Berichten: 239
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2008
De automaat van mijn 144 lekt wat olie langs de schakelstang. Zowel links als rechts.
Een beetje jammer want ik heb net de voorste oliekeerring vervangen en de bak geserviced met nieuwe filters etc.
Maar goed ze moeten vervangen worden. Is deze klus een beetje zelf te doen? Zijn deze oliekeerringen te vervangen met de bak in de auto? Moet de complete schakelstang uit de bak? Nou ja, genoeg vragen iig.
Alvast bedankt!
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
20 October 2012, 21:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 October 2012, 22:06 door Marc1970.)
Gelukkig is de BW35 nog geen overdreven zeldzame bak. Hier wat links:
http://www.stag.org.uk/forum/archive/ind...15203.html
http://roverp5.proboards.com/index.cgi?b...hread=4114
http://www.cvi-automotive.se/en/articles...shaft-bw35 Ziet er uit als een gewone keerring, die kan je er meest ook wel van buitenaf uitwrikken met een schroevedraaier of zo.
En dan de keerringen er met een keerringplaatser (google oil seal installer) op duwen.
Ik denk dat de motor ook wel ver genoeg achterover kan laten zakken om de as eruit te trekken, maar wie weet wat voor doedah's er dan los raken en naar beneden vallen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 239
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2008
Je komt op precies dezelfde links uit als ik gisteren. Het zijn gewone oliekeerringen die je er waarschijnlijk met een trekkertje van buitenaf uit kunt trekken.
Die bak schuin lijkt me idd geen goed idee. Trek je die stang er uit en hoor je ploink. Oeps.
Berichten: 239
Topics: 33
Lid sinds: Feb 2008
Ik heb een revisiebedrijf gebeld. Die keerringen kun je zonder problemen van buitenaf en met de bak in de auto vervangen.