22 June 2012, 12:11
Hey,
Ik ben nieuw hier en ga mezelf en mijn auto snel even voorstellen.
Ik ben Joost en ben van Oudenaarde (BE) en heb net een 745 met ene B204GT voor ene prikje gekocht met het idee van hem tot drift/trackday wagen om te bouwen (en liefst voor zo weinign mogelijk geld.
Mezelf:
Ik heb altijd aan auto's willen werken en heb in de avondschool cursussen gevolgd en hier en daar een vriend geholpen die een probleem had met zijn auto. Nu heb ik na lang zoeken net een huis gekocht die aan 2 voorwaarden moest voldoen:1) niet te ver van de kazerne (ben vrijwillig brandweerman)) en 2) een garage hebben die ruim genoeg is om vlot aan een volvo te kunnen sleutelen.
Momenteel heb ik dat niet en kan geen grote werken aan auto's uitvoeren omdat die langs een drukke baan staan.
Auto ('s):
Ik heb dus reeds de 745 gekocht met een B204GT motor.
De motor werd gereviseerd door iemand die dit deed voor zijn eindwerk op school. Ik heb de foto's gezien en ook alle facturen wat hij vernieuwd heeft en die heeft er echt wel zijn werk van gemaakt. (nieuwe pakkingen, nieuwe lagers, kleppen opnieuw gefreesd, het blok en de kop opnieuw gevlakt, nieuwe klepveren,....) Toen hij er klaar me was hebben ze hem op de testbank gezet op zijn school en haalde die plots 229PK (en de testbank was wel degelijk correct gekalibreerd) wat me dus laat geloven dat die jongen zijn werk goed gehaad heeft
.
En dit alles voor de prijs van â¬1000.
Hij heeft ondertussen wel een jaar stilgestaan en loopt momenteel op 2 cilinders, maar dat zou ik wel eens heel snel kunnen oplossen (rotor en cap zijn wat versleten).
mijn bedoeling met deze auto is
ander onderstel (lager, steviger en desnoods afstelbaar)
veiliger maken (rolkooi, kuipzetels en 5pts gordel, betere remmen)
interieur zal er dus aan moeten geloven (altijd goed voor gewichtsbesparing)
3" uitlaat
intake verbeteren (nieuwe luchtfilter, mss nieuwe intercooler en luchtinlaat)
betere injectoren +bezinepompen
chippen (of MS)
turbo op hogere druk laten draaien (of later mss nieuwe turbo)
ik zie de M46 niet lang meer meedraaien eens de motor iets harder gaat dus er zal wrsch een M90 inkomen,
....
Ik heb ook al enkele jaren een '00 V70 2.5TDI met ondertussen een 330K Km op de teller, deze laat ik standaard want het is mijn dagdagelijks vervoer.
![[Afbeelding: 7215597428.jpg]](http://94.143.208.169/images/72/7215597428.jpg)
![[Afbeelding: 7211141916.jpg]](http://94.143.208.169/images/72/7211141916.jpg)
![[Afbeelding: 7297671236.jpg]](http://94.143.208.169/images/72/7297671236.jpg)
Hopelijk zal ik jullie te veel lastig vallen met rare vragen, maar vergeef het me, ik mis soms wat elementaire kennis op sommige vlakken (op andere is die dan wel heel diepgaand :p)
Ohja, je moet nog niet direct te veel verwachten van mijn aanpassing van de 740 want ik kan pas in de woning op 1nov
Ik ben nieuw hier en ga mezelf en mijn auto snel even voorstellen.
Ik ben Joost en ben van Oudenaarde (BE) en heb net een 745 met ene B204GT voor ene prikje gekocht met het idee van hem tot drift/trackday wagen om te bouwen (en liefst voor zo weinign mogelijk geld.
Mezelf:
Ik heb altijd aan auto's willen werken en heb in de avondschool cursussen gevolgd en hier en daar een vriend geholpen die een probleem had met zijn auto. Nu heb ik na lang zoeken net een huis gekocht die aan 2 voorwaarden moest voldoen:1) niet te ver van de kazerne (ben vrijwillig brandweerman)) en 2) een garage hebben die ruim genoeg is om vlot aan een volvo te kunnen sleutelen.
Momenteel heb ik dat niet en kan geen grote werken aan auto's uitvoeren omdat die langs een drukke baan staan.
Auto ('s):
Ik heb dus reeds de 745 gekocht met een B204GT motor.
De motor werd gereviseerd door iemand die dit deed voor zijn eindwerk op school. Ik heb de foto's gezien en ook alle facturen wat hij vernieuwd heeft en die heeft er echt wel zijn werk van gemaakt. (nieuwe pakkingen, nieuwe lagers, kleppen opnieuw gefreesd, het blok en de kop opnieuw gevlakt, nieuwe klepveren,....) Toen hij er klaar me was hebben ze hem op de testbank gezet op zijn school en haalde die plots 229PK (en de testbank was wel degelijk correct gekalibreerd) wat me dus laat geloven dat die jongen zijn werk goed gehaad heeft

En dit alles voor de prijs van â¬1000.
Hij heeft ondertussen wel een jaar stilgestaan en loopt momenteel op 2 cilinders, maar dat zou ik wel eens heel snel kunnen oplossen (rotor en cap zijn wat versleten).
mijn bedoeling met deze auto is
ander onderstel (lager, steviger en desnoods afstelbaar)
veiliger maken (rolkooi, kuipzetels en 5pts gordel, betere remmen)
interieur zal er dus aan moeten geloven (altijd goed voor gewichtsbesparing)
3" uitlaat
intake verbeteren (nieuwe luchtfilter, mss nieuwe intercooler en luchtinlaat)
betere injectoren +bezinepompen
chippen (of MS)
turbo op hogere druk laten draaien (of later mss nieuwe turbo)
ik zie de M46 niet lang meer meedraaien eens de motor iets harder gaat dus er zal wrsch een M90 inkomen,
....
Ik heb ook al enkele jaren een '00 V70 2.5TDI met ondertussen een 330K Km op de teller, deze laat ik standaard want het is mijn dagdagelijks vervoer.
![[Afbeelding: 7215597428.jpg]](http://94.143.208.169/images/72/7215597428.jpg)
![[Afbeelding: 7211141916.jpg]](http://94.143.208.169/images/72/7211141916.jpg)
![[Afbeelding: 7297671236.jpg]](http://94.143.208.169/images/72/7297671236.jpg)
Hopelijk zal ik jullie te veel lastig vallen met rare vragen, maar vergeef het me, ik mis soms wat elementaire kennis op sommige vlakken (op andere is die dan wel heel diepgaand :p)
Ohja, je moet nog niet direct te veel verwachten van mijn aanpassing van de 740 want ik kan pas in de woning op 1nov
