Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 (b23F) uit '92 (314000 km)
#1
Ik ben sinds een maand de bezitter van een rode 245 van eind '92 met 314.000 km op de teller.

http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/6898264218/ foto betreffende auto.

Hiervoor reed ik een V70 D5 uit 2003, maar aangezien de komst van een leaseauto hadden we de D5 niet meer nodig en zouden als 2 de auto een benzine willen.
Tja en de 245 is vanwege de ruimte een erg mooie auto! Heb namelijk ook nog 2 jachthonden dan is de zee van ruimte natuurlijk heerlijk!!
Dus ook gelijk maar even via estateservice een hondenrek gekocht en gemonteerd.. zitten zij ook weer veilig.

Nadat ik de auto op gehaald had heb ik hem gelijk even geinspecteerd, en helaas ondekte ik her en der wat roest.
Bij de linker achter deur 3 blaasjes en bij de voorschermen net achter de spatlappen.
Dus leuk eerste klusje om wat aardigheid te krijgen in het klussen aan de auto.

http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/7044360705/ foto roestblaasje (inmiddels weggeschuurd).

http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/7044360883/ foto in de roestomvormer.


http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/6898264830/ eind resultaat!

Daarnaast dus roest aan de voorzijde van de schermen, deze ook maar gelijk aangepakt.. heb toch altijd wat moeite met roest..Als ontkom je er niet aan bij de oude Volvo's

http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/6898264774/ oppervlakte roest.. gelijk goed gereinigd en in de roestomvormer. Ook maar gelijk de wielbak verwijderd om de binnen kan goed in de tectyl te zetten.

Vervolgen de plek gespoten in meedere lagen tectyl, aangezien deze plek toch na montage van de sierstrips niet meer in het zicht zit. Volgens mij is het dan beter beschermd tegen steenslag en andere vervelende roest veroorzakers.


http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/6898265110/ eindresultaat!! Hierna gelijk even bevestigingpinnetjes besteld zodat ik de sierstrip weer goed kon monteren. Want het lukt bijna niet de strip te verwijderen zonder de pinnetjes te laten knappen...

Komende tijd wil ik nog e.e.a doen aan de volvo.

- onderkant voor de winter tectyleren (laat ik denk ik maar doen)
- gaatje in de bodemplaat ondekt bij de voorstoel bijrijder.. moet even gelast worden (offerte 75,-)
- Velgen schuren, in de primer en spuiten, kunnen de plastic wieldoppen worden vervangen door chromenringen en chromen wieldoppen (heb ik gelukkig inmiddels)
- stabilisatorstangetjes vervangen.
- HD veren laten monteren zodat hij/zij weer mooi rechtstaat.
- klein roestplekje wielkast achter wegwerken.
- en heb net olie lekkage ondekt.. balen. Volgens mij of krukaskeerring of de pakking van het kleppendeksel. Dit moet ik nog even onderzoeken. Gelukkig nog 2 maand garantie op motor en versnellingsbak... want krukaskeering kost toch even paar uurtjes volgens mij..

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen (incl foto.. want daar houden we van!! :-)

Nou vanmiddag auto op het krikje en band eraf en eens kijken waar de olie vandaan komt.. kleur olie geel/goud dus motorlie en geen versnellingsbak olie. De olie komt aan de bijrijderskant naar beneden en loopt helemaal tot boven aan kleppendeksel. Het meest vocht is het bij de achterste bougie tegen het schutbord.
Zie deze foto, http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/7045259885/ dus? ... morgen even naar Toms Classics om er zeker van te zijn dat ik gelijk heb...

Gisteren bij Toms Classics geweest, en hebben we geprobeerd te achterhalen waar de Olie vandaan zou kunnen komen. Als eerste hebben we de kleppendeksel pakking vervangen (was ook hoog nodig) hij zweette rond om behoorlijk en achter aan zat zelfs versie olie. Daarna alles schoon gemaakt, gelijk maar even de banden gebalanceerd want ik had een trilling in het stuur bij 120 km/h.
Op de terug weg stukje snelweg gepakt en trilling helemaal weg! :-) Bij thuis komt gelijk weer even onder de auto gekeken.. bah toch weer een druppel.. Hopelijk olie rest olie van de lekkage.. vanmorgen toch maar even naar de wasstraat. De boel olie vrij gemaakt met remmen reininger en afgegespoten. Nu hele blok droog en olie vrij.. dus komende dagen maar even opletten of het terug komt. Lijkt me dat het dan relatief eenvoud te traceren zou moeten zijn.

Bij Tom op de brug gelijk hele auto even geinspecteerd, bodem is goed, zit 1 gaatje in bij de bijrijders kant en een roestplek achter op de bodemplaat. Deze plekken gaan we volgende maand aanpakken.
Verder zat er op de rechter fuseekogel beetje speling dus volgende maand gaan we beide fusees vervangen en dan doe ik gelijk de spabilisator stangentjes . Ook wil ik graag de acher veren vervangen door HD veren, staat de auto weer mooi recht en hangt ze met de honden en mensen achterin niet helemaal op de straat.

Verder super strak veel nieuwe onderdelen kunnen ontdekken, al aardige wat nieuw geperste rubbers gezien, nieuwe brandstoffilter, nieuwe spanningsregelaar dynamo, nieuwe remblokken achter en voor. Nieuwe schijfremmen en remslangen voor. helft van de uitlaat incl einddemper hooguit een jaar oud. Voor de winter ook nog in de planning om de onderkant te voorzien van een nieuwe tectyllaag..

Vandaag met de post ook de goede wieldoppen gekregen, dus morgen velgenspray halen en primer dan kan het eerste wiel er aan geloven. Staalborstel mooie schoonmaken, ontvetten, afplakken, in de primer en dan 2 keer aflakken. Resultaat zal ik hier wel posten!

Vandaag begonnen met de eerste velg, eerst velg afgespoten en ontvet, daarna met staalborstel op een accuboor de gehele velg geschuurd en opgeruwd, daarna stof verwijderd en wederom schoongemaakt en ontvet. Vervolgens de hele band en ventiel afgeplakt en in de primer gezet
http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/7053672301/ foto afgeplakte band/velg.
http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/7053673265/ foto velg in de primer.
http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/7054244555/ foto velg 1ste keer lak.
http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/6908154828/ resultaat van 1ste velg!
Morgen gaat deze weer onder de auto en zal ik hem afmonteren met een chromen sierring en chromen wieldop..
http://www.flickr.com/photos/76909989@N08/6909911148/ en dit is het eindresultaat!! Toch best mooi geworden al zeg ik het zelf :-)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.043 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.698 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 16.852 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.341 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 113.508 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 63.715 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.976 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 46.010 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.087 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 28.630 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)