Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Summer of 69 - 144 (van europa naar Grand Luxe GT)
ovlov2 schreef:Hoi

Dit is mijn VOLVO 144 EUROPA kelur 96 donkerblauw geboren in de zomer van 1969 .
Dit is mijn eerste wagen en heb hem sinds 1985 . Na een actief leven (tot 1989) heb ik hem mooi en droog weggezet in een garage. Tot 2007 werden er jaarlijks 2 ritjes van 10 km mee gereden . In 2007 heb ik hem terug bovengehaald en volledig in orde gezet om meet te rijden (voor fun).

Intussen is er heel wat gewijzigd , alle accessoires die ik kan vinden (en die ik leuk vind) zet ik erop . Rode lichten achteraan ( van een amerikaanse gesloopte wagen) , van een gesloopte 164 het okerkleurige interieur, getinte ruiten en 164-sierstrips bovenaan op de deuren , van een 145 de achterveren waardoor de wagen een stuk hoger staat , okerkleurige hoofdsteunen achteraan etc .Verder een rallye-dashboard dat nu volledig werkt (met de hulp van dit forum mn Jambon waarvoor mijn dank). Doorheen de jaren heb ik een bijna volledige GT-kit bijeengekregen; een aantal zaken staan op de wagen nu ; GT-stuur, een elektrische WEBER-conversionkit (ipv de Strohmberg carburator) , GT-emblemen . Als de winter voorbij is komen de Dunlopvelgen met 185-65-15 banden erop. Ik heb 4 (jawel 4) GT-dashboards liggen in goede staat maar omdat ik een rallye heb weet ik nog niet goed wat ik er mee zal doen.
Een originele AIR-dam frontspoiler is het volgende werkje. Ik heb hem in het blauw gespoten en al gepast ( zie fotootjes).

Wat nog : koplampwissertjes ( originele liggen hier nu al twee jaar! ), stone apron ( originele grote spatlap achteraan ), schuifdak ( maar dat is ingrijpend en ik weet niet of ik dit ooit zal doen ) ...

Ik zal regelmatig zaken posten
Hieronder enkel foto's .

Hallo
Ik ben ook bezig met een dergelijk "GT-project" op m'n 144 uit 1969 (ook een donkerblauwe wat een toeval...) .

Reeds gedaan:
- Weber 32/36 geinstalleerd op een B20 (electrische choke) , rijdt echt zalig .
- Rallye-dashboard geïnstalleerd alles werkt prima ( nieuwe temp en oliedruksensor geplaatst) behalve de tankmeter.
HULP GEVRAAGD :Kan iemand me helpen wat te doen om deze terug correct te laten lopen?

Nog te doen
- De emblemen van 144GT liggen klaar
- De AIRDAM-spoiler van IPD ligt klaar om te monteren
- de DUNLOP-velgen (zwarte zoals op de foto)
- Verder nog heel zeldzame en originele koplampruitenwissers -en sproeiers en Marchal-mistlampen
- IPD-stabilisatorstangen voor en achter liggen klaar.

De nokkenas ben ik nog niet uit wat te installeren dus als iemand een goede suggestie heeft graag .
De striping heb ik liggen in metaalkleur (is niet origineel maar wel mooi) maar ik weet niet of ik deze wel aan zal brengen.

Graag effe hulp voor de tankmeter.
Antwoord
ovlov2 schreef:Hallo
Ik ben ook bezig met een dergelijk "GT-project" op m'n 144 uit 1969 (ook een donkerblauwe wat een toeval...) .

Reeds gedaan:
- Rallye-dashboard geïnstalleerd alles werkt prima ( nieuwe temp en oliedruksensor geplaatst) behalve de tankmeter.
HULP GEVRAAGD :Kan iemand me helpen wat te doen om deze terug correct te laten lopen?

Nog te doen
- Verder nog heel zeldzame en originele koplampruitenwissers -en sproeiers en Marchal-mistlampen

De nokkenas ben ik nog niet uit wat te installeren dus als iemand een goede suggestie heeft graag .
De striping heb ik liggen in metaalkleur (is niet origineel maar wel mooi) maar ik weet niet of ik deze wel aan zal brengen.

Veel succes met je project , ik blijf je volgen en misschien ontmeoten we elkaar wel eens met de "GT's" ... Smile

Hey ovlov,

Jouw project klinkt goed.
Waarom stel je jezelf niet even voor in een eigen toppic? in Ik en mijn volvo

Boven de onderwerpen staat [+ Plaats nieuw onderwerp]

Plaats er vooral wat foto's bij.
Antwoord
ovlov2 schreef:Hallo

Reeds gedaan:

Nog te doen

Veel succes met je project , ik blijf je volgen en misschien ontmeoten we elkaar wel eens met de "GT's" ... Smile
tank element kun je de huidige standaard VDO voor gebruiken, moet wel eea worden aangepast om hem te kunnen monteren, ik wil zeggen kijk in mijn topic, ware het niet dat alle foto's weg zijn helaas..

