Hoi Jambon welbedankt voor alle info .
De tankmeter werkt eindelijk ook , dus alles werkt nu ....
het is inderdaad wel wat 'pruts- en slijpwerk " om alles stevig op zijn plaats te krijgen .
Hop naar het volgende werkje nu.
Voor de zij-emblemen , heb ik een firma gevonden die me de GT-lettertjes gaat uitlaseren in aluminium 1mm dik. Deze kleef ik dan op "standaard " 142 of 144 emblemen .Ik heb ineens een tiental GT setjes laten maken ( 1 of 10 laten maken , er is toch bijna geen prijsverschil) Als ik ze heb plaats ik enkele foto's.
Ik heb een scan van 1 op 1 doorgestuurd en op basis hiervan gaan ze frezen . Ik ben benieuwd .
In bijlage een foto van mijn versie van de tanksensor .
Ik heb ook nog een leuke originele achterrubber gevonden ( stone apron). Deze wil ik monteren maar..... mijn trekhaak zit in de weg . Waarschijnlijk zal ik een aangepaste versie maken.
Tanksensor ziet er netjes uit. Hoe doen jullie het trouwens met de spanningsregelaar in het dash? In mijn Rallye-dash zat er geen, dus de tankwijzer wiebelt vrolijk heen en weer in de bocht en op een schuine ondergrond.
Die stone apron staat erg goed, ik ben er ook naar op zoek. Ik zou er niet in gaan knippen, dan kan je hem beter naar mij sturen
Ik heb ook geen spanningsregelaar in het dashboard , heb het wel geprobeerd maar geeft geen verschil . De tankmeter wiebelt ook meer bij mij , de sensor lijkt me een pakt gevoeliger . Ik ga de originele rechthoekige vlotter monteren ; deze geeft "vertraging" bij het bewegen en dus iets minder schommelingen .
De stone apron ga ik niet verknippen ; ik ben rubber gaan halen en aluminiumprofielen en ga hem dan namaken op maat ...
Het wiebelen van de naald kan je oplossen door een condensatortje (elco) over het klokje te zetten.
Dit zorgt er voor dat de spanning wat afgevlakt wordt (dus minder wiebelig) maar wel de originele waarde behoudt.
hoort er wel een beetje bij hè.. maar ja, zo heeft het Ralley dashboard wel meer onhandigheden. In den beginne schrok ik me het lazurrus na het inschakelen van de overdrive, rood lampje... (en olie oranje..) ..en met een iets kleinere stuurdiameter verdwijnt vanaf 80 hm/u de snelheidnaald uit zicht..