Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Was jij dan degene die erbij stond toen Bart die stickers aan mij aanbood? (en ik toch voor de karige DL look ging) Wielen zijn trouwens mega fout. I like it!
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Dat zou goed kunnen. Ik had m'n spijkerjekkie aan vanwege het mooie weer en m'n groene muts op vanwege de temperatuur. Ik ken jullie alleen van de nicks en de auto's

Ik vind die kleine elandjes zonder schild 't leukst.
Die wielen zijn "maar" 15" maar met een et van 15 (dus geen spacers nodig) en ze vullen de wielkasten mooi uit.
Berichten: 50
Topics: 6
Lid sinds: Dec 2011
dikke velgen zitten er onder je auto!!
wat voor type velgen zijn het?? lijken wel een beetje op mercedes.... of heb ik er overheen gelezen en staat het gewoon ergens?
grtz jens
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
@Jens: Ik ben het merk even vergeten, maar iets Engels. Jaren '80 vermoed ik.
Ik heb de diagnose plug uitgelezen. Code 311.
3-1-1 Signal missing from speedometer - Speedo wiring or instrument cluster wiring faulty - Idling problems
Interessant probleem. Draadje trekken van sensor in diff naar kabelboom ecu? Heeft iemand anders dit probleem gehad die een lh2.4 in een oud type 2-serie heeft gebouwd? En hoe opgelost als je geen speedosensor in diff hebt?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Je zou inderdaad even moeten kijken hoe je diff dat signaal doorgeeft. Loopt wellicht via de km teller? Dus zou je die ook moeten wisselen dan.
Als ik me niet vergis verhoogt ie het stationair ietsje tenzij je stil staat. Als ie geen signaal detecteert na een eindje rijden snapt ie et niet meer en houd ie stationair wat hoger.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
10 April 2013, 22:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 April 2013, 22:40 door DennisvdB.)
Dat signaal vanaf de achteras sluit je niet direct aan op je kabelboom, maar vanaf de achteras naar het nieuwe type instrumentencluster, en vanuit het cluster weer naar de witte connector waar je LH2.4 mee aan hebt gesloten. Heeft te maken met een resistor in het cluster.
Ik zou het zelf niet aansluiten, als je na veel toeren stationair gaat draaien, regelt de computer de hogere toeren als fout. Signaal is origineel om te detecteren wanneer je afremt en veranderd zo het toerental/inspuitdruk.
Sluit je het niet aan, dan gaat ie na veel toeren ietwat hoger stationair lopen als je stil staat, contact aan en uit en het is over. Ik geloof dat de iets hogere toeren ong. 1100 toeren zijn.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Iets hoger kan ook 1500 rpm zijn. Ik zat in m'n blauwe turbo altijd het contact aan en uit te zetten tijdens het rijden. Het wordt vanzelf een plezante gewoonte.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Ja Dirk, het rijden met die witte zal dan ook wel saai zijn haha.
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Arn02 schreef:Ik heb de diagnose plug uitgelezen. Code 311.
3-1-1 Signal missing from speedometer - Speedo wiring or instrument cluster wiring faulty - Idling problems
Interessant probleem. Draadje trekken van sensor in diff naar kabelboom ecu? Heeft iemand anders dit probleem gehad die een lh2.4 in een oud type 2-serie heeft gebouwd? En hoe opgelost als je geen speedosensor in diff hebt?
Ik had gister
een link gepost over de foutcodes etc, maar die was helaas verloren gegaan. Mooi dat je het kastje gevonden hebt en het uitlezen geluk is.
Aan de ervaringen te zien niet heel spannend probleem, wel irritant lijkt me. Ik heb een keer een moderne tellerbak omgewisseld vanwege een weigerend dagtellertandwieltje. Kan me niet herinneren dat er een ingewikkeld electronica deel in zat. Hij ligt nu als reserve, ik wil die bak best slachtofferen zodat je dat onderdeeltje standalone kan gebruiken...
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Mijn stationair is te laag met de aw71 in N. Soms ook weer niet trouwens. Maar ik denk dat ik het probleem moet zoeken in een restrictieve uitlaat, en dan met name de kat. Om het milieu te sparen (bla) had ik de voorste pijp tot aan de middendemper van een donor genomen, dus inclusief katalysator. Gisteren toen de auto stationair aan het draaien was zag ik een flinke rookontwikkeling van onder de auto komen. Op mijn knietjes om te kijken, en tot mijn stomme verbazing bleek de kat roodgloeiend. Alsof-ie net gelast was, zo roodgloeiend. Ik heb geen zin om een klein fortuin aan een nieuwe te spenderen, dus net op de sloop een goeie voorpijp gescoord voor een joet. De lambda erin lassen en dan eronder.
Hoe dan ook Dop, volgens mij heb ik ook nog ergens een electronisch tellerhuis liggen met kapotte dagteller. Anders pb ik je wel, want op zich een goed idee.
Het andere probleem, dat van de weiger-overdrive, lijkt opgelost. Het relais eruit gehad en de verbindingen even aangetipt met een soldeerbout. Weer een kinderziekte minder.
Moet me overigens van het hart dat ik er-rug tevreden ben met de ombouw. Die B230FB met z'n 130pk doet de auto goed. Meekomen met het moderne verkeer? Geen verhaal. Dat automaat-rijden is nog steeds een beetje wennen maar heeft ook wel weer wat tijdens de spitsuurtjes en de volle A10 hier in Amsterdam. Af en toe in stand 2 om terug te schakelen voor een bocht of effe door te trekken (ik blijf natuurlijk een bmw-rijder met alle aso-trekjes van dien).