Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slecht lopen nadat gasmengstuk eraf is gevlogen
#11
Kijk Marc, daar heb ik weer wat aan, dank je. Ik ga het gasmengstuk eens goed vastzetten en eens kijken wat het doet. Ik vind het wel vreemd dat de motor nu al iets minder schud na mijn handelingen.

Ik ga proberen of ik zo kan zien of de distributieriem nog recht zit, ik ben een beginner maar dit helpt, thx!
Antwoord
#12
Heb net nog even de motor stationair laten lopen een tijdje en even alle slangetjes gecheckt, ook het gasmengstuk even goed aangeduwd en de motor begon heel langzaam weer wat meer te schudden helaas. Ik ben in de auto gaan zitten en heb gas gegeven, de motor hield in een een flinke knal klonk onder de motorkap, daarna kon ik weer gewoon gas geven. Toen ik het gas losliet rommelde het het wat in de uitlaat achter, zo'n ploppend geluid. Ik weet wel dat de middendemper gekit is en nog wat lekt. Is dit herkenbaar? Heeft het te maken met backfire?
Antwoord
#13
Een onverwachte knal dat is de definitie van een backfire, niet iets waar deze motor of LPG installatie makkelijk last van heeft. Dan is er toch iets fundamenteel mis met je ontsteking en/of kleptiming, wat mij sterk doet denken aan de distributieriem.

Misschien kan je beter naar een (Volvo) garage, er zijn her en der nog zat garages die de spullen en know-how voor deze motor hebben. De motor moet trouwens ook prima op benzine kunnen lopen, zal ergens een kleinigheidje zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Ok, dan ga ik maar eens een keuze maken. Ik ben bij diverse specialisten geweest en ze zeggen allemaal wat anders, de een wil de computer vervangen, de ander de hele motor opnieuw opbouwen, die zegt weer dat het de injectoren zijn, al met al een duur grapje. Ik weet wel dat de waterpomp speling heeft en iets lekt, wellicht een idee om die te vervangen en meteen de distributie en de ontsteking mee te nemen?
Bedankt voor de hulp alvast in ieder geval!
Antwoord
#15
Waar ongeveer woon je? We hebben hier wel een aardig overzicht van redelijke Volvo specialisten. Als iemand de motor wil herbouwen, moet je hard de andere kant oprennen. Hetzelfde geldt voor de computer vervangen, of zelfs de injectoren (deze LPG installatie gebruikt geen injectoren).

Iemand die meer dan 1x per week zo'n motor ziet, weet in 15 minuten wat er mis mee is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Ik woon in Venray, Noord-Limburg. Ik ben bij een universele monteur geweest, die heeft verder niet veel ervaring met deze Volvo's en ook geen meetapparatuur maar ook bij Schmidt in Gemert die ongetwijfeld zeer deskundig is maar dat gaat me dan wel duizenden eurootjes kosten, Schampers in Helmond, Wheeler Dealer in Cuijk, van Boxtel in Uden en bij een gasspecialist die me adviseerde eerst het ontstekingsgedeelte te gaan checken alvorens de LPG installatie te controleren. Verder natuurlijk de fora bezocht.
Ik hoor graag welke jullie kunnen aanbevelen.
Antwoord
#17
Tjonge, een hele rondreis. Je zou toch zeggen dat Schmidt of Schampers er toch wel uit moeten komen.

Een B230F reviseren is totaal onrendabel, omdat er genoeg tweedehands voor kleingeld te koop zijn. Dat geldt eigenlijk voor alle 240 onderdelen, er is nog zoveel goed gebruikt spul te vinden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#18
Ik zeg ook zeker bij Schmidt niet dat ze er niet uitkomen, ik had het idee dat ze zeker deskundig zijn maar dan kan ik bijna een nieuwe Volvo kopen!haha Schampers ken ik iets minder goed. Heb overigens ook nog met vd Light uit Heijen gesproken. Dus dan heb ik het hier in de regio wel een beetje gehad:-)
Als ik kijk naar wat ik nu het beste kan doen; onsteking, distributie, kleppen en wellicht ook maar meteen die waterpomp dan kan dat door elke monteur gedaan worden vermoed ik.
Antwoord
#19
Ik ben benieuwd wat er gebeurt met een andere LMM. Kan deze ook niet alle genoemde symptomen veroorzaken? Overigens is de opmerking van de LPG-man zeer terecht. Zorg goed voor je distributie, ontsteking en luchtfilter.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#20
Ik heb twee of drie andere LMM erop gehad, geen enkel verschil vreemd genoeg. Het waren gebruikte maar van een wisten ze zeker dat ie goed was. De ANWB man had de LMM eraf gehaald zodat de auto iets beter liep op benzine omdat ik dat even nodig had vanwege het niet stationair lopen op gas. Raadselachtig of duidelijk voor de meer ervaren mensen hier?:-)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.072 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 411 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.613 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  265 probleempjes met lopen--> opgelost Wouter265 11 5.820 30 March 2022, 09:52
Laatste bericht: Wouter265
  Volvo 240 1991 loopt koud slecht, warm beter tbierens1991 8 6.018 23 December 2021, 21:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  Diameter gasmengstuk daan1508 7 2.756 12 November 2021, 17:10
Laatste bericht: daan1508
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 5.515 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  auto start slecht andreolie 8 6.485 30 June 2020, 10:31
Laatste bericht: 245GLE1981
  Starten en soms niet lopen (opgelost) Grey240Polar 9 7.117 23 March 2020, 16:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 10.454 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)