Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
Nee het is wel een goede garage waar ze wel raad weten met oude auto's. Ze vragen ook waarschijnlijk niet teveel (het zijn goede lui) maar het is voor ons gewoon veel geld.
Ik zit eraan te denken om zelf de remschijven en remblokken te vervangen. En een complete koplamp ergens te scoren zodat ik die 1 op 1 kan overzetten. Het repareren van die tussenpijp weet ik nog even niet,..
Het plan is om het volgende aan te schaffen, graag even meekijken om te kijken of ik de juiste onderdelen bestel?
Het is een 244 uit 1981
Aantal: 1
rem blok montageset Girling
http://volvoonderdelen.com/240260/Rem/Re...rling-728/
(1 setje is voldoende voor beide achterremmen, of moet ik er 2 hebben?)
Aantal: 1
remblokken
http://volvoonderdelen.com/240260/Rem/Re...irli-3350/
Aantal: 2
remschijf
http://volvoonderdelen.com/240260/Rem/Re...280m-3573/
Met het bovenstaande heb ik dan de juiste (en voldoende) onderdelen voor het vervangen van de schijven + blokken achter?
Heeft er iemand nog een goede (met name reflectors) rechterkoplamp liggen?
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Misschien kan je Bertus Hissink van
www.dehazenberg.nl in Brummen eens proberen, is een volvo-man. Rijdt zelf een 142 en een 945 en is al zijn hele leven Volvo-monteur
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Toch wel apart weer dat er iemand een oldtimer wilt rijden en zo'n ding dan koopt en er geen verstand van heeft en ook niet de ruimte, oke ik ben verwend met mijn werkplaats maar dan ook mekkeren dat alles zo duur is. Ja ook mijn apk was 400 euro voor mijn 245 maar daar heb ik geen andere auto voor. Wanneer worden mensen nou is wakker dat oldtimer rijden niet goedkoop is, het kost tijd geld en energie om onderdelen te verzamelen en ze er ook nog op te zetten (lekker met dit weer). Daarbij moet je een oldtimer in beweging houden en niet 1 keer in de week mee rijden, Kun je met een hele jonge auto wel doen maar niet met een oldtimer die hou je goed als je hem in beweging houdt.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
ToTalTim schreef:Nee het is wel een goede garage waar ze wel raad weten met oude auto's. Ze vragen ook waarschijnlijk niet teveel (het zijn goede lui) maar het is voor ons gewoon veel geld.
Ik zit eraan te denken om zelf de remschijven en remblokken te vervangen. En een complete koplamp ergens te scoren zodat ik die 1 op 1 kan overzetten. Het repareren van die tussenpijp weet ik nog even niet,..
Het plan is om het volgende aan te schaffen, graag even meekijken om te kijken of ik de juiste onderdelen bestel?
Het is een 244 uit 1981
Aantal: 1
rem blok montageset Girling
http://volvoonderdelen.com/240260/Rem/Re...rling-728/
(1 setje is voldoende voor beide achterremmen, of moet ik er 2 hebben?)
Aantal: 1
remblokken
http://volvoonderdelen.com/240260/Rem/Re...irli-3350/
Aantal: 2
remschijf
http://volvoonderdelen.com/240260/Rem/Re...280m-3573/
Met het bovenstaande heb ik dan de juiste (en voldoende) onderdelen voor het vervangen van de schijven + blokken achter?
Heeft er iemand nog een goede (met name reflectors) rechterkoplamp liggen?
Let er wel op dat die prijzen allemaal EX BTW zijn. Zoiets kroms, om zo je prijzen te vermelden. Ik heb mijn spullen bij VOMD.nl besteld, goede service, en is een forum-sponsor. En ik geloof nog goedkoper ook.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
En daar kan je ook heen rijden en de bij hem gekochte spullen zelf monteren voor een schappelijke prijs.
Heb ik vorig jaar ook gedaan (reactiestangen vervangen, fuseekogel en stuurkogel) en is me prima bevallen. Als je er niet uitkomt, of ff een extra handje nodig hebt, dan wil Carlo je ook nog ff helpen. Prima gast.
Zo kan je ook in de winter sleutelen zonder dat je zelf een garage hebt en het ook nog goedkoop houden. En je hoeft er ook geen verstand van te hebben, als je een beetje handig bent kom je er samen, al dan niet met goed sleutelboek, wel uit. Ik, en vele anderen met mij zijn ook begonnen met 0 verstand van auto's.
Vooral bij zo'n Volvo, is allemaal rechtoe rechtaan. Laat je niet weerhouden door gebrek aan kennis, gewoon beginnen. Succes.
En waarom er bij Scandcar geen BTW bovenop de prijs vermeld is heb ik nooit gesnapt.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
4 February 2012, 11:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 February 2012, 11:17 door 242-turbo.)
Marc1970 schreef:De koplampmoertjes zitten vastgeroest en draaien dol in de plastic behuizing,
1981 is volgens mij oude type koplamp en niet nw type
een beetje garagebedrijf heeft hem voor een paar 100 euro door de apk. met
alle respect, als je dat niet kunt opbrengen moet je gaan fietsen
Berichten: 40
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2011
4 February 2012, 14:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 February 2012, 16:08 door ToTalTim.)
ok vomd.nl daar ga ik het dan bestellen.
Er zjn verschillende types remblokjes beschikbaar voor de 244 (1981).
[/url]
dit is een foto van mijn rem, ik neem aan dat dit een girling is?
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/40/remr.jpg/]
Voor het vervangen van de schijven en blokken, heb ik dan deze onderdelen nodig:
2xremschijven (staat niet bij of het voor ate of girling is..dus is denk ik universeel?)
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=438
1xremblokkenset
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=439
1x bevestigingssetjes
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=997
thanks!
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Zijn dat de zogenaamde roestige schijven? Die zijn bij lange na nog niet afgekeurd, niet eens onveilig in mijn optiek. Echt, als je bij afkeur voor zoiets een herkeuring aanvraagt, gaat dat de monteur punten kosten op z'n keurmeesterbewijs.
Ik zou haast zeggen dat ze Ate zijn maar het verschil is het makkelijkst te zien aan de bevestigingsset, Girling heeft borgveertjes door de pennen, bij Ate klemmen de pennen zichzelf. De schijven zijn hetzelfde voor Ate en Girling.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Zijn dat de zogenaamde roestige schijven? Die zijn bij lange na nog niet afgekeurd, niet eens onveilig in mijn optiek. Echt, als je bij afkeur voor zoiets een herkeuring aanvraagt, gaat dat de monteur punten kosten op z'n keurmeesterbewijs.
Ik zou haast zeggen dat ze Ate zijn maar het verschil is het makkelijkst te zien aan de bevestigingsset, Girling heeft borgveertjes door de pennen, bij Ate klemmen de pennen zichzelf. De schijven zijn hetzelfde voor Ate en Girling.
idem zeg.. nw blokken er in, en ergens anders keuren...
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: May 2005
Het is pas afkeur als 50% van het remoppervlak van de schijf "roestig" is. Het geldt wel voor beide zijden van de schijf. Is een zijde over de 50% dan is het dus afkeur. Snel naar een andere keurder, of eigenlijk nog beter de APK-keurder met de regels confronteren. Maar wel eerst alle zijden bekijken!