Topics: 23
maar wat is het, volgens mij zat het vorige week nog vast!
Soort van stalen buis die onder mijn blok vandaan komt en op de uitlaat zit aangesloten.
[img width=448 height=600]http://img838.imageshack.us/img838/6376/img0033en.jpg[/img]
En is dat dan de reden dat ie slecht loopt op LPG? Op benzine geen probleem overigens.....
Op gas houdt ie heel erg in en valt er eigenlijk niet mee te rijden!
Groet Bas
Topics: 68
Slang is voor verwarmde lucht richting luchtfilter.
Deze wordt volgens mij juist losgekoppeld bij LPG inbouw.
Goede kans dat het klepje in je luchtfilter vastgeschroefd zit, zodat je die hele slang niet nodig hebt.
Topics: 176
Check even of de klep in je luchtfilterhuis niet in de "koude" stand vaststaat (alleen koude rijwind van voren).
Heb ook een keer de klep vastgezet in de koude stand, en mijn auto ging steeds beroerder rijden (schokkerig reageren op gaspedaal, en continue afslaan van de motor).
Check ook deze post voor meer info omtrent de flex-buis en luchtfilterhuis-klep
Topic: Aanpassen/verbeteren 240 luchtfilterhuis (met foto's)
Topics: 68
Lucht happen van voorzijde moet niet op LPG, dan slaat ie af bij het remmen.
ok, loszittende slang heeft er dus niets mee te maken.
Maar hij loopt met een koude motor wel slecht op LPG. Starten doet ie wel, ik kan alleen niet rijden want dan hapert ie en valt uit. Alleen als ik flink de choke uittrek en een paar minuten wacht gaat het beter, als de motor eenmaal op temperatuur is dan rijdt ie als vanouds!?
Wat nu te doen en waar te beginnen om de juiste diagnose te stellen? Eerst onsteking onder de loep nemen? Zat toch al te overwegen om bij FCP een nieuwe set bougicord, bobine, bougies, rotor, en verdeelkap te kopen! Vervolgens af stellen en kleppen laten stellen op LPG!
Groet Bas
Topics: 85
Dus als de boel opwarmt gaat het beter? Dan zou ik het koelwater (=verwarming voor verdamper) maar eens nakijken. Of er genoeg is bijvoorbeeld. Of ÃÃn van die slangen is verstopt.
Als-ie warm goed loopt is er met de ontsteking alvast niks aan de hand.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 8
Marc1970 schreef:Dus als de boel opwarmt gaat het beter? Dan zou ik het koelwater (=verwarming voor verdamper) maar eens nakijken. Of er genoeg is bijvoorbeeld. Of ÃÃn van die slangen is verstopt.
Als-ie warm goed loopt is er met de ontsteking alvast niks aan de hand.
Heb hetzelfde probleem gehad en toen was het idd het koelwater dat te laag stond. Daarna was er geen vuiltje meer aan de lucht.
Hmmmm, koelvloeistofniveau is goed, de laatste 2 dagen was het starten en lopen en vanavond doet ie helemaal niks meer?
Eerst op LPG proberen te starten maar er gebeurde niks, daarna op benzine maar heb het na 2 minuten maar opgegeven ivm de accu!
:'( wat te doen?
Iemand een stappenplan om zoiets aan te pakken?
Alvast bedankt.......
Topics: 107
Met een goede accu kun je langer dan twee minuten starten voordat ie zwak wordt.
Misschien voordat de winter invalt een nieuwe accu met iets meer ampere kopen?
Maar het kan toch geen 2 minuten duren voordat ie weer op benzine zou moeten starten?
Niet dat het leek dat de accu zwakker werd maar ik dacht dat het niet goed zou zijn voor de accu om nog verder door te starten!