Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstellen Kjet op B21ET
Had de motorkabelboom al in orde gemaakt, heb alle waarden uit de groene boeken gecontroleerd, maar blijkbaar spookt het onder die motorkap. Hoop dat ik iemand kan vinden die tegen betaling het ding in orde kan maken...... Anders einde oefening, zo heb ik er geen zin meer in ! (helaas)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Hoi HansDAF,

Dat soort momenten kennen we allemaal. (De mijne heeft nu ook zo'n moment). Ff ademhalen, en als je er echt niet uitkomt evt. uitbesteden overwegen. Maar van wegdoen zou je wel eens enorm spijt kunnen hebben...

Succes!

HansDAF schreef:Had de motorkabelboom al in orde gemaakt, heb alle waarden uit de groene boeken gecontroleerd, maar blijkbaar spookt het onder die motorkap. Hoop dat ik iemand kan vinden die tegen betaling het ding in orde kan maken...... Anders einde oefening, zo heb ik er geen zin meer in ! (helaas)
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Je zou Thom de Jong in Delden eens kunnen bellen.
Heb ik altijd goede ervaring mee gehad.
Hij rijdt ook nog af en toe een rally met een 240 turbo
Succes
Antwoord
Vanmorgenvroeg om 8 uur toch nog een poging wagen....... Nee hoor,het kreng heeft er geen zin in. Vanmiddag toch nog eens alle stekkerverbindingen gecontroleerd. Heb toch het idee dat de ontsteking niet wil. Het gedonder begint doordat de motor (toen ie nog aan wilde slaan) na enige aandringen aanslaat op 3 poten. Na een minuut of 5 liep ie dan wel netjes. Kjet lijkt in orde, alle drukken volgens het boekje. Het lijkt of de ontsteking slecht wil. Doordat het starten langer duurt en de K-jet vrolijk staat in te spuiten, "verzuipt" volgens mij de motor. Nadat ik de bobine en bougies had vernieuwd ging het weer perfect ! Gelijk starten en super mooi draaien. Dat heeft precies een week geduurd, daarna weer slecht aanslaan en nu helemaal niet meer Al veel vervangen, incl. impulsrelais. Gisteren ook nog de ICU vervangen omdat ik dacht dat het wellicht daar in kon zitten. Had een vreemde storing tijdens het rijden: de toerenteller bleef keurig op 2.000 tpm hangen alsof ie een vreemd signaal kreeg van de ICU terwijl de motor goed op het gaspedaal reageerde........... Nu heb ik vanmiddag achter de beugel waar de ICU opgeschroefd zit nog een (zwart) relais ontdekt. Er staat nummer 899931 en 1323592-1 op. Als je dit op google opzoekt is dat een Radio Suppression Relais (RSR) die bij een 730 ook iets met het brandstofsysteem te maken heeft . Niet grappig dat ie niet in het schema staat. Iemand enig idee of dit relais roet in het eten kan gooien ? Volgens de greenbooks heb ik in de auto het nieuwe type bedrading. pin 4 aan pin 6 laat brandstof pompen draaien, anders pin 5 en 7. Weet iemand of de pompen even horen te draaien bij kontakt aan ? (bij mij dus niet).
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Schiet mij maar in een rubbertje:

Vanmorgen weer met frisse tegenzin onder de motorkap. Gisteren nieuwe verdeelkap, rotor, bougiekabels gemonteerd in de overtuiging dat het de ontsteking is. Lekker weer niet starten...... GRRRRRRRRRRRR
Dan maar weer eens nadenken over de K-jet rommel. Had gelezen dat de plunjer in de spinnenkop wel eens kon blijven hangen. Pompen aangezet, slangetje aan de aansluiting van cilinder 4, klep gelicht, nadaniksnie........
Tja, en dan...... De plaat van de luchtweger gedemonteerd, hing aan de onderkant de inhoud van een halve frietpan! Ook de steun waar de weger op ligt was vet. Die twee konden maar nauwelijks afscheid van elkaar nemen. Alles schoongemaakt. Gelijk het gasklephuis weer als nieuw gemaakt.Bij het demonteren van het gasklephuis zag ik een laag benzine in het spruitstuk staan....... Lekker de hele middag laten luchten, de bougies ook maar lekker laten drogen. Vanavond alles weer gemonteerd en voilà: hij loopt weer! Was kantje boord met de Volvo, had er goed mijn zakken vol van.
Antwoord
En weer terug bij af, motor loopt heel even ( op 3 cilinders ) dus toch weer verzopen...... Ben bang dat een andere koudstartinjector en/of thermotijdschakelaar gewenst is. Iemand nog wat op reserve liggen ?
Antwoord
Ik heb in het begin ook ontzettend veel gezeik met mijn k-jet gehad (B230E). Nu loopt hij eindelijk redelijk, maar toch is en blijft een K-Jet niet een heel best systeem. Als het werkt dan werkt het, maar het verbruikt ook nog eens flink Tongue

Bij mij heb ik die CPV en/of koudstart vervangen door onderdelen van een Audi of Mercedes dacht ik, daar past ook het een en ander van :-) (kjet is redelijk universeel kwa onderdelen).

Heb je die injector o-ringen al vervangen? Dat zijn ook wel bekende probleem veroorzakers voor slecht lopen e.d.
Antwoord
Vandaag en gisteren maar weer eens de hersens laten kraken. Deze week weer een onverklaarbare storing erbij: bij kontakt aan springt zekering 13............. Teruggezocht in Greenbooks, dat kan dus van alles zijn. Alle draden dan maar van zekering 13 af. Een voor een terug gestoken totdat de zekering weer springt. Brandstofpompen draaien tenminste. Raar hoor, 1 draadje hangt nu los en alles werkt.(?).

Eindelijk, ik kan weer verder met mijn hobby:k-jet (pffffff).
Deze week een kabelboom gemaakt waarbij ik apart de thermo-tijd schakelaar kan bedienen van het impulsrelais.
Ik kan dan een start simuleren waarbij ik zelf de tijd kan bepalen waarmee de koudstartinjector continue inspuit.
De klacht dat de motor verzuipt, zou ik zo moeten kunnen uitsluiten.Ik heb het idee dat er te lang continue wordt ingespoten.
Vanavond de motor droog gedraaid, alle bougies weer droog. Spannend moment: 2 seconden continue, daarna neemt het imppulsrelais het over: motor draait, en nog netjes ook.

Morgenochtend maar weer verder, ben benieuwd !
Antwoord
Ja hoor, motor start vlot, vandaag de Varfard gereden !. Dat is dus het euvel: de thermal time switch !
Antwoord
Gelukkig maar, kan je lekker cruisen met het mooie weer.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 3.666 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Drijfstangen B21ET aRjen.T 0 1.858 22 July 2019, 11:01
Laatste bericht: aRjen.T
  LPG afstellen, Pulsair afdoppen? Arjan. 7 8.611 24 January 2018, 19:00
Laatste bericht: Marc1970
  Moeite B21a afstellen Nivek 18 16.655 21 April 2017, 22:32
Laatste bericht: Nivek
  Afstellen Volvo 66 b13 A_A 1 3.410 13 March 2017, 23:09
  Vraag bij probleem Kjet motor Yezzz 6 6.188 9 November 2016, 13:24
Laatste bericht: RM
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 17.997 30 August 2016, 19:31
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 3.968 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen van de motor martien van moorten 5 5.421 23 March 2016, 09:31
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.290 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)