Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
345GLS schreef:De pomp is mechanisch en is óf stuk óf heel. Die membramen doen natuurlijk al 26 jaar hun werk, dus het kan geen kwaad om 'm te vervangen. Kost geloof ik een paar tientjes. Het viel mij op, dat de motor sneller aanslaat omdat de "terugslagklep" van een nieuwe pomp nu eenmaal beter werkt dan die van een oude. Kortom; er loopt minder benzine terug de tank in dus de motor krijgt "sneller" brandstof.
Ik zou 'm gewoon vervangen.
Lijkt mij ook de manier, kost de kop niet zo'n pompje.
Keep you posted.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
345GLS schreef:De pomp is mechanisch en is óf stuk óf heel. Die membramen doen natuurlijk al 26 jaar hun werk, dus het kan geen kwaad om 'm te vervangen. Kost geloof ik een paar tientjes. Het viel mij op, dat de motor sneller aanslaat omdat de "terugslagklep" van een nieuwe pomp nu eenmaal beter werkt dan die van een oude. Kortom; er loopt minder benzine terug de tank in dus de motor krijgt "sneller" brandstof.
Ik zou 'm gewoon vervangen.
Lijkt mij ook de manier, kost de kop niet zo'n pompje.
Keep you posted.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Jambon schreef:hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter
Er zitten tussen mijn pomp en blok een kunststof afstandhouder, heb dan ook een extra pakking besteld. Iemand een idee waarom deze er zit. Schijnt niet altijd het geval te zijn.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Jambon schreef:hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter
Er zitten tussen mijn pomp en blok een kunststof afstandhouder, heb dan ook een extra pakking besteld. Iemand een idee waarom deze er zit. Schijnt niet altijd het geval te zijn.
Berichten: 270
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2010
Isolatie v.w.b. hitte, of regelaar voor de benzinedruk?
Ik had inderdaad twee pakkingen nodig, eentje aan elke kant van die dikke, harde pakking.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Berichten: 270
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2010
Isolatie v.w.b. hitte, of regelaar voor de benzinedruk?
Ik had inderdaad twee pakkingen nodig, eentje aan elke kant van die dikke, harde pakking.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zo net even de pomp vervangen, jammer dat ie niet meer op benzine loopt nu. Laatste keer (week of drie geleden) liep hij al niet zo lekker stationair op benzine maar zie nu dat hij helemaal geen sap meer krijgt. Op lpg geen probleem, schakelaar om en niets meer
Ga morgen even opzoek naar de oorzaak, ook het brandstoffilters blijft droog staan overigens.
Nu even zoeken op het forum of er nog wat zoekpunten te vinden zijn.
-edit probleem opgelost (zie ook andere post over niet lopen op benzine). Geen idee wat het probleem was maar na nog een keer de oude erop gezet te hebben (toen liep hij wel op benzine) en wederom de nieuwe te plaatsen ging het wel. ??? ???
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zo net even de pomp vervangen, jammer dat ie niet meer op benzine loopt nu. Laatste keer (week of drie geleden) liep hij al niet zo lekker stationair op benzine maar zie nu dat hij helemaal geen sap meer krijgt. Op lpg geen probleem, schakelaar om en niets meer
Ga morgen even opzoek naar de oorzaak, ook het brandstoffilters blijft droog staan overigens.
Nu even zoeken op het forum of er nog wat zoekpunten te vinden zijn.
-edit probleem opgelost (zie ook andere post over niet lopen op benzine). Geen idee wat het probleem was maar na nog een keer de oude erop gezet te hebben (toen liep hij wel op benzine) en wederom de nieuwe te plaatsen ging het wel. ??? ???