Berichten: 51
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2008
voor veel volvo liefhebbers is het gedoe juist de hobby en gaat het niet om het goedkoop rijden.
ik zou voor de tdi gaan,goede motor veel koppel en nog zuinig ook.
Berichten: 10
Topics: 3
Lid sinds: Jul 2011
omdat de volvo nu alleen op een kleine lpg tank rijdt, is mijn probleem dat ik om de haverklap moet tanken. eigenlijk al om de 200 kilometer. en daarbij komt nog dat in het buitenland niet ieder tankstation ook lpg getankt kan worden waardoor ik niet van bestemming naar bestemming kan rijden, maar me aan moet passen op het tankstation in de buurt....
dus gelijk een grotere tank inbouwen is wel zo fijn naast een mooie diesel motor....
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
26 December 2011, 21:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 December 2011, 22:22 door Marc1970.)
Ja dat is tobben met onderbouw tanks. Met 1:8 komen we met de 240 hooguit aan 300 kilometer. Je komt wel makkelijk aan de aanbevolen rij- en rusttijden.
Ik denk dat het ombouwen naar diesel goed te doen is, maar een hoop gedoe. Met bijvoorbeeld een Mercedes OM 615, onderdelen overal verkrijgbaar. Erg zuinig zijn die ouwe dingen niet, en loodzwaar.
Je kan net zo goed de motor weer op benzine laten lopen. Er zijn leuke kleine RVS benzinetankjes in de handel van 10-20 liter, ben je zo 150 km verder en wat vrijer in je routekeuze.
Ik heb nog wel een paar handige websites met LPG stations in den vreemde.
Frankrijk:
http://stations.gpl.online.fr/appli/inde...ix%5B%5D=d
Spanje:
http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?j...E&sort=PLZ
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Jongens, die jomgen wil gewoon een diesel in zijn Ama bouwen punt
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Black Moose schreef:Jongens, die jomgen wil gewoon een diesel in zijn Ama bouwen punt
Juist. En daarom zeg ik; Doen!
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
en ik in m'n 144.. leuk project om met een paar man te doen zeg maar.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De BMW 318tds is inmiddels in de 2 voor de prijs van 1 klasse beland.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:De BMW 318tds is inmiddels in de 2 voor de prijs van 1 klasse beland.
...liever de 118TD of hoe het ook heet... ben bang dat dát nog de lease-categorie is..
Berichten: 565
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Jambon schreef:...liever de 118TD of hoe het ook heet... ben bang dat dát nog de lease-categorie is..
Of de boomklevers-categorie....zin in een puzzel?
http://link.marktplaats.nl/509823382
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo Eindhoven schreef:Of de boomklevers-categorie....zin in een puzzel?
http://link.marktplaats.nl/509823382
beetje een gok zoiets en ik heb het niet zo op kikkers... volgens "de monteur" kost een complete aandrijflijn, dus van voor tot achter, zo'n 1500 euri met 1 á 1,5 ton op de klok..