Berichten: 16
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
1 February 2016, 08:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 February 2016, 10:02 door JermaineS.)
Hi Allemaal,
Ik heb sinds kort een Volvo s80 die ik 2e hands heb gekocht echter zijn er wat problemen mee.
Het begint met het ABS lampje dat uit en aan blijft gaan. en dan met het bericht om Z.S.M stoppen a.u.b. de auto reageert op zich normaal
maar soms krijg je dat de auto wanneer ik stil sta aangeeft dat ik 50 ga of andere dingen zoals na de snelweg 80. Toen hij dit aangaf ging hij daarna stotterend weg ook.
Ik ben naar de garage gegaan en die gaven aan dat al hij een tijd stil staat dat de olie gewoon wat dikker is waardoor hij raar kan reageren. (heeft iets van een jaar stil gestaan)
Dan heb ik 1x zover gehad dat ik tijdens het rijden even een paar tikken kreeg alsof er op de rem gedrukt werd.
Ook heb ik soms dat ik wil parkeren in zijn achteruit dat hij dan niet achteruit gaat.
Soms trekt de auto opeens ook erg langzaam op.
Bij alles is het probleem gefixed wanneer ik de auto aan en uit zet.
het lijkt voor mij alsof het auto systeem compleet van slag is.
Hebben jullie enigszins een idee wat het kan zijn? Heb al op veel forums gekeken maar ik zag niet specifiek dit voor komen (maar wel vergelijkingen)
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
als de garage aangeeft dat de olie tr dik is zou je je blok kunnen flushen en verse olie er in kunnen doen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Het kan zijn dat ik iets mis hoor, maar dat verhaal van die dikke olie werkte op mijn lachspieren.
Een jaar stilstaan is nooit goed voor een auto; vaak leidt het tot elektrische storingen door gecorrodeerde stekkeraansluitingen en componenten die vast gaan zitten. Vooral als een auto buiten heeft gestaan al die tijd.
Berichten: 16
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
Laurens Zondag schreef:als de garage aangeeft dat de olie tr dik is zou je je blok kunnen flushen en verse olie er in kunnen doen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Hi, Ja daar had hij het ook al over maar voordat ik zoiets zou doen (want het is niet goedkoop zeg maar) wil ik wel weten of het wel nut heeft bij de auto gezien de andere problemen.
Berichten: 16
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
jos245 schreef:Het kan zijn dat ik iets mis hoor, maar dat verhaal van die dikke olie werkte op mijn lachspieren.
Een jaar stilstaan is nooit goed voor een auto; vaak leidt het tot elektrische storingen door gecorrodeerde stekkeraansluitingen en componenten die vast gaan zitten. Vooral als een auto buiten heeft gestaan al die tijd.
Hahaha weet niet wat ik erop terug kan zeggen maar voor mij klonk het redelijk logisch als het kort zo zou zijn maar ik rijd er nu al aardig wat mee en ik zit per dag op rond de 70 kilometer.
dus als dat zo was zou ik bij mezelf denken dat kan niet.
Over de elektrische storingen, heb je hier advies op en tips? Accu veranderen? zekeringen aanpassen? Kan er een reset uitgevoerd worden? behalve dan de accu ontkoppelen en de standaard reset wat je kan uitvoeren met de knop op je dashboard en dan stand 1 en 2 gebruiken.
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Klinkt als een hardnekkig elektrisch probleem. Ik ben ooit eens heel erg geholpen door Frans Erich. Zijn website is
http://www.ets1.nl. Neem daar eens contact mee op. Die is volledig thuis in deze auto's betreffende elektronica en repareert zelfs ecu's en Abs computers van deze auto's.
Vwb olie, lijkt me onzin en heeft niks met Abs van doen bijv.
Berichten: 16
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
Volvo 142 B23 schreef:Klinkt als een hardnekkig elektrisch probleem. Ik ben ooit eens heel erg geholpen door Frans Erich. Zijn website is www.ets1.nl. Neem daar eens contact mee op. Die is volledig thuis in deze auto's betreffende elektronica en repareert zelfs ecu's en Abs computers van deze auto's.
Vwb olie, lijkt me onzin en heeft niks met Abs van doen bijv.
Ik ga na mijn werk gelijk daar even kijken! Bedankt!
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Wat je alvast zelf zou kunnen doen is alle stekkers aan de kabelbomen die je kunt vinden even loshalen ,nauwkeurig bestuderen of er aan de pennetjes geen witte aanslag (corrosie) zit, indien nodig schoonmaken ,dan met contactspray inspuiten en vervolgens de stekkers weer goed aandrukken tot je ze hoort klikken.
Berichten: 16
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
Zou eens naar kijken! Bedankt. De Accu vervangen is dat bijv. ook iets wat zulke problemen kunnen oplossen als de accu slecht is?
Berichten: 16
Topics: 1
Lid sinds: Feb 2016
Volvo 142 B23 schreef:Klinkt als een hardnekkig elektrisch probleem. Ik ben ooit eens heel erg geholpen door Frans Erich. Zijn website is www.ets1.nl. Neem daar eens contact mee op. Die is volledig thuis in deze auto's betreffende elektronica en repareert zelfs ecu's en Abs computers van deze auto's.
Vwb olie, lijkt me onzin en heeft niks met Abs van doen bijv.
(het kan zijn dat dit dubbel komt ik kreeg volgens mij de melding dat het door de admin moest geaccepteerd worden dat ik reageerde...)
bedankt voor de informatie
Ik heb hem gemaild en ik hoop dat hij er wat op kan vinden! Zou het tevens kunnen zijn dat de accu zo slecht is dat het systeem raar doet? (uit nieuwsgierigheid)