Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
volvo fan schreef:Pff... weet het ff niet meer
> metalen clipjes weg slijpen(en/of goede laten zitten, zij- en bovenkant), ruit kitten en originele chromen strip er ook op kitten? Hier geeft mijn maat de voorkeur aan! Die al heel wat jaartjes auto ruiten plaatst!
>of, alles weg slijpen, ruit kitten, kunststof clipjes tussen de nog zachte kit en raam duwen, chrome rand (van jonger type met rubber aan de buitenkant) op de clipjes klikken/slaan? Dit wilt mijn maat eigenlijk niet doen omdat hij er al veel gezeik mee heeft gehad bij zijn klanten! De clipjes duwen de kit weg waardoor er water naar binnen komt... Ook de lijst moet je er zo hard op slaan dat je er of deuken in slaat of het raam kapot slaat?
Wat is jullie ervaring?
Hier snap ik niks van. Bij mijn GLE van 79 had ik ook die brede chroomlijst met een smal rubbertje. Dat rubber was helemaal verhard. Nog een poging ondernomen om een nieuw rubber te plaatsen maar daar had ik geen geduld voor. Ik heb toen van een 89 GLE sloper de lijst afgehaald met een smal chroomlijstje en breed rubber. Tijden de montage door de glasman (Ruit met balk en clipjes voor 200 eur) heb ik probleemloos del ijst kunnen monteren op die clipjes (plastic). Volgens mij had de 245 geen stalen clipjes maar daar kan ik me in vergissen!
Op een ruit slaan is altijd vragen om problemen. Met enig beleid zakt alles netjes op zijn plaats met de juiste kit en lekkages zijn dan zeker niet aan de orde! Succes.
Overigens weet ik niet wat de plannen zijn met deze volvo. Indien Esthetisch verantwoord zou ik een Polar ruit overwegen met origineel volvo rubber. Minder ruis en past perfect rond de sponning...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
skidje schreef:Ik heb toen van een 89 GLE sloper de lijst afgehaald met een smal chroomlijstje en breed rubber.
Dat is miss het verschil.... Ws is jou rubber weer net iets gemoderniseerd? De mijne heeft alleen rubber aan de buiten(sponning)kant rubber
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
je plaatst eerst alle plastic klemmem en dan als geheel in de kit.. het slaan zal wel meevallen.. ff vragen lijkt me..
idd, het esthetische verhaal, of dat voor lif nemen, dat gladde Polar exemplaar zal eea aan geluid doen afnemen.. mis je alleen de markante lijst waar een 200 op afstand aan is te herkennen. heb ook 140's gezien, past gewoon (met Polarruit..)
Zoals eerder hier te lezen, laat eea plaatsen en je hebt garantie op het geheel.. zie het zo, alles wat je zelf doet bespaart je een hoop knaken, dan mag je je soms best wel een kadootje doen ipv eerst koppijn/vraagtekens te veroorzaken..
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Het gaat 1 v/d 2 lijsten worden, dus bijgeluiden neem ik voor lief.
Mijn maat doet elke dag niets anders dan autoruiten plaatsen. En gaat mijn ruit ook plaatsen.
Ik denk dat het gewoon de originele lijst gaat worden als het aan mijn maat ligt...:frown:
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik vind die originele 1975 lijst wel mooier (niet beter) dan alle opvolgers. Er moet toch een manier zijn om de klemmetjes in de rand te schuiven zonder dat het onmiddelijk gaat roesten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
het is verenstaal. gaat op den duur gewoon roesten, als je dat ook zou behandelen tegen roest zou dat eea kunnen verlengen.. ik vroeg me al af of zoiets in kunststof na te bootsen is..
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Het heeft er 36 jaar over gedaan om zover te komen! Met een beetje lassen en anti roest zijn we weer een aantal jaren verder!
Wat ik gewoon wil is dat de rand mooi sluit aan het raam. En het leek er op dat dat ander type lijst makkelijker en beter zou zijn.... met toch nog de zelfde uitstraling!
Het is wel mijn auto maar luister ook graag naar mensen die van sommige dingen meer verstand of ervaring hebben!
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
volvo fan schreef:Het heeft er 36 jaar over gedaan om zover te komen! Met een beetje lassen en anti roest zijn we weer een aantal jaren verder!
Wat ik gewoon wil is dat de rand mooi sluit aan het raam. En het leek er op dat dat ander type lijst makkelijker en beter zou zijn.... met toch nog de zelfde uitstraling!
Het is wel mijn auto maar luister ook graag naar mensen die van sommige dingen meer verstand of ervaring hebben!
...ok..
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Waarom moeilijk doen met eerst kitten en dan pas die klemmetjes erop?
Ruit-> plastic klemmetjes erop -> sponning en ruit behandelen met een speciale primer -> kit op de ruit -> plaatsen. De klemmetjes worden volledig omhuld door de kit, geen lekkages. Tadaaa.