Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Help! M'n portieren op slot gevallen. Hoe krijg ik 'm weer open???
pierre schreef:Ontzettend bedankt voor jullie reacties!
Het lukte niet met een kleerhanger en gezien de tekening in de 240-vraagbaak leek het mij ook vrijwel onmogelijk. Na twee uur medderen, toch maar lid geworden van de ANWB á 233.- euro en die heeft met veel pijn en moeite een blaasbalgje tussen de kluisdeur weten te krijgen en het knopje omhoog weten te peuteren met een ijzerdraad. Dit was tevens de grootste kostenpost in de 6 jaar dat ik deze auto bezit.

Oppassen dus met uw 240 met centrale deurvergrendeling!

voor dat geld had je je voor ruit nog wel in kunne tikken!!!
Antwoord
nick740 schreef:voor dat geld had je je voor ruit nog wel in kunne tikken!!!
Haha Nicky Jonge. Wij hadden gewoon standaard een kruiskop in de kontzak. 242 inbraakprocedure WIN.
Antwoord
tsja, jammer.

weet wel van de centraal slot modellen dat deze minder makkelijk te hengelen zijn, daar zitten kunststof beschermkappen over de sloten/stangen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Auto's openmaken (met een knopje die uit de portierbekleding steken) is erg eenvoudig: neem zo'n plat plastic verpakkingbandje die vaak om een pakket of zware doos zit. Vouw deze dubbel met een scherpe vouw. Vervolgens het portier iets laten kieren met een bandenlichter of grote schroevendraaier zodat je met het plastic bandje langs het rubber kunt. (Wel even doekje ertussen voor de krassen).Zodra je voorbij het rubber bent kun je het dubbel gevouwen bandje de bocht om krijgen door het ene uiteinde verder naar binnen te duwen dan het andere uiteinde. Hier door gaat het bandje de bocht om en wordt het een lusje. Boven het knopje manoevreren en straktrekken. Het plastic bandje omhoogtrekken en voila, deur is open.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Doe ik het toch weer anders haha..

Raamlijst eraf trekken ( of even met een platte schroevendraaier eraf wippen )
Of een kleerhanger ombuigen, of een stevig stuk ijzer draad boven de klink erin proppen
Van te voren even een haakje aan buigen en je trekt hem zo open aan het stangetje van het slot
Antwoord
Nou met al die tips hier wordt het tijd om een extra stuurslot te kopen :wink:
Ik kan gewoon een platte schroevendraaier als sleutel gebruiken... Confusedmile:
Antwoord
:rologen: Dat was bij de mijne (die groene). Bij die van jou is me dat niet gelukt :mmph:
Voortaan maar gewoon sleutel meenemen.
Antwoord
Daar zit dan blijkbaar toch verschil in: Bij mij lukt dat (gelukkig?) ook niet. De bestuurderskant kan alleen met de sleutel op slot of van binnenuit als de deur gesloten is.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Drk schreef:Haha Nicky Jonge. Wij hadden gewoon standaard een kruiskop in de kontzak. 242 inbraakprocedure WIN.

Die hangt bij mij aan de sleutelbos dan vergeet ik hem niet haha!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto slaat aan bij starten om meteen weer af te slaan. Jambon 9 4.173 21 July 2022, 14:32
Laatste bericht: pepijnwk
  Bedrading contact slot volvo 240 bj83 hoogeboom 4 3.691 8 March 2020, 17:57
Laatste bericht: hoogeboom
  Steeds weer een platte batterij Sjarzebuzze 3 3.809 19 January 2017, 00:24
Laatste bericht: jos245
  rechterachterlicht doet het soms niet, na enige tijd weer wel Claus 14 13.183 9 July 2013, 19:13
Laatste bericht: Peter245
  Toch weer de RAW en gordelverklikker, nog steeds stuk aernout 7 5.297 14 May 2012, 18:35
Laatste bericht: aernout
  Benzineklep afsluiting gaat alleen nog maar open via centrale deurvergrendeling. V70 1 3.594 8 July 2011, 18:22
Laatste bericht: 242-turbo
  dynamo weer aansluiten 240Turbo84 9 31.339 25 September 2010, 12:27
Laatste bericht: 240Turbo84
  B23A LPG met watervrees? Slaat af in plassen of nat weer MartjeB 2 2.737 10 June 2010, 20:59
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)