Topics: 11
ik heb laatst een zelfgemaakte digitale km teller gemonteerd in mijn auto(voor test doeleinden), hiervoor moest mijn tellerkast eruit en toen ie er weer inzat deed ie niks meer op het acculampje na.
bij mij bleek het het 3polige connectortje te zijn dat achterop de teller zit, deze 3 polen zijn voor acc,massa en snelheidssignaal. Nadat ik deze er weer correct en ver genoeg had opgedrukt werkte alles weer probleemloos.
misschien kun je daar nog eens naar kijken............
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Topics: 5
HA, ik was dus degene met de melding van een paar dagen geleden over dit probleem. ik heb inmiddels eenervaring hiermee en heel veel lopen @#$#@$%ten om dit op te lossen
de accu laadde niet bij bij dit probleem. de teller bekrachtigt dan niet dymamo om bij te gaan laden. als je flink gas heeft en even de moter even hoge toerdn maakt dan gaat het acculampjke branden en laadt hij ook bij. Je kan ook 12 V zetten op het schoefje op de dymamo van het acculampje. dan bekrachtig je de dynamo handmatig. zo deed de anwb dat. deje hoort de moter zwaarder gaan lopen en hij gaat laden.
Oorzaak bij mij lag in het volgende; achterboven op de tellerklok zit een koperen stripje tussen plastic geseald met twee gaatjes, waar een schrioefje doorheen moet. Bedoeld om het ene contactje te verbinden met het andere. Door het plastic maakte het geen goed contact dit heb ik verholpen door er even te morrelen en opnieuw los en vast te draaien. ik heb deze laatste alinea ook in mijn eigen berihcht gezet.
Ik dacht ook aan de accu en dynamo. heb deze ook vernieuwd om allles uit te sluiten. bleek de oorzaak niet te zijn. nu dus opgelost. succes
onkerblouwe volvo 240 polar u9 1993 station
Topics: 11
Ja joh???? dus als de snelheids meter geen spanning krijgt, bekrachtigd de dynamo dus niet!!! apart! .
Dat koperen stripje wil ook wel eens wegsmelten(zekering effect).
maar mooi dat het opgelost is
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Topics: 1
[quote=geestschrijver ]
Dank je, Robbert, ik heb al zo'n beetje overal in de straat aangebeld maar niemand heeft een multimeter... (ik dus ook niet)
een paar euro bij de Action!!!
Topics: 38
Zit er voor die paar euro ook een "how to use" bij??
Daar zal het grootste probleem wel zitten
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 42
Bij laatst ook de klacht dat alle dash verlichting uit was, het bleek dat de dimmer was doorgebrand. Dit al getsjekt?