mij is die inschrijvingstax bij jullie maar een grijpstuiver vergeleken bij onze houderschapsbelasting die we jaarlijks moeten betalen.
Antwoord
#10
@jos245, als je meer dan 300 euro taxen per jaar een grijpstuiver noemt.....Tja dan heb je gelijk.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Advies - auto leasen prive rosalietideman89 2 1.109 7 June 2023, 22:11
Laatste bericht: BartJu
  Auto verkopen of niet. KennOne 15 15.288 7 November 2022, 17:20
Laatste bericht: Thijs69
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.594 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 8.852 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.036 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Grote brand bij Volvo Marans Bostel 5 5.623 19 November 2019, 19:39
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.137 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Hoeveel oude Volvo's zijn er nog? LoekS 11 10.734 22 June 2018, 22:29
Laatste bericht: Nicolaas H
  Auto uit zweden importeren volzuki 31 46.068 15 December 2017, 10:38
Laatste bericht: Jerry
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.446 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)