Die 144GT emblemen, durf je het aan om er afdrukken van te maken..? Gietrubber bv...

Wat is je verbruik met de Webert? bij mij was ie snel maar extreem dorstig..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Hallo,

Heb je soms toevallig het referentienummer van de VDO-zender?
Het verbruik met de Weber ligt rond de 9L-9,5L per 100km.
De 144 GT emblemen wil ik wel eens proberen af te gieten . Welke gietrubber gebruik ik dan?
Hieronder enkele fotootjes. Ik ben bezig met koplampwissertjes en sproeiers te plaatsen.
De GT-velgen komen erop als het zout (dus de sneeuw verdwenen is).
Groetjes

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
het nummer van het tankelement heb ik maar moet ik even voor je zoeken, rubber zoek ik op, ik wil dat wel aankopen, moeten we wat afspreken voor het embleem.
Antwoord
Jambon schreef:het nummer van het tankelement heb ik maar moet ik even voor je zoeken, rubber zoek ik op, ik wil dat wel aankopen, moeten we wat afspreken voor het embleem.

Hoi,

Wat de emblemen betreft kan je ook een 142-144-145 nemen , de achetrkant in goudkleur spuiten en GT uitfrezen uit aluminium .
Ik heb dit geprobeerd , dit lukt maar is nog niet perfect. Ik ga een metaalbedrijf met computerfrees zoeken die het wil doen . Dan is het ineens perfect.
In bijlage de foto van de originele in originele verpakking die ik ga plaatsen en enkele andere.

PS heb je het nummer van het tankelement al kunnen vinden?

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Tankelement is VDO onderdeelnummer A2C59510171, hier te bestellen (tweede van boven). En dan lekker knutselen om het te integreren met de behuizing van de huidige sensor.

Voor de emblemen kan ik eventueel wel helpen, ik heb spullen om zowel een mal als nieuwe emblemen te maken. Laat maar weten of dat nodig is.
Antwoord
het tankelement..

[Afbeelding: 2122101600102125362HPKCHv_fs.jpg]

De GT badges heb ik wel zelf gemaakt uit RVS, Dremel en sleutelvijltjes, diverse foto's goed bestudeerd voor de verhouding.

[Afbeelding: badgesenstickers33.jpg]

En idd, op dezelfde manier letters maken heb ik ook aan gedacht. De emblemen die er nu opzitten zijn zonder verdere aanduiding, dus dat kan wel..
Antwoord
Jambon schreef:het tankelement..

Hey Jambon, bedankt voor het nummer. heb het besteld.

De GT badges heb ik wel zelf gemaakt uit RVS, Dremel en sleutelvijltjes, diverse foto's goed bestudeerd voor de verhouding.

En idd, op dezelfde manier letters maken heb ik ook aan gedacht. De emblemen die er nu opzitten zijn zonder verdere aanduiding, dus dat kan wel..

Mooi gedaan . Ik laat je iets weten als ik iets gevonden heb voor de lettertjes

groetjes
Antwoord
Jambon, bedankt voor het nummer . Heb het intussen besteld. Nu afwachten ...

grtjes
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 28.627 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 21.418 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Even voorstellen....... 940 TDic mee naar Oostenrijk DavidH 1 2.579 22 January 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  De zoektocht naar een Volvo 66 Dennis1995 35 28.875 17 January 2016, 21:18
Laatste bericht: Marc1970
  Vakantierit 245 Transfer naar de bergen TransferSmout 17 16.700 21 September 2015, 15:01
Laatste bericht: v700r
  De GROTE overstap naar een volvo 240 van Sjonniebravo 4 3.706 21 March 2015, 09:02
Laatste bericht: Sjonniebravo
  Zoektocht naar een 245 volvovolvo 15 10.468 18 April 2014, 21:27
Laatste bericht: Dopski
  Van 850 GLT naar 244 DL grijzev70tdi 81 44.403 23 October 2013, 00:50
Laatste bericht: grijzev70tdi
  van '92 240 naar '92 240 Super Polar Erikvolvolvo 3 3.096 9 July 2013, 21:10
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  Terug naar oud: Volvo 145F Colin145 7 6.133 25 October 2012, 10:55
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)