Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn eerste (Update 16-01-11)
#41
Ik weet het niet meer....
Eerlijk is eerlijk: door chronisch tijdgebrek heb ik een aantal dingen flink laten versloffen, maar er is de afgelopen maanden nogal wat bijgekomen, waardoor ik er steeds meer aan denk afscheid te nemen van m'n donkerblauwe.....
Dat wordt een afscheid in 1 geheel want ruimte om hem als sloper neer te zetten heb ik niet.
Ondanks mijn pogingen de roestduivel op de dorpels te lijf te gaan blijk ik die strijd te verliezen. Er moeten dus echt nieuwe in (langs de onderzijde van alle 4 de deuren). Ook de dorpel onder moet aangepakt worden, de deuren en achterklep vervangen (heb ik staan in een foute kleur), de beide hoeken onder aan de voorruit zijn verre van gaaf, er zeikt ergens water naar binnen (waardoor de auto na een heftige regenbui me al eens heeft laten schrikken met spontaan startende wissers en een motor die er voor een paar seconden de brui aan gaf), ik vertrouwde mijn oliepeil in het diff niet helemaal maar dat viel mee, de scherfjes op de magneet in de aftapplug niet.... En ondanks dat de B230K zich prima houdt staat afscheid van die CO2-bom al op de lijst sinds de aanschaf ivm regelmatige vakanties naar o.a. Duitsland). De lak op de motorkap is flinterdun (lakdikte-tester....) dus (icm de deuren en achterklep) is een overall-paintjob misschien de beste oplossing. En eigenlijk vind ik hem dat niet meer waard.

Maar wat dan? Carlo heeft een nette 940 staan die deze maand rijdbaar is voor een nette prijs, maar ik heb niet zo veel met dat hoekige. Wel een redelijke KM-stand en een modernere gasfabriek. Broerlief is al met een aantal suggesties gekomen in de richting van een 850 of V70 Classic. Ik ben debiel van het motorgeluid van zo'n 5-pitter (zeker met een beetje fatsoenlijke uitlaat) maar 't heeft geen RWD.
Dan toch maar een late 245? Dan zou ik in een weekendje mijn huidige veren (4 cm naar beneden) en mijn 1 jr oude Simons over kunnen hangen, mijn huidige zomerwielen gewoon nog kunnen gebruiken, en bij een toevallig juiste kleur ook nog deuren en achterklep op voorraad hebben (hoewel die waarschijnlijk niet zo roesten als een '88-er). Ook de relatief nieuwe LoadLevelers kunnen dan nog mee naar de volgende (bittere noodzaak).
Nou, ja... De volgende wordt wederom een Volvo. Da''s duidelijk. Maar wat? Minder duidelijk.
Ik weet het niet meer....
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#42
als je voor een andere 2 gaat rij je ff een paar km naar beneden om eea over te hangen, 4 handen maken licht werk..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#43
Thnx!
Gelukkig heb ik de tijd, want APK t/m november 2012 Wink
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#44
Ik heb dat ook wel eens, dat ik wel eens gewoon een auto wil en geen troetelobject. Dat als er wat afvalt je hem naar de garage brengt, of naar de sloop. Een Dacia Logan of zo.

Met een all risk verzekering en een ANWB lidmaatschap, en geen reserveonderdelen in de kofferbak, yes!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#45
Marc1970 schreef:Met een all risk verzekering en een ANWB lidmaatschap, en geen reserveonderdelen in de kofferbak, yes!
heb ik deels met de 144, all-risk en hooguit een setje handgereedschap ondr de kofferbakmat... heb er nu 3x gebruik van kunnen maken zonder kosten.. prettig idee wel..

(stiekum toch blijven zoeken naar geluidjes waar je dus niet vrolijk van wordt...)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#46
Ik zit ook in de twijfel, onzen Blacky wordt er ook niet beter op. wielranden achter, onderkant deuren, achterklep, wielkasten achter binnenzijde, dak is niet netjes, motor rammelt, maar dat doet ie al >50.000km. Technisch helemaal goed, bijna dan, op een startmotortje na, die af en toe blijft hangen. Investeren in deze of een andere?? Toch maar eens een rekensommetje maken.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#47
Tsja, voor heel weinig je auto verkopen en dan veel geld uitgeven voor een andere.. Ik weet niet wat de emotionele waarde met je auto is, maar misschien zou ik eens gaan kijken wat een complete respray inclusief laswerk kost. Ik weet hier in de buurt een paar jongens die bij een spuitbedrijf werken en in de avonduurtjes wat bijverdienen, dus dat kan nog best eens interessant zijn. Als je een andere neemt, is de kans groot dat het geen zwarte is en je naam niet meer klopt :wink:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#48
Informeer eens bij Joeri Huijsmans, volgens heeft hij nog iets staan. Zit in steenbergen NB.
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
#49
Halve respray incl. laswerk heb ik al eens laten doen, 3 jaar geleden :-S. Ik dacht zelf aan een in goede staat zijnde welke nog niet gelast is en geen respray nodig heeft. Maar ja, dat kost dollars oftewel centen. Of een van bv. '88 veur weinig, over twee jaar belastingvrij.
Eneuh, Black Moose is ook maar een naam.....
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#50
@Marc: De Logan is zelfs al serieus voorgesteld als suggestie: Wel de ruimte, maar voor de rest.... Zijn m.i. auto's die je na 8 jaar naar de sloop brengt ipv inruilt Wink Reserve-onderdelen hebben nooit in de bak gelegen (behalve een wiel) dus alle props voor de 245 tot zover. Motorisch loopt het als een zonnetje (B230K.....) en zijn er voorlopig geen problemen te verwachten. Maar 't is net een mens: hij wordt ouder en wil nog steeds maar het lichaam werkt niet meer mee...
@Jan: het verschil tussen ons is dat je al een stukje onderweg bent en ik nog moet beginnen Confused Als jij nu al twijfelt wat verder te doen, weet ik eigenlijk al wat ik zou moeten doen...

Ik ben wat serieuzer gaan neuzen naar 9XX-series. Opvallend is, dat een 945 in twijfelachtige staat en teveel KM's nog steeds een knappe berg geld moet opbrengen, terwijl een nette 965 wel te vinden is voor redelijk geld, terwijl die er (een enkele uitzondering daar gelaten) over het algemeen veel beter uitzien (en voorzien van leuke bijkomstigheden als ECC en CC). Wel een 2,5. Een 3.0 wordt me iets te gortig vwb brandstofverbruik en nodig heb ik het niet.

De 245 is overigens nog niet weg. Hoewel de achteras steeds meer kabaal gaat maken (uitgelubberde rubbers in de reactie-armen) vertrouw ik hem echt nog wel. 12 Feb dus gewoon de Wintertrail met het beestje Big Grin
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.429 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 230.911 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.696 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 16.843 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.309 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 113.465 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 63.697 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 27.361 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.974 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)