Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onvindbaar benzinefilter; dat heb ik weer ...
#41
Nicolaas H schreef:ik heb vooral weer een hoop geleerd!

dat is ook belangrijk! Wij zullen duimen dat ie start!
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
#42
Vacuumslang haal je alleen van de verdeler af als je dynamisch gaat stellen (met draaiende motor).
#43
Alles staat nu OK qua ontsteking. Voordat ik de motorkap sloot routinematig nog even het oliepeil gecheckt. De peilstok stond een stukje boven naar boven [misschien nog als gevolg van de knal?] en er hing over de hele lengte een lichtbruine smurrie aan de peilstok. Kan het zijn dat er op een of andere manier water bij de olie is gekomen? Kan ik een fout gemaakt hebben bij het wisselen van de radiateur? En de hamvraag: kan ik zonder schade starten met deze "mayonaise" in mijn motorblok?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
#44
Klikkerdeklik
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
#45
Ik denk dat ik nóg een keer aan de beurt ben. Onderzoek op internet en navraag bij de garage wijzen in dezelfde richting; dat ik een kapotte koppakking heb. Moet ongeveer 500 euro kosten. Is dat redelijk?
Daarbij worden waterpomp en thermostaat meteen vervangen; is dat gebruikelijk/verstandig? Nog meer tips?

Ik sleep de 240 morgen naar de garage. Het wordt zo wel een behoorlijk schip van bijleg ...
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
#46
als je waterpomp goed is, is dat onzin, bovendien kun je die zelf vervangen en betaal je die uren niet, thermostaat is een dingetje van niks, leg um maar in een pannetje water, als ie open gaat (wel het vuur aansteken..) is ie ws gewoon heel, anderszijds, dingetjes van niks kosten weinig, zet je r ook zelf in..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
#47
Als je motor loopt, loopt de waterpomp toch gewoon mee op de krukas? Wat kan er verder aan kapot zijn? Misschien pakkingen?
Maar bedankt voor de tips; altijd welkom.

Maarre, wat vind je van de prijsopgave?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
#48
Ben je handig, kan je het zelf. Ff een pakkingset bestellen bij 1 van onze sponsoren. Ik heb het ook zelf gedaan, met de hulp van dit forum en een goed boek/pdf en een momentsleutel moet het allemaal wel lukken.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
#49
Ik ben denk ik gemiddeld handig en werken uit een boek en via dit forum; daar leer ik geweldig veel van maar ik heb wel gemerkt dat ik veel tijd nodig hebt vooral als ik bepaalde dingen voor het eerst doe. [Als ik nú een 123 Ignition bij iemand zou moeten inbouwen zou ik dat vrij snel doen.]
In het weekend willen we met vakantie en ik heb nog meer te doen dus toch maar laten doen deze koppakking.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
#50
Vandaag in de garage geweest. De kop lag er al af en is vandaag afgevlakt en getest. Morgen hoop ik dat alles weer in elkaar gezet is. Ben benieuwd hoe de motor zal lopen.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  benzinefilter gezocht!! eddy 2 2.237 30 April 2019, 22:50
Laatste bericht: Marc1970
  Weer zo’n stotter probleem Loenatik 9 6.277 16 February 2019, 18:40
Laatste bericht: Loenatik
  240 b200f stottert bij vochtig weer brun-c 3 4.482 30 June 2017, 09:35
Laatste bericht: BartJu
  Slecht stationair draaien bij vochtig weer. Madman 4 3.826 19 December 2014, 12:23
Laatste bericht: jos245
  240 b200f start slecht bij nat weer en slechte acceleratie daanw 5 4.443 20 October 2012, 18:37
Laatste bericht: Marc1970
  Motor slaat plotseling af...en even later loopt ie weer perfect. Tim 18 17.515 23 June 2012, 10:20
Laatste bericht: jos245
  stroomt valt even weg, motor uit en dan weer aan b21 motor. gek wordt ik van manuel60 8 5.970 20 February 2012, 20:31
Laatste bericht: Marc1970
  Moeilijk starten bij nat weer Van Schellen 49 54.953 6 January 2012, 17:12
Laatste bericht: Jambon
  stationair toerental b19a zakt steeds weer terug naar 500 toeren Rubicon 169 67.382 25 June 2011, 16:12
Laatste bericht: Rubicon
  het is weer zover. Afgebroken bout wat nu? Jeroen V 9 5.772 11 August 2010, 13:46
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)