Topics: 8
AMSTERDAM - Personenauto's van voor 1992 op benzine en lpg, en dieselwagens zonder roetfilter mogen vanaf medio volgend jaar niet meer binnen de Amsterdamse ring A10 komen.
Nu niet dat ik hier als Vlaming veel last van ga hebben maar zijn ze daar bij jullie int Noorden niet een beetje aan het overdrijven????
Topics: 163
Was ik zowieso al niet van plan >)
Topics: 52
Kunnen ze daar geen 1993 van maken? Dan heb ik ook een goed excuus. (Wat is je bron eigenlijk, Belg?)
EDIT: ik weet al wat de bron is. Niets om je zorgen over te maken...
Topics: 163
Tja, waar er rook is is er vuur zeggen ze meestal. In de huidige tijden is alles goed om de stads of staatskas te vullen, althans in Belgie toch.
En is de telegraaf zo onbetrouwbaar wat betreft berichtgeving. Ik lees ze soms wel eens om wat op de hoogte te blijven over ons gehele taalgebied. Geef me eens een betere tip wat betreft berichtgeving dan?
Topics: 22
in DE moet je voor diverse steden al een plakkaat (voor de fijnstofklasse) op je auto hebben om erin te mogen, sommige oudere wagens krijgen dat niet... zo onlogisch is het niet dus. niet dat het echt zin heeft om oudere auto's te weren, zeker 50% van het fijnstof komt van remmen en koppeling etc... :
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Maar waar zit de logica dan, zowel in Belgie alsook in Nederland bestaat er een soort van jaarlijkse controle. Ik dacht dat dat bij jullie apk ofzoiets noemt. Dus als je daar goedgekeurd wordt ben je niet meer voor overal of iedereen ok. Langs de andere kant moeten we wel de zelfde taxen en lasten betalen.
Sorry hoor maar als dit een trend wordt dan is de eerlijkheid toch wel ver zoek. En dan heb ik nog niet over pesterijen naar een brave hobbyist toe die eens een uitstapje in zijn oldtimertje doet.
Topics: 107
geestschrijver schreef:(Wat is je bron eigenlijk, Belg?)
Maakt niet uit: ik geloof hem gelijk.
Topics: 107
Belg schreef:Langs de andere kant moeten we wel de zelfde taxen en lasten betalen.
Ho Ho, volgens mij is die inschrijvingstax bij jullie maar een grijpstuiver vergeleken bij onze houderschapsbelasting die we jaarlijks moeten betalen.
@jos245, als je meer dan 300 euro taxen per jaar een grijpstuiver noemt.....Tja dan heb je gelijk.