10 December 2024, 20:00
Ongeveer 2 jaar geleden verkocht ik na ruim 12 jaar mijn gele 245 L uit 1976. Spijt! Maar.. ik heb er weer eentje op de kop getikt. Een blauwe 245 GL, 1978. Voorzien van een B21e met vierbak met overdrive. Je zal m wel op MP hebben gezien. Gekocht van een liefhebbende eigenaar zonder enige jennis van autotechniek.
Ik ben het K-Jetronic systeem eigen aan her maken en concludeer dat alle afdichtingen/pakkingen etc leverbaar zijn. Revisie is zelf te doen (net nog wat uurtjes uitzoeken..
maar….
Wat is wijsheid?
Het blok heeft onbekend weinig) onderhoud gehad, heeft reeds enkele jaren op lpg gelopen. Loopt nu niet, ook niet op lpg. De koppakking is lek, al enige tijd..
… De vraag is..
Ik wil een betrouwbare auto waarvan de onderdelen voor onderhoud niet de spuigaten uitloopt.
Voldoet een B21E, icm vierbak met elektr overdrive?
Of…
Beem ik afscheid van deze combi en investeer ik dit geld in een b230Fb met een M90?
Ik ben het K-Jetronic systeem eigen aan her maken en concludeer dat alle afdichtingen/pakkingen etc leverbaar zijn. Revisie is zelf te doen (net nog wat uurtjes uitzoeken..
maar….
Wat is wijsheid?
Het blok heeft onbekend weinig) onderhoud gehad, heeft reeds enkele jaren op lpg gelopen. Loopt nu niet, ook niet op lpg. De koppakking is lek, al enige tijd..
… De vraag is..
Ik wil een betrouwbare auto waarvan de onderdelen voor onderhoud niet de spuigaten uitloopt.
Voldoet een B21E, icm vierbak met elektr overdrive?
Of…
Beem ik afscheid van deze combi en investeer ik dit geld in een b230Fb met een M90?