Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ooit ging het in dit topic over mijn volgende auto maar dat is nogal verwaterd
#31
DennisvdB schreef:Ik zou voor een Yellowbird gaan, creamyellow 850T5-R. Is zowieso vetter dan een Bertone!

Die T5-R moet dan wel een station zijn uiteraard. Maar stiekem is zo'n Bertone ook wel vet, lekker fout Tongue
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#32
Yellow240 schreef:Die T5-R moet dan wel een station zijn uiteraard. Maar stiekem is zo'n Bertone ook wel vet, lekker fout Tongue

Maakt niet uit, sedan of estate, als ze maar handgeschakeld zijn! Automaat is zo not done ;D
Antwoord
#33
Als ik een station wil neem ik wel een OV-kaart. Hoewel station Soestduinen nog steeds te koop staat. Veel ruimte om het huis. Alleen die trein die elke 10 minuten langsdendert is wat minder.
Een 850 is me veel te laag en een R vind ik veel te veel stuiteren.
Een auto zonder automaat wil ik niet meer. Al dat geschakel is volkomen overbodig. dat kun je beter laten doen.
Er zijn lieden die zeggen dat schakelen sportief is. kennelijk bedoelen ze dan de trapbeweging van de linker voet en de minimale beweginkjes van de rechter arm.
Nee hoor, schakelen moet je door een machine laten doen. Die is daar veel beter in.
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
Antwoord
#34
Daar ben ik het niet mee eens. Goed, bij moderne auto's is het prima (soms zelfs beter zoals PDK en DSG), maar bij oldtimers zijn die bakken vaak te traag. Heb het meegemaakt bij mijn Mercedes, had liever een handbak. Bij mijn Kever zowieso, en gelukkig is VW zo slim geweest om destijds maar heeeel weinig automaatbakken te maken.
Antwoord
#35
Bij de kever was een semi-automaat, toch nog schakelen (2-traps) maar niet koppelen.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#36
Geheel offtopic, maar eigenlijk 3 versnellingen (nog een L voor in de bergen). Maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel Wink
Antwoord
#37
Z'n hele topic gaat naar de ju, voel me wel een beetje schuldig :-[
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#38
DennisvdB schreef:Maakt niet uit, sedan of estate, als ze maar handgeschakeld zijn! Automaat is zo not done ;D



Schakelen is voor pussy's!
Groeten van Frans
Antwoord
#39
Automaten zijn voor bejaarden!

(edit: als iemand dit wijzigt (een mod ofzo), zet er dan geen spelvaut in zoals net)
Antwoord
#40
Dankjewel Dennis
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.426 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.193 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.767 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.435 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 108.265 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 60.749 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.598 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 43.735 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.696 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 27.173 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)