Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Nou ik ben een beetje moe van alle reakties hier en heb ook niet verder gelezen.
Niet ineens gaan zitten zeiken terwijl je zelf zonodig op die partijen moest stemmen toen omdat de PVV populistisch (lees ik hier) zou zijn.
Wat ik ook lees is dat je auto ineens niets meer waard zou zijn (gaat de taxatiewaarde door deze maatregel dan ineens naar beneden of zo?)??!! Waar gaat het over? Rijd je nou in een oldtimer omdat je dat mooi vindt of omdat je denkt er veel voor te vangen als je hem verkoopt. Andere mensen veroordelen omdat ze goedkoop willen rijden maar zelf eigenlijk ook dus om die reden in een oude Volvo rijden, net zo hypokriet als de Nederlandse politiek waar nu op gescholden wordt!
Tip van Frans: Alle niet Nederlandse oldtimers gaan gewoon belasting betalen en de oldtimers die hier al hun hele leven rondrijden worden vrijgesteld, klaar!!

Volgende keer even logisch nadenken als je gaat stemmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten van Frans
Je tip kan ik nog wel wat mee....de rest ;-).....forum zonder reacties is ook saai ;-)!
Volvo 244 DL 1974
v700r schreef:Volgende keer even logisch nadenken als je gaat stemmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Frans bedankt.... Volgende keer hou ik alleen maar rekening met mijn Volvo !!!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
HansDAF schreef:Met alle oldtimers naar Den Haag lijkt me ook wel wat.

Leuk uitje natuurlijk!
Maar werkt averechts: je gaat hiermee ook aantonen dat al die oldtimers met een heleboel zijn, en dat is uiteraard een goede reden het af te schaffen/af te straffen!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Moet je wel op een zondag organiseren, anders ziet het eruit als woon-werkverkeer haha.
Als die regeling er doorgaat, ook voor auto's van meer dan 30 jaar dus, moet ik 6000 euro meer betalen per jaar en ga ik keihard Failliet.
Ik kan nu NET al mijn rekeningen betalen, dan gewoon niet meer.
Ik moet nog zien of deze wet zonder aanpassingen ingevoerd gaat worden.

Er zal toch wel iemand zijn die hen voor kan rekenen en overtuigen dat deze maatregel geen miljoenen opbrengt voor de staat zoals gesuggereerd wordt en alleen maar kwaad bloed zet bij een groep kiezers?

Bovendien gedraagt de politiek zich de laatste tijd als een stoplichtpaal als het om invoering van maatregelen gaat: studentenbeursboete WEL-NIET-WEL ingevoerd en nu weer ongedaan gemaakt, wietpas ingevoerd en wordt nu weer ingedaan gemaakt enz. enz.

Mijn inschatting is dat de wet op de afschaffing van de vrijstelling voor oldtimers op zijn minst middels een compromis (zoals met zoveel zaken) wordt verzacht en misschien uiteindelijk nog redelijk uitpakt voor de echte oldtimerliefhebbers.

Zo niet dan zal veel erfgoed in de shredder gaan vrees ik.

Ik moet overigens nog even een mailtje naar info@vvd.nl sturen om hen te laten weten dat ik hun gezwalk beu ben en ze de komende decennia niet meer op mij kunnen rekenen in hetstemhokje.
-wj- schreef:Als die regeling er doorgaat, ook voor auto's van meer dan 30 jaar dus, moet ik 6000 euro meer betalen per jaar en ga ik keihard Failliet.
Ik kan nu NET al mijn rekeningen betalen, dan gewoon niet meer.

Beetje overtrokken vind je niet? Als je nu nog maar net al je rekeningen kan betalen, wat moet je dan met zoveel auto's?
uit het regeerakkoord:
[SIZE=3]De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft.

M
eer staat er niet in, kort en krachtig.[/SIZE]
oudevolvo schreef:Mooi plan! En er dan gewoon strak mee doorrijden, ha ha.
Nee, schorsen lost niets op.
Het probleem zit hem in het feit dat er dan geen mogelijkheid is om af en toe een ritje te maken.
Misschien moet ik een garage beginnen en alleen mezelf bedienen en dan groene platen nemen en die gebruiken om af en toe een (proef)ritje te maken.

Lars, inderdaad geen gek idee! Zo moeilijk zal dat niet zijn. Een onderneming oprichten waar je al je auto's aan verkoopt.

Mocht je besluiten om de 123gt weg te doen, dan wil ik er tzt, als de regel daadwerkelijk wordt ingevoerd, wel over praten ;-)

Ik zag liever een km heffing voor oldtimers, dan wegenbelasting. Dan is het nog variabel en betaal je voor het gebruik, niet voor het houderschap.
Groeten, Boele

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.841 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.241 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.374 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.267 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.633 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 87.023 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.120 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.246 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 177.261 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.429 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)