Berichten: 166
Topics: 35
Lid sinds: Jan 2006
Geintje
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/TDzZGfCD7oQ?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
groet, Kay-Auke
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Berichten: 53
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2011
Hoi heb idd wel gelijk gestart en maar een paar seconden zonder draaiende motor verbinding gehad. Ik ga dit weekend eens alles goed bekijken onder het stuur en achter de zekeringskast. Die schijf heb ik gezien wat een draden zeg durf het ding nauwelijks lost te trekken. Iemand zei tegen me dat het ook zo kon zijn dat er vanaf de startmotor
spanning naar de bobine gaat? lijk me sterk dan zal via de startmotor continu spanning naar de bobine gaan......? De kachel doet het goed!!! blaas nu bijna weg.
Berichten: 53
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2011
Hi Kay, leuk filmpje zo kan het ook!! maar weet zeker dat mijn vrouw hier niet zo mee wil rijden:flame:
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Misschien een leuk idee voor een artikel in de Quote.
Er zijn ook ontstekings-systemen die tijdens het starten 12V via de startmotor krijgen, maar deze is elektronisch en heeft dat niet. Paar seconde continu spanning op de bobine kan geen kwaad, dan denk ik meer aan minuten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969