Berichten: 47
Topics: 27
Lid sinds: Apr 2012
Hallo,
Wat is het gemiddelde verbruik (of wat hoort het ongeveer te zijn) van een 240 6-cilinder diesel?
Boterbloem
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
1:14?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
+- 1:12 voor het verbruik hoef je het dus niet te doen
Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2007
Verbruik op snelweg standaard (Volvo 244, D24tic, 100km/h) 1:14 met hydroxygas toevoeging 1:15,5. In de stad: 1:10 /12.
Berichten: 1.383
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Ligt grotendeels aan de versnellingsbak.
Met automaat (3-traps) circa 1 op 10-10,5 gecombineerd en met M46 (4+overdrive) is het rond de 1 op 13-14 gecombineerd.
Een goede en netjes warmgereden diesel verbruikt overigens nauwelijks olie. Ga je er koud mee planken, dan zuipt het ding meer olie dan Hazes.
Berichten: 40
Topics: 6
Lid sinds: Jul 2011
De mijne ( 244 1985 modeljaar 1986 ongeveer 400.000 km en 2 jaar terug complete revisie MRT Veghel ) gebruikt 1 op 14, gecombineerd verbruik en bedaarde rijstijl. Er zit een M47 5-bak onder en een 3:71 as, naar ik meen.
Berichten: 2
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2012
@GJ244D6 Hydroxygas toevoeging? Kun je daar wat meer over vertellen?
@eerskoffie Achteras zal dan 3:73 zijn.
Berichten: 18
Topics: 2
Lid sinds: Mar 2012
24 July 2012, 11:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 July 2012, 21:15 door Peter245.)
Ik zit aan een gemiddeld verbruik van 1:13,5 zonder er echt op te letten, is een handgeschakelde 5-bak van bouwjaar 1990.
Wel als je op autostraden een +120 rijdt dan lust hij wel iets meer dan is het bij mij een 1:12.5 ongeveer.
VOLVO 245 D6
Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2007
@kip88, ik was benieuwd hoe ik de volvo zuiniger kon krijger zonder vermogensverlies. Op de klassiekerbeurs(destijds nog in de Veemarkthallen Utrecht) kwam ik een jongen tegen die waterstof bij mengde in zijn oude volvo(benzine) echter in diesel kon het ook. Paar jaar geleden het apparaat gekocht bij
http://www.hydrobooster.nl. Na een behoorlijk lange tijd pielen om de juiste concentratie electrolyt te krijgen("een elektrolyt in de hydrobooster om de geleiding in het water te verhogen. Met de hoeveelheid elektrolyt controleert u de hoeveelheid stroom en daarmee direct de gasproductie." bron: hydrobooster).
Nu bij 5A haal ik een brandstofbesparing van rond de 7 a 10%. Ik rijd niet heel veel, dus de investeringskosten wegen niet op tegen de besparing; maar toch leuk dat het werkt. Beetje het zelfde effect als Aceton bijmengen, alleen is dit effect vrij tijdelijk.
Mvg.,
GJ