Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nicolaas H schreef:ik heb vooral weer een hoop geleerd!
dat is ook belangrijk! Wij zullen duimen dat ie start!
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Vacuumslang haal je alleen van de verdeler af als je dynamisch gaat stellen (met draaiende motor).
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Alles staat nu OK qua ontsteking. Voordat ik de motorkap sloot routinematig nog even het oliepeil gecheckt. De peilstok stond een stukje boven naar boven [misschien nog als gevolg van de knal?] en er hing over de hele lengte een lichtbruine smurrie aan de peilstok. Kan het zijn dat er op een of andere manier water bij de olie is gekomen? Kan ik een fout gemaakt hebben bij het wisselen van de radiateur? En de hamvraag: kan ik zonder schade starten met deze "mayonaise" in mijn motorblok?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik denk dat ik nóg een keer aan de beurt ben. Onderzoek op internet en navraag bij de garage wijzen in dezelfde richting; dat ik een kapotte koppakking heb. Moet ongeveer 500 euro kosten. Is dat redelijk?
Daarbij worden waterpomp en thermostaat meteen vervangen; is dat gebruikelijk/verstandig? Nog meer tips?
Ik sleep de 240 morgen naar de garage. Het wordt zo wel een behoorlijk schip van bijleg ...
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
als je waterpomp goed is, is dat onzin, bovendien kun je die zelf vervangen en betaal je die uren niet, thermostaat is een dingetje van niks, leg um maar in een pannetje water, als ie open gaat (wel het vuur aansteken..) is ie ws gewoon heel, anderszijds, dingetjes van niks kosten weinig, zet je r ook zelf in..
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Als je motor loopt, loopt de waterpomp toch gewoon mee op de krukas? Wat kan er verder aan kapot zijn? Misschien pakkingen?
Maar bedankt voor de tips; altijd welkom.
Maarre, wat vind je van de prijsopgave?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ben je handig, kan je het zelf. Ff een pakkingset bestellen bij 1 van onze sponsoren. Ik heb het ook zelf gedaan, met de hulp van dit forum en een goed boek/pdf en een momentsleutel moet het allemaal wel lukken.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik ben denk ik gemiddeld handig en werken uit een boek en via dit forum; daar leer ik geweldig veel van maar ik heb wel gemerkt dat ik veel tijd nodig hebt vooral als ik bepaalde dingen voor het eerst doe. [Als ik nú een 123 Ignition bij iemand zou moeten inbouwen zou ik dat vrij snel doen.]
In het weekend willen we met vakantie en ik heb nog meer te doen dus toch maar laten doen deze koppakking.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Vandaag in de garage geweest. De kop lag er al af en is vandaag afgevlakt en getest. Morgen hoop ik dat alles weer in elkaar gezet is. Ben benieuwd hoe de motor zal lopen.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]