Topics: 52
Maar dat is een shiftlight, die geeft het ideale moment bij volgas om maximaal te accelereren. Dat is wat anders dan het volvo systeem dat hier bedoeld word volgens mij. Het volvo systeem is een soort van hulpje bij economisch rijden. En omdat dan et ideale toerental varieert met wat je van de motor vraagt, zal het toerental waarbij je moet schakelen variëren.
Of het volvo systeem is veel simpeler dan ik denk natuurlijk :-P. Het stamt tenslotte uit de jaren tachtig haha.
Topics: 9
Tja, economisch rijden... dat is niet mijn sterkste ding

.
Topics: 8
Ik heb een schakelindicator in mijn 240 (1993 - USA uitvoering) zitten. Ik heb me nog niet verdiept in de aansturing van het hele systeem, maar ik vermoed dat het op vacuum werkt. Dit omdat het lampje aangaat om en nabij de 2000 toeren. Dus niet altijd precies op de 2000 toeren. Een ander kenmerk; in de 5e versnelling gaat het lampje (gelukkig) nooit aan.
Trouwens wel grappig, het wordt een sport om het lampje nooit aan te laten gaan. Net zoals al in de handleiding werd voorspeld...
Topics: 163
DennisvdB schreef:Hoeft niet. Bijvoorbeeld deze Autometer:
![[Afbeelding: 3904_d.jpg]](http://www.autometer.com/img/products/3904_d.jpg)
Is gewoon zelf in te stellen op welk toerenbereik je de shiftlight aan wil laten gaan. Puur op signaal van de bobine.
Zon ding heb ik ook nog liggen volgens mij. Nooit gebruikt... because no racecar.
Topics: 50
Groove schreef:in de 5e versnelling gaat het lampje (gelukkig) nooit aan.
enige wat dan overblijft aan versnellingen is zn achteruit... wil ik wel eens zien...
DopdeDouwer schreef:because no racecar.
nee, nee... zag ik je laatst niet met twee wielen door de bocht komen..
Topics: 9
DopdeDouwer schreef:Zon ding heb ik ook nog liggen volgens mij. Nooit gebruikt... because no racecar.
Dit ding is meer dan 200 euro. Ik denk dat je Autometer verward met Autostyle

.
Topics: 17
Groove schreef:Ik heb een schakelindicator in mijn 240 (1993 - USA uitvoering) zitten. Ik heb me nog niet verdiept in de aansturing van het hele systeem, maar ik vermoed dat het op vacuum werkt. Dit omdat het lampje aangaat om en nabij de 2000 toeren. Dus niet altijd precies op de 2000 toeren. Een ander kenmerk; in de 5e versnelling gaat het lampje (gelukkig) nooit aan.
Trouwens wel grappig, het wordt een sport om het lampje nooit aan te laten gaan. Net zoals al in de handleiding werd voorspeld... 
Dat het een sport wordt kan mijn broer bevestigen. En hij gaf aan dat het hem opviel dat je al heel snel kunt opschakelen. Wat eigenlijk al een bevestiging was want ik heb al gemerkt dat je behoorlijk schakellui kunt rijden.
Wat betreft die auto meter, bedankt voor de suggestie maar ik ben niet geïnteresseerd in extra (niet originele) meters. Ik had het leuk gevonden als ik relatief eenvoudig die schakelindicator had kunnen inbouwen/ activeren. Maar het lijkt erop dat dit niet gaat lukken.
Topics: 52
29 October 2012, 19:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 October 2012, 19:55 door Volvo 142 B23.)
EBay in de gaten houden. Volgens mij heb ik zon setje voorbij zien komen in Duitsland. Was een NOS setje.
Edit: nee dus. Was een 'start-stop' systeem.
http://bit.ly/Yf5Fk0
onderdeelnummers!
1323998-3 voor het relais
1348779-8 voor de kabelboom
Bedankt voor de onderdeelnummers! Ik zal eens op zoek gaan. Omdat je er maar twee geeft, neem ik aan dat je niet meer onderdelen nodig hebt?