Topics: 39
Volgens mij ook. En ik heb eerlijk gezegd liever een ingekorte dan een verlengde kardanas want ÃÃn lasrups minder. Ik moet even uit gaan rekenen waar het tussenaslager dan komt zodat ik zoveel mogelijk kan voorbereiden en de swap in een dag gepiept kan zijn.
Overigens, mocht er iemand hier interesse hebben in een aw71 mÃt telleraandrijving + bijbehorende kardanas + koppelomvormer + automaatradiateur, schiet me een pb.
Topics: 163
Mooi pakketje opgehaald

.
Ik ben een beetje aan het rekenen ivm de nieuwe belasting regels. Wat voor verbruik haal je? Een duidelijke verbetering tov van je vorige motor?
9 May 2013, 22:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 May 2013, 22:50 door Arn02.)
Volgens mij zit ik nu op ongeveer 1:7,5 maar da's met automaat en een zware voet bij tijd en wijle (120-130 kph op de snelweg). Moet beter kunnen, iets van 1:8 á 1:9 lijkt me. Maar ik tank lpg voor ~58 cent/l. bij de Total. Daarbij rijd ik doorgaans zo'n 20K km per jaar dus ik houd hem hoe dan ook op lpg.
En PS, met de vorige motor erin heb ik nauwelijks gereden. Maar hoe dan ook een verbetering.
Topics: 42
Interessant, dat LPG injectie verhaal, daar wil ik volgend jaar ook naar toe.
Ik heb effe een paar vraagjes:
- heb je specifiek voor dit type Stag gekozen, waarom juist deze en niet een andere?
- een vriend van mij heeft een soortgelijk systeem in zijn mercedes ingebouwd Link:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e-c...hotos.html
Hij heeft gekozen voor deze adapters, zodat hij niet hoeft te boren, heb jij hier specifiek juist niet voor gekozen? (ik weet ook pas net dat ze bestaan)
http://autogas-lpg.co.uk/-pipe-and-hose-...1190A.html
- heb je ook een andere tank + aansluiting naar de verdamper nodig tov een traditionele verdamper?
17 May 2013, 08:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 May 2013, 08:26 door Arn02.)
markfranken schreef:Interessant, dat LPG injectie verhaal, daar wil ik volgend jaar ook naar toe.
Ik heb effe een paar vraagjes:
- heb je specifiek voor dit type Stag gekozen, waarom juist deze en niet een andere?
- een vriend van mij heeft een soortgelijk systeem in zijn mercedes ingebouwd Link: http://www.benzworld.org/forums/w210-e-c...hotos.html
Hij heeft gekozen voor deze adapters, zodat hij niet hoeft te boren, heb jij hier specifiek juist niet voor gekozen? (ik weet ook pas net dat ze bestaan) http://autogas-lpg.co.uk/-pipe-and-hose-...1190A.html
- heb je ook een andere tank + aansluiting naar de verdamper nodig tov een traditionele verdamper?
- Ik heb voor dit systeem gekozen vanwege de betaalbaarheid en de recensies van anderen. Ik heb de Stag 300-isa2 genomen omdat-ie meer mogelijkheden heeft dan de andere AC systemen en maar een fractie meer kost. Maar het bleef ergens een gok natuurlijk.
- Die draadnippels zaten bij de levering en het boren en tappen van die gaatjes was niet veel werk. Niet naar andere opties gekeken, maar die adapters zien er prima uit. De MAP aansluiting die het systeem nodig heeft kon ik maken door een van de 3 boutjes die in het spruitstuk zitten te verwisselen door een nippel met draad die ik van een oud carb spruitstuk had gepakt. Dat scheelde weer iets. Zie derde foto van post #69
-Bestaande tank gebruikt. De afsluiter wordt door de Stag bediend. Eenvoudig aan te sluiten.
Zoals ik al schreef, het is mooi spul en ik vond het erg leuk om in te bouwen. Succes!
Topics: 125
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 288
jeetje.. inspiratie ook voor de 'hersteller'..!
BMW motoren zijn een populaire swap zo blijkt. Ik heb kortstondig een V8 overwogen, maar wilde toch een 24-Klepper.
Mooie ombouw, zou de buildthread wel willen zien.
Topics: 16
de foto's van de bouw staan op facebook, zoeken op huxley motorsport...
Topics: 42
Die Huxley Volvo heb ik van de zomer gezien. Er is weinig volvo meer aan, maar dat geeft niks! ik heb al enkele projecten van Huxley gezien, die gasten leveren mooi werk af!