18 October 2011, 19:38
Blij, blij. Weer een beetje extra plaats in het hok. Zou hem goed staan Arjen!
Diesel tuning?
|
18 October 2011, 19:38
Blij, blij. Weer een beetje extra plaats in het hok. Zou hem goed staan Arjen!
18 October 2011, 21:36
Drk schreef:Blij, blij. Weer een beetje extra plaats in het hok. Zou hem goed staan Arjen! Dat bedoel ik!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
23 October 2011, 10:09
DopdeDouwer schreef:Over tunnenlbrullen gesproken, volgens mij zijn we wat vergeten tijdens de VKB. Ohjeej help me out here?
23 October 2011, 11:37
aRjen.T schreef:Ohjeej help me out here?Plannetje in een ander topic
10 November 2011, 01:03
pfff afgelopen maandag subframe krom gereden van de diesel, dinsdag besteld en vandaag binnen en er onder gesleuteld, was wel ff balen zeg betonnen broodje bij schiphol gaf niet mee...
1 December 2011, 20:26
dieseltje doet het nog steeds erg goed.... geen enkel probleem gehad rijdt alweer een tijdje rond met lekke uitlaat spruitstuk pakking
maandag ga ik weer varen... dus dat is een klusje voor volgend verlof. Omdat het al een tijdje goed gaat ga ik ook nog met de turbodruk spelen maar dat zal ergens in februari gaan gebeuren.
21 March 2012, 23:51
Dieseltje doet het nog steeds erg goed! Alleen olie verbruik begin ik een beetje beu te raken, en het vermogen wordt een beetje gewenning
toevallig vandaag de manual boost controller en turbodruk meter binnen gekregen. Vrijdag nog wat spul ophalen; - zuigerveren - drijfstoklagers - 3 laags stalen koppaking (3kerf) - kopbouten - carterpan pakking - waterpomp - olie filter Heb al liggen: - Distributie riem - Pompriem - Inlaatspruitstuk pakking - uitlaatspruit pakking - Kleppendeksel pakking Dus vant weekend wat te sleutelen!
27 March 2012, 00:41
En dan nu maar het verhaal van afgelopen dagen zeker *;D ;
Donderdag middag gaan rijden richting Veghel om bij MRT motoren revisie een hoop spulletjes op te halen. Doorgereden naar dalfsen en van daaruit weer richting de werkplaats in zwolle. Zo rond 1800 het ding maar op de brug gedaan en begonnen met alles verwijderen, eerst alles weg gehaald zodat het subframe er onder vandaan kon en later de brug weer omlaag om alles weg te halen zodat de kop er af kon. De volgende dag stuurhuis,subframe, carterpan en kop verwijdert en alle onderdelen gaan schoon krabben, poetsen, schuren, ultrasoon reinigen etc. Toen alles weer een beetje glom en blonk 1 voor 1 de zuigers uit het blok gehaald, in bad gedaan, groeven uitgekrabd met oude zuigerveer, voorzien van nieuwe zuigerveren en drijfstang lagers en 1 voor 1 weer terug in elkaar gezet. Pan er weer onder en de rest was voor de zaterdag. Zaterdags de kop er weer op gezet met de verbeterde stalen koppaking en het spul op tijd gezet (altijd lachen bij de vw blokken). Verder nog heel veel schoongemaakt alles voorzien van nieuwe riemen, pakkingen, O-ringen, olien, filters en watertjes. En vervolgens de hele bende weer dichtgebouwd. Zo rond middernacht een paar starts gedaan zonder brandstof om olie druk op te bouwen en te zien of alles vrij loopt, daarna de brandstof kraan open gezet en starten maar. Het hele spul kwam iets moeizaam op gang maar al snel deden alle cilinders mee. Rondje gereden wat kleine lekkages verholpen en een ijskoude pot bier open getrokken *;D Zondags een tourtje door het oosten des lands gemaakt met de 940 en in de loop van de middag de werkplaats eens grondig schoongemaakt en opgeruimd. Dat was me het weekendje wel * By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 By arjent5r at 2012-03-26 Natuurlijk te weinig foto's gemaakt vanwege de drukte en de VETTE handen maar het geeft een aardige impressie zo. Stephan, Marco en Mathijs nogmaals reuze bedankt voor alles, was weer een heel avontuur en reuze gezellig * PS: Ohja nog even over de conditie van deze bijna 5 tonner, hij was er wel echt aan toe hoor drijfstang lagers hadden aardig wat slijtage, sommige zuigerveren zaten flink vast geplakt en de scherpe kantjes waren er ook al wel vanaf *;D. De koppaking was niet lek maar zeker niet meer in opperbeste conditie. Op naar de volgende 5 ton *;D
27 March 2012, 09:45
Goed doorgewerkt!
27 March 2012, 18:26
Ja dankje, was ff flink sleutelen en lange dagen maken maar is gelukt in 2 lange dagen en een avond.
En het was het allemaal waard! D24ticje loopt zooo mooi nu |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|