Topics: 107
pepijnwk schreef:Al even geprobeerd het dashboard los te maken maar hij zit vrij stevig vast aan de bovenkant. Ik weet dat daar twee klemmetjes zitten maar had verwacht dat met een beetje wrikken aan de onderkant, welke al wel los is, hij wel los zou schieten. Dat gebeurde echter niet. Met deze koude durf ik er ook geen schroevedraaiers tussen te zetten. Hoe gaat dat bij jullie kun je het dashboard er zo uit kantelen of gebruiken jullie wel altijd een schroevdraaier?
Ik hoor wederom graag!
Je moet het dasboard langs de achterkant eruit duwen door tegen de bovenrand ervan te duwen
Topics: 20
jos245 schreef:Je moet het dasboard langs de achterkant eruit duwen door tegen de bovenrand ervan te duwen
Als je de 2 schroeven onder los hebt en voldoende ruimte pak dan met 2 vingers en duim de METERaansluiting van de KMteller. Door open neer te bewegen weet je waar hij los moet komen. De 2 beugels van ca. 2 cm zitten tussen de 3 lampdoorlaten.
Geen schroevendraaiers, hooguit 1of 2 oude bankpassen aan de voorzijde insteken....
[img][/img]
Topics: 31
Probleem lijkt opgelost! Lag aan voltregulator achter op de klokkenwinkel. Deze wAs stuk en gaf teveel stroom door. Hij moet van 12 naar 10 volt gaan. Klokken kregen 12 en gaven dus een te hoge waarde aan. De tip van skidje bracht me op het spoor omdat gelijktijdig de benzine meter ook meer aangaf dan ik dacht dat er in zat. Maar goed mijn vrouw rijdt er ook wel in dus die zou nog getankt kunnen hebben. Hoewel we vrijwel altijd op gas rijden. Maar dat was niet zo dus de optie van de regulator werd steeds plausibeler. Zie het draadje in "ik en mijn Volvo" van mij voor de oplossing. Ik ben blij dat dit het waarschijnlijk is en niet iets met de pomp of verstopping. Het is nu erg koud buiten en om dan met water te gaan klooien, daar had ik niet zoveel zin in.
Topics: 24
Beetje mosterd na de maaltijd, maar je (opgeloste) probleem komt me bekend voor. In mijn vorige Volvo 145 van 73 met zo'n tellerunit (ingebouwd t/m 1980?) waarin in het midden een toerenteller zat, leek het ook alsof er wat in de benzinetank zat, terwijl die helemaal leeg was. Hij reed alleen op gas. Ook gaf de temp-meter tegelijk een te hoge temperatuur aan. Beide metertjes gaven eenzelfde uitslag teveel aan. Omdat ik dat wist, stoorde ik me er niet aan.
Chapeau trouwens voor je oplossing.
245 DL 1983
Topics: 31
Dank : ;D
Ik werd er onzeker van. Ik wilde het gewoon zeker weten en geen risico lopen op een kokende motor en de daarop volgende problemen.....deze meteroplossing was voor mij de eerste check om te zien of het zo opgelost was. Het was daarbij vreselijk koud buiten en omdan met de waterpomp enzo te sleutelen is geen pretje ikwas dus blij dat dit het was! En ik vond het leuk om te doen! Ik ben gek op zulke oplossingen die de auto eigenlijk beter maken dan origineel.