Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230F blijft niet lopen
#31
Dat begint toch erg veel op een andere LH te lijken allemaal. De LMM van 2.2 heeft een CO schroefje. Hier een overzichtje: http://www.ipdusa.com/techtips/10087/how...-volvo-240

Wat is het ond.nr. van je LMM? Da's de enige manier om een vervanger te vinden.

Maak eens een gezellige foto van die motor, ik zou best wel eens een ander soort B230F willen zien. Zoals deze: http://www.vandsautodismantlers.com/new_...10407.html, de verstelbare LMM is net te zien.
Nog eentje dan, met de Hall sensor stekker op de verdeler in beeld: http://www.vandsautodismantlers.com/new_...00255.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#32
Hier zijn de foto's van de B230F
[Afbeelding: volvolvo-2.jpg]
nummer op de LMM 0 280 212 007
[Afbeelding: volvolvo-3.jpg]
bijde naast elkaar de ruilLMM zonder stelschroef
[Afbeelding: volvolvo-5.jpg]
ruil LMM volgens nummer voor LH 2.4
[Afbeelding: volvolvo-4.jpg]

[Afbeelding: volvolvo-6.jpg]

[Afbeelding: volvolvo-7.jpg]
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#33
En nu het goede nieuws, hij loopt weer super.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#34
"t Is een wonder. Maar nu niet meer verstelbaar. Ik zie ook bij de gasklep nog een stelschroef die niet op de latere LH2.4 B230F zit, en de stat. regelklep die eronder hangt is ook iets anders.

Toch een redelijk zeldzame B230F, de 240's uit 87 en 88 hadden vooral de B230K(H).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#35
Ik wil een ieder hartelijk bedanken voor alle info, dit heeft toch mooi geleid tot een vlotte en voordelige oplossing voor het probleem.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#36
Marc1970 schreef:Toch een redelijk zeldzame B230F, de 240's uit 87 en 88 hadden vooral de B230K(H).

Dit is denk ik een van de eerste 240 GLT's die alleen in '88 en '89 leverbaar waren.
Kenteken is van 6 mei 1988 ikzelf ben van 6 mei 1967
De GLT moest iets sportiever zijn vermoed ik, dus lijkt deze LH op een soort voorserie 2.4 ??? nog zonder OBD.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#37
Ik heb het met veel plezier gevolgd en ben blij dat hij het nu weer doet.

Antwoord
#38
pepijnwk schreef:Ik heb het met veel plezier gevolgd en ben blij dat hij het nu weer doet.

Me also, nice caravan by the way, swedish I guess

Volg ook jouw draadje over de startproblemen van de B21E op LPG.
Heb zelf 7 jaar gereden met een 244 GLE B21E op lpg, maar heb geen idee waarom hij niet start.
Beste kun je eerst zorgen dat hij weer normaal op benzine start.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#39
Na een tank benzine met de vervangen luchtmassa meter te hebben gereden, is mijn verbruik gestegen.
Eerst een gemiddelde van 1 op 8, ook niet echt geweldig. En nu 1 op 6.
Iemand een idee of het aan het type LMM ligt
De originele LMM met stelschroef, Volvo part 0280212007
De huidige vervanging, Volvo part 0280212016

Volgens VADIS hoor bij mijn chassisnr de eerste genoemde (dus originele)

Er zal dus wel verschil zitten in het signaal dat naar de computer wordt gestuurd, aan de buitenkant zijn de LMM gelijk.

Dus als iemand hier kan zeggen dat het wel of niet uitmaakt, helpt dat.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#40
Heb vanmorgen van een sloperij in zutphen een LMM 0280212007 op de kop getikt, kwam uit een 850 uit '94 ?
Hij loopt er weer perfect op en zal ook wel minder gaan verbruiken omdat er bij stationair draaien geen benzinewalm meer uit de uitlaat komt.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motormanagement blijft branden Hans_Reisch 1 1.084 2 July 2022, 11:16
Laatste bericht: Marc1970
  Welk type koelvloeistof voor B230f? Kogelman 6 5.928 24 July 2020, 22:49
Laatste bericht: Kogelman
  Blijft mijn auto heel in de wasstraat? Nicolaas H 13 12.332 23 January 2018, 23:46
Laatste bericht: laptoprob
  Kilometerteller en snelheidsmeter kloppen niet hansbaijens 17 23.694 11 September 2014, 13:24
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992
  motor loopt niet mooi rond na koude start Kogelman 22 26.156 11 March 2014, 23:30
Laatste bericht: Kogelman
  vida dice werkt niet Tamme_tekkl 3 8.645 26 February 2014, 20:48
Laatste bericht: MartjeB
  Niet starten op benzine pepijnwk 6 5.007 18 May 2012, 20:57
Laatste bericht: aernout
  shit volvo start niet meer pepijnwk 32 33.027 12 March 2012, 00:10
Laatste bericht: pepijnwk
  940 2.3benzine start niet Robert58 1 3.392 5 April 2011, 11:39
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  nieuwe accu en ventilator werkt plots niet meer Tim1981 7 5.714 19 December 2009, 12:15
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)